Achterruit vervangen Renault

Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Tegen scherpe prijs achterruit vervangen van een Renault

Bij schade door een ongeval of bijvoorbeeld vandalisme kan het nodig zijn om uw Renault achterruit te vervangen. Vrijwel alle achterruiten zijn gemaakt van gehard glas. Bij een harde impact zal dit glas in duizenden stukken breken. Het is dan nodig om de achterruit te vervangen van uw Renault om weer veilig de weg op te kunnen. Via ons kunt u after market autoruiten bestellen die van exact dezelfde hoge kwaliteit zijn als autoruiten van een merkdealer, alleen voor een aanzienlijk lagere prijs. In dit artikel vertellen we u meer over de productie van autoruiten. Daarvoor duiken we in de geschiedenis van het Franse automerk Renault en leggen we uit wanneer vervanging van uw achterruit echt nodig is.

De oprichting van Renault in 1899

Net als veel andere grote Europese automerken werd Renault rond de vorige eeuwwisseling opgericht. In het Franse Boulogne-Bilancourt, waar nog steeds het hoofdkantoor van Renault zit, begonnen de drie broer Louis, Marcel en Fernand Renault in 1899 hun bedrijf. Met name Louis Renault
was een visionair en uitstekend engineer. Waar zijn twee broers zich meer richten op de zakelijke kant, kwam hij met de ontwerpen en de methodes om de auto’s van Renault te produceren.

De eerste grote opdracht van het nog jonge bedrijf was het leveren van honderden taxi’s. In 1905 kreeg Renault hiervoor de opdracht. Bijzonder is dat deze taxi’s later zelfs nog in de Eerste Wereldoorlog dienst deden als militaire voertuigen. Dit was meteen een teken dat Renault uitstekende en betrouwbare auto’s maakte. Bijzonder is dat Renault ook zeer snel de oversteek maakte naar Amerika. Al in 1907 was Renault het bestverkopende buitenlandse automerk in New York. In 1908 werd Renault bovendien marktleider in eigen land met rond de 3,500 verkochte auto’s.

Renault genationaliseerd en later weer geprivatiseerd

Renault wist snel uit te breiden en begon tijdens de Eerste, en later de Tweede Wereldoorlog, ook onder andere vrachtauto’s, tanks, vliegtuigen, vliegtuigmotoren en zelfs ammunitie te maken. In de Eerste Wereldoorlog en het interbellum zorgde dit voor grote winsten. De Tweede Wereldoorlog betekende echter een grote klap voor het Franse bedrijf. Louis Renault wilde geen tanks maken voor de Duitse bezetters, maar leverde wel vrachtauto’s en diverse onderdelen aan de Nazi’s. Diverse fabrieken werden gebombardeerd door de geallieerden wat zorgde voor grote verliezen bij Renault.

Er is nog altijd discussie rondom de rol van Renault ten opzichte van de Duitse bezetters in de Tweede Wereldoorlog. Het was echter voor de Franse overheid genoeg reden om Louis Renault na de oorlog vast te zetten. Zijn bedrijf werd staatsbezit en Louis stierf in een cel voordat zijn proces voor kon komen. Hoewel de familie Renault daarna nog meerdere malen in beroep is gegaan, is het bedrijf nooit meer in hun handen gekomen.

 
De privatisering van Renault volgde pas in 1996. Dit vooral omdat het bedrijf grote verliezen begon te maken en niet mee kon met andere Europese, Aziatische en Amerikaanse automerken. Na de privatisering kreeg de huidige baas van Renault, Carlos Ghosn,
steeds meer macht. Hij heeft het bedrijf weer uit het slop getrokken en tegenwoordig is Renault een belangrijke speler in de wereldwijde automarkt. Dit komt ook voor een gedeelte door de alliantie met Nissan, waar recentelijk Mitsubishi bij is gekomen. Samen zijn deze merken de vierde grootste autoproducent van de wereld.

Interesse in autosport

De drie broers waren snel geïnteresseerd in autoraces en deden alle drie mee aan diverse wedstrijden. Door wedstrijden te winnen promootten ze hun eigen auto’s en wisten ze veel bekendheid te vergaren. Toen broer Marcel Renault
in 1903 kwam te overlijden stopten de oprichters van het automerk echter met racen. Niet lang daarna, in 1909, stierf Fernand Renault en werd Louis Renault alleen de baas over het bedrijf.

De investeringen in de autosport zijn echter altijd een belangrijk onderdeel gebleven van het bedrijf Renault. In bijvoorbeeld de rallysport waren auto’s van het Franse merk vaak in de top te vinden. Toen de Formule 1 in opkomst was investeerde Renault hier eveneens flink in. Nog altijd rijden meerdere teams met motoren van het merk en heeft het zelfs een eigen team. In de Formule E, de elektrische motorsportklasse, speelt Renault ook een grote rol.

Wanneer moet mijn Renault achterruit worden vervangen?

De achterruit vervangen van uw Renault is snel nodig wanneer deze kapot is gegaan. Er zijn diverse manieren waarop dit kan gebeuren. Bijvoorbeeld door vandalisme, een ongeluk of door het raken van een slagboom of paaltje. De achterruiten van auto’s zijn vrijwel altijd van gehard glas gemaakt. Dit glas is snel verhit en vervolgens snel afgekoeld. Hierdoor is het zeer sterk, maar breekt het bij een harde impact in vele duizenden stukken uiteen. Dit is echter veiliger dan niet-gehard glas. De kleine stukken die ontstaan wanneer de autoruit stuk gaat zijn veel minder gevaarlijk voor inzittenden dan grote scherven. Dit glas noemt men daarom ook wel veiligheidsglas en kan onder andere ook worden gevonden als glazen planken in een koelkast.

Het is aan te raden om de achterruit vervangen van uw Renault niet uit te stellen wanneer deze kapot is gegaan. Het ontbreken van de achterruit zorgt namelijk voor de volgende nadelen:

  • Het interieur kan door regen beschadigen of beschimmelen
  • De elektrische componenten kunnen door regen worden aangetast
  • Inzittenden zijn niet veilig tegen o.a. steenslag van tegemoetkomend verkeer
  • Dieven kunnen eenvoudig de auto in komen
  • Veel lawaai bij het rijden

Ook de Renault voorruit vervangen is via ons mogelijk. Deze autoruiten zijn van gelaagd glas gemaakt. Dit bestaat uit twee lagen glas met daartussen een laag PVB-folie. De glaslagen worden snel verhit en langzaam afgekoeld, waardoor ze zeer sterk zijn en zullen barsten in plaats van breken. De laag PVB-folie heeft een klevende werking en houdt de lagen bij elkaar bij een flinke impact. Wanneer er een enkelvoudige barst in de voorruit zit, is vervanging niet direct nodig. Wanneer het om een meervoudige barst of een barst in het directe zicht van de bestuurder gaat is dit wel noodzakelijk.

Tegen lage kosten de achterruit vervangen van uw Renault

Autoruiten met een merklogo mogen in eerste instantie alleen door erkende merkdealers worden verkocht. Door deze monopoliepositie is de Renault achterruit vervangen bij een merkdealer duurder dan eigenlijk noodzakelijk is. After market autoruiten komen uit exact dezelfde fabriek als autoruiten met een merklogo. Ze zijn dan ook van exact dezelfde hoge kwaliteit. Het ontbreken van een merklogo zorgt ervoor dat ze ook door niet-merkdealers mogen worden verkocht. Hierdoor is er concurrentie mogelijk wat resulteert in aanzienlijk lagere kosten voor een autoruit vervangen. Door een after market achterruit bij ons te bestellen kunt u vele malen goedkoper de achterruit vervangen van uw Renault.

Het is overigens mogelijk om de achterruit vervangen van uw Renault zelf uit te voeren. De juiste autoruit en bijbehorende rubbers of lijsten zijn gemakkelijk te bestellen en snel te leveren. Of kies ervoor om ze op te halen bij één van onze partners in Nederland. Indien u de kennis niet in huis heeft om de vervanging zelf te doen, staan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners met enthousiasme voor u klaar. Ze komen ook op locatie de achterruit vervangen van uw Renault tegen lage prijzen. Of u nu zelf uw Renault achterruit wilt vervangen of dit goedkoop wilt uitbesteden, bij Autoglas Concurrent bent u altijd aan het juiste adres!