Achterruit vervangen Seat

Snelle service en levering
Altijd lage prijzen
Verzekerd van vakmanschap met FOCWA garantie

Snel en tegen scherpe prijs achterruit vervangen van een Seat

Op de Nederlandse wegen zijn veel auto’s van het Spaanse merk Seat te vinden. Indien u in het bezit bent van een auto van dit merk kan de achterruit vervangen van de Seat nodig zijn. Door bijvoorbeeld een ongeluk of vandalisme kan een autoruit kapot gaan. De achterruit vervangen van uw Seat is nodig wanneer deze een harde klap heeft gehad. Achterruiten breken namelijk in duizenden klein stukjes en hierdoor is een reparatie niet mogelijk. Bij ons kunt u gelukkig voordelig een nieuwe after market autoruit bestellen. Hoe dit exact in zijn werk gaat en hoe we de prijzen voor een Seat achterruit vervangen laag houden kunt u hier lezen. We vertellen u daarvoor meer over de geschiedenis van Seat en benoemen enkele populaire modellen van het Spaanse merk.

Seat begonnen als staatsbedrijf

Waar veel Europese automerken rond de vorige eeuwwisseling zijn opgericht door particulieren, heeft Seat een andere geschiedenis. De situatie in Spanje was in de jaren ’40 van de vorige eeuw verre van optimaal. De Spaanse burgeroorlog zorgde voor het instorten van de Spaanse economie. Veel werkloosheid, verwoeste gebouwen en verloren mensenlevens waren het resultaat van drie jaar interne oorlog. Daar komt nog bij dat het einde van de burgeroorlog samenviel met de start van de Tweede Wereldoorlog. De Spaanse economie lag op zijn gat en buitenlandse bedrijven hadden weinig interesse om de Spaanse markt te betreden.

Ook de Spaanse automarkt was in die jaren compleet ingestort. Voor de burgeroorlog waren er al weinig Spaanse automakers, maar na de oorlog was er praktisch niemand over. Mede om de Spaanse economie een flinke boost te geven werd al in 1940 het plan geopperd om een staatsbedrijf te starten. Het bedrijf, S.I.A.T., zou eigen auto’s gaan ontwerpen en deze in grote getalen produceren. Door de tussenkomst van de Tweede Wereldoorlog werd dit plan in eerste instantie verworpen.

Toen de situatie in Europa in 1950 wat stabieler was geworden, werd het plan nieuw leven ingeblazen. S.I.A.T. werd vervangen door SEAT. Dit staat voor Sociedad Española de Automóviles de Turismo. Er werd gekozen voor een bijzondere aanpak bij de oprichting. De Spaanse overheid was op zoek naar een Europees autobedrijf waarmee een alliantie kon worden aangegaan. Zowel Fiat als Volkswagen toonden interesse. De Spaanse overheid koos hiervoor omdat er in Spanje weinig kennis was op autogebied en veel kon worden geleerd / overgenomen van een gerenommeerd autobedrijf. Uiteindelijk won Fiat de aanbesteding en gingen de twee bedrijven op veel niveaus samenwerken.

Seat als één van de grootste werkgevers van Spanje

In 1953 rolde de eerste auto van Seat
van de band. Door de goede samenwerking met Fiat konden rebadged modellen van het Italiaanse merk worden gemaakt door Seat. Bijzonder was ook dat Seat vrijwel uitsluitend met Spaanse onderdelen werkte. Om de nationale economie te stimuleren werd ingesteld dat zoveel mogelijk producten in Spanje moesten worden gemaakt. Mede dankzij deze regels werd Seat in de jaren ’60 en ’70 de grootste werkgever van Spanje en een belangrijk onderdeel van de economische wederopstanding van het land.

De eerste volledig eigen auto van Seat verscheen pas in 1975. Tegen die tijd was Seat in eigen land marktleider geworden. Dit is met name toe te schrijven aan de Seat 600,
die is afgeleid van de Fiat 600. Deze kleine auto was betaalbaar en betrouwbaar. Voor zeer veel Spaanse gezinnen werd dit model hun eerste auto. Door het succes in eigen land begon Seat zich in 1967 te interesseren in het exporteren van modellen. Het was echter in het contract met Fiat vastgelegd dat Seat dit niet mocht. In ruil voor meer aandelen werd een nieuw contract opgesteld en vanaf dat jaar werd Seat langzaam maar zeker ook in de rest van Europa geïntroduceerd.


In 1982 werd het contract met Fiat definitief ontbonden. Door economische omstandigheden had Seat kapitaal nodig, maar Fiat was niet van plan veel te gaan investeren. Hierdoor ontstond er ruimte voor Volkswagen om alsnog, na het afwijzen van hun aanbesteding in 1950, een belang te nemen in Seat. Vanaf dat jaar werden ook VW modellen in de fabrieken van Seat gemaakt. in 1968 werd VW bovendien grootaandeelhouder en in 1990 was 99,9% van de aandelen van Seat in handen van VW. Tegenwoordig is Seat nog altijd onderdeel van de Volkswagen Groep.

Succesvolle modellen van Seat

Als u op zoek bent naar een manier om uw Seat achterruit te vervangen, dan is de kans groot dat u een Seat Ibiza of Seat Leon in uw bezit heeft. Vooral deze twee modellen zijn, vanaf 1982, in Nederland veel verkocht. Hoewel het even duurde voordat de verkoopcijfers van Seat buiten eigen land op een relatief hoog niveau kwamen, staat het bedrijf tegenwoordig al jaren in de top twintig van best verkopende automerken.

Door de jaren heen zijn er meerdere mooie modellen van dit Spaanse merk verschenen. Onder andere deze auto’s waren succesvol buiten het eigen land:


Zoals u kunt zien komen vrijwel alle namen van Seat modellen van Spaanse plaatsen of regio’s. Bij nieuwere modellen is dit echter niet meer het geval. Onder andere de Seat Mii en Seat Exeo hebben namen die niet refereren aan het thuisland. Hoewel het tijdens de crisisjaren na 2008 slechter ging het Seat zijn de verkoopcijfers tegenwoordig beter dan ooit. Met meer dan 500.000 verkochte modellen per jaar en een stabiele winst is Seat een belangrijke speler op de Europese markt geworden.

Achterruit vervangen van een Seat

De achterruit vervangen van uw Seat is nodig wanneer deze door een harde impact kapot is gegaan. Achterruiten worden vrijwel altijd gemaakt van gehard glas. Dit glas is snel verhit en snel afgekoeld en bestaat uit één laag. Door de productiemethode is de achterruit erg hard. Bij een ongeluk of bijvoorbeeld vandalisme zal de achterruit echter in duizenden stukken breken. Er is voor dit soort autoruiten gekozen omdat de vele kleine scherven veel veiliger zijn voor de inzittenden dan grote scherven glas. Dit zorgt er alleen wel voor dat de Seat achterruit vervangen snel nodig is wanneer deze kapot is gegaan. De autoruit is namelijk niet meer te repareren en zal direct geheel ontbreken.

De kosten voor achterruit vervangen zijn bij een merkdealer aanzienlijk hoger dan bij ons het geval is. Dit komt omdat in eerste instantie alleen merkdealers autoruiten met een merklogo mogen verkopen. Door deze monopoliepositie kunnen ze hogere prijzen hanteren dan strikt noodzakelijk is. After market autoruiten hebben geen merklogo en mogen daarom ook door niet-merkdealers worden verkocht. Hierdoor is er een vrijemarktwerking en zijn de prijzen aanzienlijk lager. Mocht de achterruit of Seat voorruit vervangen zijn dan schaft u deze bij ons tegen voordelige prijzen aan. Welk merk of model auto u ook heeft, bij ons kunt u van zeer veel merken en modellen de geschikte autoruiten met bijhorende lijsten of clipjes bestellen.

Achterruit vervangen van uw Seat met of zonder montage

De achterruit vervangen van uw Seat is mogelijk met of zonder montage. Bestel eenvoudig en snel de juiste autoruit voor uw auto en laat deze bezorgen waarna u zelf de montage voor uw rekening neemt. Of kies ervoor om uw bestelling gratis op te halen bij één van onze partners in Nederland.

Ook de montage is via ons aanzienlijk goedkoper dan wanneer u dit laat uitvoeren door een merkdealer. Onze FOCWA-gecertificeerde partners komen zelfs op locatie de achterruit vervangen van uw Seat voor aantrekkelijke prijzen. Bent u verzekerd voor ruitschade? Dan hebben wij helemaal een voordelige oplossing voor u. Betaal bij autoruit vervangen geen eigen risico door dit ons aan u kwijt te laten schelden. Zo helpen we u met al het gemak weer snel en veilig de weg op.