Voorruit vervangen Opel Signum

Snelle service en levering
Altijd lage prijzen
Verzekerd van vakmanschap met FOCWA garantie

Ga direct naar:

 

Goedkoop voorruit vervangen Opel Signum

Hoewel de in 2003 verschenen Opel Signum in Nederland geen gigantisch succes was, kan het voor u nodig zijn om de voorruit te vervangen van uw Opel Signum indien u in het bezit bent van deze auto. Door bijvoorbeeld een ongeluk, steenslag of vandalisme is een barst in de voorruit snel opgelopen. Het is niet direct nodig om de Opel Signum voorruit te vervangen wanneer het om een enkelvoudige barst gaat. Het wordt echter een ander verhaal als deze in het directe zicht zit van de bestuurder of als het een meervoudige barst betreft. Bij een merkdealer kan het flink in de papieren lopen, maar dat kan gelukkig ook veel voordeliger. In dit artikel vertellen we hoe de voorruit vervangen van uw Opel Signum via ons tegen een stuk aantrekkelijkere prijs mogelijk is. Voordat we dit uitleggen, duiken we in de geschiedenis van Opel en vertellen meer over de luxe familieauto Opel Signum.

Opel bestaat al meer dan 150 jaar

Hoewel auto’s nog geen 150 jaar worden gemaakt bestaat het Duitse bedrijf Opel zelf al meer dan 150 jaar. In 1862 werd het in Rüsselsheim am Main opgericht door Adam Opel.
Deze jonge Duitser was een zoon van een slotenmaker en was van plan zijn vader op te volgen. Hij kreeg echter de kans om in Parijs onderwijs te volgen en maakte daar kennis met de naaimachine industrie. Deze sector trok hem meer aan dan het slotenmakerberoep. Bij terugkomst in Duitsland begon hij met hulp van zijn oom een naaimachinefabriekje.

Dit fabriekje in een oude schuur groeide verbazingwekkend snel. Adam Opel had klaarblijkelijk veel zakelijk talent en wist moderne productietechnieken toe te passen. Zijn naaimachines werden een groot succes. Hij kon hij het zich al snel veroorloven om de oude koeienschuur te verlaten en een modern pand te betrekken in de stad. Hier begon hij ook met de productie van fietsen. Aangezien zijn zoons fanatieke wielrenners waren en Adam Opel de fietsenmarkt wel lucratief leek, werd in 1886 de eerste Opel-fiets gemaakt. Adam Opel overleed in 1895. Het bedrijf dat hij naliet aan zijn vijf zoons en weduwe was inmiddels uitgegroeid tot marktleider in zowel naaimachines als fietsen.

Introductie van Opel in de automarkt

Pas na het overlijden van Adam Opel ging het familiebedrijf zich langzaam maar zeker richten op auto’s. In 1899 werd een autofabriek overgenomen en werd de allereerste Opel auto, met hulp van diverse externe partijen, geproduceerd. De Franse automakers lagen echter mijlenver voor en mede daarom werden de eerste modellen nog geen succes. De eerste auto die echt een hit werd en bovendien betaalbaar was voor het normale volk, was de ‘Doktorwagen
uit 1909. Deze auto zet bovendien de toon voor de koers die Opel door de jaren heen heeft aangehouden. Dat is namelijk auto’s van een hoge kwaliteit maken voor relatief lage prijzen, om zo het middensegment te bedienen.

Opel moest door een fabrieksbrand in 1911 noodgedwongen de productielijn moderniseren. Dit zorgde ervoor dat nieuwste productietechnieken werden ingevoerd. Hierdoor kon Opel sneller auto’s maken dan veel concurrenten en de prijzen lager houden. Opel werd in 1914 de grootste producent van gemotoriseerde voertuigen. Toen in 1924 de lijnproductie werd geïntroduceerd bij Opel konden auto’s nog sneller worden gemaakt. Dit leidde ertoe dat Opel in 1928 marktleider van het eigen land was met een marktaandeel van maar liefst 37,5 procent.

Overname door General Motors

Het Amerikaanse General Motors was al langere tijd van plan om ook de Europese markt te veroveren. Met de eigen merken lukte dit maar mondjesmaat. Onder de indruk van de productiemethoden van Opel en de grote successen van het Duitse bedrijf, besloot General Motors in 1929 80 procent van de aandelen van Opel te kopen. Twee jaar later volgde de resterende 20 procent en is Opel volledig in Amerikaanse handen gekomen.

Hoewel er tijdens de Tweede Wereldoorlog natuurlijk veel problemen waren, pakte General Motors de leiding snel na de oorlog weer op. Onder Amerikaanse leiding werd Opel de gigantische speler die het vandaag nog steeds is. Vele succesvolle modellen werden geïntroduceerd en auto’s zoals de Opel Kadett, Opel Olympia,
Opel Kapitän
en Opel Rekord
brachten zeer veel geld op. Dit hing mede samen met het feit dat er veel synergievoordelen waren voor General Motors. Het Amerikaanse conglomeraat bezat, zeker in die tijd, zeer veel verschillende automerken. De ontwikkelingskosten konden hierdoor sterk omlaag gaan. Veel onderdelen zijn ook terug te vinden bij diverse merken. Ook is er veel gebruikgemaakt van rebadging. Dit is in feite het verkopen van praktisch dezelfde auto onder verschillende merknamen.

De familieauto Opel Signum

Een mooi voorbeeld van een auto die dankzij de synergievoordelen van General Motors goedkoper kon worden gemaakt, is de luxe familieauto Opel Signum. Bij het maken van deze auto is gebruikgemaakt van het General Motors Epsilon platform. Dit kan worden gezien als de basis van een auto waarop relatief eenvoudig verschillende voertuigen kunnen worden gemaakt. Het Epsilon platform is, naast de Opel Signum en Vauxhall Signum, onder andere gebruikt in de volgende auto’s:

De Opel Signum lijkt in veel aspecten op de Opel Vectra C. Hierdoor is bijvoorbeeld de voorruit vervangen van een Opel Signum mogelijk met dezelfde autoruit als een Opel Vectra C. De Opel Signum is op veel manieren verwant aan de Opel Vectra C. De Signum heeft echter een langere wielbasis en een luxer interieur. In plaats van een achterbank met drie zitplekken van de Opel Vectra, heeft de Opel Signum twee elektrische stoelen met daartussen een gekoelde opbergbox. Doordat de auto echter vrij veel lijkt op de Vectra, maar wel een stukje duurder was, werd de Opel Signum geen groot succes. De auto was dan ook slechts vijf jaar in productie, van 2003 tot 2008. De Opel Insignia werd daarna het nieuwe model in het duurdere segment van Opel.

Voorruit vervangen Opel Signum tegen lage prijzen

De voorruit vervangen van uw Opel Signum kan bij een merkdealer flink in de papieren lopen. Dit komt omdat in eerste instantie alleen merkdealers een autoruit mogen verkopen waar een merklogo op is geplaatst. Vanwege dit alleenrecht op de verkoop van deze autoruiten vragen merkdealers meer voor de voorruit vervangen van uw Opel Signum dan nodig is.

Bij Autoglas Concurrent bestelt u eenvoudig en snel after market autoruiten met eventueel bijhorende lijsten, rubbers of clips. Deze autoruiten komen uit precies dezelfde fabriek als de autoruiten met merklogo en zijn dus eveneens van een hoge kwaliteit. Doordat er geen merklogo op aanwezig is mogen ook niet-merkdealers deze autoruiten verkopen. De onderlinge concurrentie zorgt ervoor dat de prijzen om de Opel Signum voorruit te vervangen voor u veel lager uitvallen. Als u voor een autoruit vervangen niet verzekerd bent, hoeft dit daarom helemaal niet zoveel te kosten.

Zelf de Opel Signum voorruit vervangen of dit laten doen

Door bij ons te bestellen is het eenvoudig om zelf de voorruit te vervangen van uw Opel Signum. Veel andere aanbieders geven niet de mogelijkheid om autoruiten te bestellen zonder montage. Bij ons is dit echter wel mogelijk, ook de benodigde rubbers en lijsten bestelt u er gemakkelijk bij. Lukt het u niet om de producten op te halen bij één van onze partners in Nederland, dan komen we uw bestelling gewoon met al het gemak bezorgen.

Indien u niet de kennis in huis heeft om zelf de voorruit te vervangen van uw Opel Signum staan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners altijd voor u klaar en komen zelfs de autoruit vervangen op locatie. Zij zorgen ervoor dat u snel weer veilig de weg op kunt met uw auto. Of u nu de voorruit laat vervangen van uw Opel Signum of dit zelf doet, op onze uitstekende producten en service kunt u altijd rekenen!