Achterruit vervangen Peugeot

Snelle service en levering
Betaal in 3 termijnen
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Goedkoop de achterruit vervangen van een Peugeot?

Een achterruit vervangen van uw Peugeot kan een dure aangelegenheid worden als u dit bij een merkdealer laat uitvoeren. Gelukkig is er ook een manier om de kosten laag te houden. Bij ons kunt u van veel verschillende modellen voor een lage prijs de achterruit vervangen van uw Peugeot. Het is bovendien mogelijk om dit met de producten die u hier kunt bestellen zelf te doen. Indien u dit liever wilt uitbesteden staan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners graag voor u klaar om de autoruit op locatie te vervangen. Voordat we meer vertellen over de noodzaak om een achterruit te vervangen gaan we in op de roemrijke geschiedenis van het Franse automerk Peugeot.

Hoe Peugeot is begonnen

Het begin van het huidige automerk Peugeot ligt in 1810 toen de familie Peugeot in Sochaux in Frankrijk koffiemolens maakte. Van hieruit is Peugeot langzaam maar zeker als familiebedrijf uitgegroeid tot de grootmacht die het vandaag de dag is. Opmerkelijk is dat in de begindagen vrijwel alles wat van metaal was door het bedrijf werd gemaakt. Van koffiemolens ging het bedrijf snel uitbreiden naar onder meer ijzeren hoepelrokken, parapluframes, zagen en beitels en later wielen en fietsen.

Bijzonder is dat Peugeot al in 1830 begon met de productie van fietsen. In veel andere landen in Europa kwam dit veel later op gang. De eerste modellen waren weliswaar niet erg stabiel, maar door de jaren heen heeft Peugeot zich, tot het begin van de 21e eeuw, als fietsenmaker geprofileerd. Een andere tak van Peugeot die nog steeds actief is grijpt terug op het begin van het bedrijf in 1810. Hoewel koffiemolens niet meer in trek zijn hebben veel toprestaurants en fanatieke hobbykoks nog zout- en pepermolens van Peugeot in gebruik.

De introductie van auto’s in Frankrijk door Armand Peugeot

Met name door een ontmoeting met de Duitse motorbouwer Gottlieb Daimler
raakte Armand Peugeot
aan het einde van de 19e eeuw geïnteresseerd in auto’s. Waar Daimler samen met meneer Benz
voor een groot gedeelte verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van auto’s in Duitsland nam Armand Peugeot deze rol op zich in Frankrijk. De allereerste Peugeot maakte gebruik van een stoom motor en was allesbehalve succesvol. Er werden vier modellen gemaakt die het allemaal niet lang uithielden.

Snel volgde echter de overstap op verbrandingsmotoren die in eerste instantie door Daimler werden gemaakt. Vanaf 1896 maakt Peugeot echter hun eigen motoren en toen begon het bedrijf langzaam maar zeker naam te maken en meer te verkopen. Dit komt ook voor een gedeelte door de zeer vroege introductie van Peugeot in de autosport. Al rond 1900 namen de eerste Peugeot-auto’s deel aan diverse races en rally’s. Dit was echter niet meer als een onderdeel van het oorspronkelijke bedrijf Peugeot. In 1896 begon Armand Peugeot namelijk zijn eigen bedrijf Société Anonyme des Automobiles Peugeot door onenigheid met zijn familieleden. Vanwege het ontbreken van een mannelijke erfgenaam worden de twee Peugeot bedrijven in het begin van de 20eeuw weer samengevoegd en ontwikkeld het bedrijf zich rap tot de internationale grootmacht die het tegenwoordig is.

Peugeot als onderdeel van PSA groep

Peugeot had zware jaren in de Tweede Wereldoorlog, maar kwam daarna sterk terug. Onder andere door de introductie van de 203. Dit model was vanaf 1946 tot maar liefst 1960 in productie en haalde hoge verkoopcijfers. Ook de latere 404 en 504 deden het met name in thuisland Frankrijk en de rest van Europa zeer goed.

Een belangrijk nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van Peugeot is de overname van Citroën in 1974. Om de identiteit van beide merken te waarborgen gingen de bedrijven samen in de PSA groep. De merken bleven los van elkaar bestaan en maakten beide hun eigen modellen, maar door samenwerkingen op het gebied van technologische ontwikkelingen en het delen van bepaalde onderdelen konden de kosten een laag worden gehouden. Cruciaal is ook de introductie van de Peugeot 205 in 1983 geweest. Deze ‘supermini’ werd een regelrechte hit en vele jaren op rij de bestverkochte auto in Frankrijk en meerdere andere landen in Europa.

Tegenwoordig is de PSA groep uitgegroeid tot één van de grootste autobouwers van Europa. Zeker nu sinds 2017 ook Opel is opgenomen door het moederbedrijf. Door de betrouwbaarheid van Peugeot zijn er bovendien veel oudere auto’s van het merk die nog steeds rondrijden, soms wel 50 jaar na productie. Bekende modellen die tegenwoordig nog worden verkocht zijn onder andere:

Wanneer moet ik de achterruit vervangen van mijn Peugeot?

Een kapotte voorruit hoeft niet altijd direct vervangen te worden. Dit komt omdat de voorruit van een auto van gelaagd glas is gemaakt. De twee lagen glas en de tussenliggende laag PVB-folie zorgen ervoor dat de ruit erg sterk is en bovendien niet in duizend stukken zal breken bij een botsing of door anders opgelopen schade. Zolang het om een enkelvoudige barst gaat die niet in het directe zicht van de chauffeur zit is de Peugeot voorruit vervangen niet direct nodig. Dit is echter anders bij de achterruit. Deze is bij vrijwel alle auto’s van een enkele laag gehard glas. Hierdoor zal bij een harde impact de achterruit in vele stukjes breken en hierdoor in zijn geheel ontbreken.

De achterruit vervangen van uw Peugeot is dan ook snel nodig als de achterruit is gebroken. Indien u dit niet doet is het niet alleen erg oncomfortabel om in de auto te rijden, maar ook gevaarlijk. Dieven kunnen eenvoudig in de auto komen, het zicht door de achterruit is zeer slecht en opspattende steentjes van tegenliggers kunnen passagiers verwonden. Daarnaast kan regen zorgen voor schade aan het interieur en elektronische componenten. Als de autoruit door een botsing, vandalisme of een andere reden kapot is gegaan is de achterruit vervangen van uw Peugeot dus snel nodig.

Hoeveel kost een nieuwe Peugeot achterruit?

De prijzen van een nieuwe achterruit is mede afhankelijk van het merk en model. In alle gevallen zijn de prijzen hier stukken lager dan wat u bij een merkdealer zult aantreffen. Dit komt omdat alleen merkdealers autoruiten met een merklogo mogen verkopen. Ze kunnen hierdoor de prijs hoger maken dan noodzakelijk is. Bij ons kunt u goedkoop de achterruit vervangen van uw Peugeot door een after market autoruit te bestellen. Deze autoruiten komen uit dezelfde fabriek en hebben dezelfde hoge kwaliteit, maar mogen ook door niet-merkdealers worden verkocht. Hierdoor is de prijs voor u stukken voordeliger.

U kunt er bovendien voor kiezen om de benodigde autoruit en bijbehorende producten bij ons te bestellen en deze zelf te plaatsen. Bij veel andere aanbieders is deze mogelijkheid er niet. Indien u de kennis niet in huis heeft om zelf de achterruit te vervangen van uw Peugeot staan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners graag voor u klaar. Ze komen op locatie de autoruit vervangen en doen dit bovendien tegen zeer gunstige tarieven. Dankzij onze uitstekende autoglas service kunt u snel weer veilig de weg op met uw Peugeot!