Voorruit vervangen Opel Antara

Snelle service en levering
Altijd lage prijzen
Verzekerd van vakmanschap met FOCWA garantie

Ga direct naar:

 

Goedkoop de voorruit vervangen van uw Opel Antara?

Indien u in het bezit bent van de SUV Opel Antara en u heeft een ongeluk gehad of bent het slachtoffer geworden van vandalisme, dan kan de voorruit vervangen van uw Opel Antara nodig zijn. De prijzen die merkdealers hiervoor rekenen zijn bijzonder hoog, maar het is gelukkig ook mogelijk om dit tegen lagere kosten te laten doen. Door bij ons de juiste autoruit te bestellen kunt u veel besparen. In dit artikel vertellen we u meer over onze lage kosten en de productiemethode van voorruiten van auto’s. Daarvoor gaan we in op de geschiedenis van het van oorsprong Duitse automerk Opel en in het bijzonder op het ontstaan van de Opel Antara.

Opel’s turbulente ontstaansgeschiedenis

De geschiedenis van het huidige automerk Opel is terug te leiden tot 1862. Toen begon Adam Opel in Rüsselsheim am Main in het huidige Duitsland een naaimachinefabriekje. De jonge Adam was opgeleid tot slotenmaker, maar bij zijn opleiding in Parijs kwam hij in aanraking met naaimachines. In een voormalige koeienstal begon hij zijn bedrijf dat al snel succesvol werd. Tegen de tijd dat de naaimachineproductie werd gestopt in 1900 had Opel meer dan een miljoen exemplaren verkocht.


In de tussentijd was Adam Opel ook begonnen met het produceren van fietsen. Zijn vijf zoons waren allemaal fan van de tweewielers en onder druk van zijn gezin begon Opel vanaf 1886 fietsen te maken in de fabriek. Na het overlijden van Adam Opel in 1895 namen zijn zoons en zijn weduwe het bedrijf Opel over. Hoewel Adam Opel nooit auto’s wilde gaan produceren zag zijn familie hier wel degelijk brood in. Al in 1898 werden de eerste stappen gezet in deze toen nog nieuwe branche. Beroemd uit die begindagen is de Opel ‘Doktorwagen'
uit 1909. Dit is één van de eerste relatief betaalbare en betrouwbare auto’s ooit gemaakt.

Overname door General Motors

Bijzonder is ook dat Opel al vroeg werd overgenomen door een buitenlands bedrijf. Tegenwoordig is dit aan de orde van de dag, maar in die tijd was het zeker niet de normale gang van zaken om je te laten opkopen door een Amerikaans bedrijf. General Motors zag echter potentie in Opel om met dit merk de Europese markt te gaan domineren. In 1929 kocht GM 80 procent van de aandelen en twee jaar later volgde de laatste twintig procent. In die periode voor de Tweede Wereldoorlog werd Opel, mede door de Amerikaanse investeringen, marktleider in Duitsland.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog moest Opel noodgedwongen overstappen op de productie van met name vrachtauto’s die in het leger konden worden gebruikt. Na de oorlog stapte General Motors echter snel weer in en werd Opel weer marktleider. Pas in de jaren ’70 werd het bedrijf ingehaald door Volkswagen. De grote successen van Opel kwamen in de jaren ‘60 met name door het ‘KAD-trio’. Dit waren de volgende auto’s:

Daarnaast was de Opel Kadett; één van de meest succesvolle auto’s ooit gemaakt. Al in 1967 was deze auto in totaal één miljoen keer verkocht. Gezien de verkoopcijfers van auto’s in het algemeen in die tijd is dat zeer bijzonder te noemen.

Opel vandaag de dag

Hoewel er in de jaren ’70 nog meerdere zeer succesvolle auto’s op de markt werden gebracht door Opel, zoals de Opel Astra, Opel Manta en Opel Ascona, kwam Opel na 1980 steeds meer in de problemen. De financiële crisis die in 2008 begon was dan ook een zware klap voor Opel. Met kunst- en vliegwerk probeert General Motors Opel weer rendabel te maken. Dit lukte echter niet. Sinds 2009 was Opel goed voor ruim acht miljard euro aan verlies. Het automerk Opel werd daarom verkocht aan de PSA groep, waar onder andere Peugeot en Citroën in zitten, voor ruim 2,2 miljard euro. Het Britse broertje van Opel, Vauxhall, zit ook bij de deal inbegrepen. Door onder andere de research en development van de verschillende automerken samen te voegen hoopt de PSA groep veel geld te kunnen besparen en Opel weer winstgevend te maken.

De Opel Antara

De compacte cross-over SUV Opel Antara werd in 2006 geïntroduceerd. Bijzonder aan de auto is dat hij veel deelt met onder andere de Chevrolet Captiva. In 2006 hoorden beide merken nog bij General Motors en om kosten te besparen werden voor beide auto’s bijvoorbeeld dezelfde onderstellen en vergelijkbare motoren gebruikt. Daarnaast werd de Opel Antara ook als rebatched versie verkocht als de:

  • Vauxhall Antara
  • Holden Captiva
  • Saturn Vue
  • GMC Terrain
  • Daewoo Winstorm MaXX

Zoals vrijwel alle Opel modellen is de Antara onderscheidend op het gebied van betrouwbaarheid en prijs. Opel is één van de toppers in het middensegment en weet al sinds de eerste auto’s rond 1910 van de band rolden zijn plek in de markt uitstekend vast te houden. De prijzen zijn lager dan bij concurrenten als Mercedes en BMW, terwijl de auto’s van Opel qua betrouwbaarheid en prijs-kwaliteit bij de top behoren.

De Opel Antara was desondanks geen groot succes. Zo werden in 2010 slechts 1226 van deze auto’s verkocht. Daarvoor en daarna ging het echter wel beter. Na de facelift in 2010 werd de auto een stuk aantrekkelijker om te zien. In 2015 trok Opel de stekker echter uit de Antara. De SUV die dit gat in het aanbod van Opel moet opvangen is sinds 2017 de Grandland X, die op zijn beurt weer veel overeenkomsten heeft met de Peugeot 3008. Zo is de overname door PSA Groep direct terug te zien in dit model.

Wanneer moet ik de voorruit vervangen van mijn Opel Antara?

Als u met uw Opel Antara een ongelukje heeft gehad of bijvoorbeeld het slachtoffer bent geworden van vandalisme dan kan het voorkomen dat er een barst in de voorruit komt. De voorruit vervangen van uw Opel Antara is dan echter niet per se direct nodig. Met een enkelvoudige barst, dus een barst zonder vertakkingen die niet in het directe zicht van de bestuurder zit, mag u gewoon doorrijden. Zodra het echter om een meervoudige barst gaat is de voorruit vervangen van de Opel Antara snel nodig. Een barst in de voorruit herstellen is niet mogelijk, waardoor u bij schade een nieuwe voorruit moet aanschaffen.

De voorruit van alle auto’s is gemaakt van drie lagen. Dit zijn twee lagen glas met daartussen een laag PVB-folie. De PVB-folie zorgt voor stevigheid en door de klevende werking zorgt de folie ervoor dat het glas bij elkaar zal worden gehouden bij een ruitbreuk. Door de productiemethode van het glas zal de ruit bovendien niet in duizenden stukken uiteenvallen maar juist barsten. Dit komt omdat het glas snel is verhit en vervolgens langzaam is afgekoeld. De achterruit van een auto zal bijvoorbeeld wel breken, omdat dit is gemaakt van glas dat snel is verhit en snel is afgekoeld waardoor het onder spanning komt te staan.

Hoe kan het dat de kosten voor een nieuwe Opel Antara voorruit hier zo laag zijn?

De kosten voor een voorruit vervangen zijn bij een merkdealer erg hoog. Dit komt omdat in eerste instantie alleen merkdealers autoruiten mogen verkopen met een merklogo. Door dit monopolie kunnen ze hogere prijzen vragen dan strikt noodzakelijk is. Via ons kunt u after market autoruiten aanschaffen. Deze autoruiten komen uit dezelfde fabriek en hebben dezelfde hoge kwaliteit als autoruiten met een merklogo. Door het ontbreken van dit merklogo mogen ze echter ook door niet-merkdealers worden verkocht. De prijzen zijn hierdoor aanzienlijk gunstiger voor u als klant.

Het is daarnaast mogelijk om de voorruit vervangen van uw Opel Antara zelf te doen. Bestel eenvoudig de voorruit die u nodig heeft en plaats deze zelf. Indien u deze kennis niet in huis heeft kunt u rekenen op onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners. Zij komen graag op locatie de voorruit vervangen van uw Opel Antara. In beide gevallen kunt u rekenen op onze lage prijzen. Bovendien kunt u door de uitstekende service en hoge kwaliteit van de producten weer snel veilig de weg op met uw Opel Antara.