Achterruit vervangen Opel

Snelle service en levering
Betaal in 3 termijnen
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

De achterruit vervangen van uw Opel voor een lage prijs

In Nederland rijden er bijzonder veel auto’s van het merk Opel op de weg. Het populaire automerk is dan ook al jarenlang zeer betrouwbaar en dankzij vele innovaties nog steeds één van de marktleiders in ons land. Het kan echter gebeuren dat u door een ongelukje of bijvoorbeeld vandalisme op zoek bent naar een manier om de achterruit te vervangen van uw Opel. Dit zal bij een merkdealer een kostbare ingreep zijn, maar het is gelukkig ook mogelijk om de achterruit te vervangen van de Opel voor een veel lagere prijs. Voor een kwalitatief hoogwaardige autoruit tegen lage kosten kunt u op ons rekenen. Hoe wij de prijzen laag houden en wanneer de achterruit vervangen nodig is leggen we u graag uit. Voordat we daar op ingaan duiken we eerst in de bijzondere geschiedenis van het van oorsprong Duitse automerk Opel.

De oprichting van Opel in 1862

In Rüsselsheim, in het huidige Duitsland, kwam in 1837 Adam Opel ter wereld. De jonge Adam werd als zoon van een slotenmaker zelf ook aangetrokken door dit beroep. Zijn opleiding volgde hij in onder andere Luik en Parijs. In Parijs kwam hij er echter achter dat er veel interessantere dingen waren die hij met zijn eigen handen kon maken dan sloten. Hij vond zijn passie in het maken van naaimachines. Terug in Duitsland kon hij in een verlaten schuur beginnen met de productie van zijn eigen Opel naaimachines. Dit werd al snel een groot succes en binnen de kortste keren werd Opel de markleider op dit gebied.

Alle vijf zonen van Adam Opel raakten al op jonge leeftijd in de ban van fietsen. In die tijd was dit vervoersmiddel een noviteit en de onderdelen werden uit Engeland gehaald en in Duitsland weer gemonteerd. Dankzij het enthousiasme van zijn zonen en het feit dat bijna niemand in Duitsland goede fietsen kon maken begon het bedrijf van Adam Opel in 1886 met de productie van fietsen. Toen Adam Opel in 1895 kwam te overlijden was Opel zowel op het gebied van naaimachines als op het gebied van fietsen de grootste producent van Duitsland.

De intrede in de auto-industrie

Dat de vijf zonen van Adam Opel gek waren op snelheid, bleek al uit hun vroege interesse in fietsen. De twee oudste zonen van Adam Opel, Carl en Wilhelm, konden ook hun ogen niet van auto’s af houden toen deze tegen het eind van de 19e eeuw steeds meer werden verkocht. Het bedrijf Opel begon zich vanaf 1899 door middel van samenwerkingen met Lutzmann en Darracq ook op deze voertuigen te richten. Het echte succes kwam echter pas in 1909 toen de Opel 4/8 PS
werd geïntroduceerd. Deze auto was zeer betrouwbaar en bovendien erg goedkoop vergeleken met andere auto’s uit die tijd.

Vanaf 1909 ging het snel met de autodivisie van Opel. Zo snel zelfs dat het binnen de kortste keren de primaire tak van het Opel imperium werd. Dankzij hun lange ervaring in de massaproductie van relatief, gecompliceerde producten kon Opel veel technieken ook snel toepassen bij het fabriceren van auto’s. Hierdoor waren de prijzen van de Opel auto’s lager dan van hun concurrenten. En door dit te combineren met uitstekende kwaliteit was het bedrijf al in 1928 goed voor 37,5% van de verkochte auto’s in Duitsland.

General Motors neemt Opel over

Al in 1929 werd Opel voor 80% overgenomen door het Amerikaanse General Motors. Hiermee was het één van de eerste echt grote Europese bedrijven die voor het merendeel in Amerikaanse handen kwam. Deze samenwerking verliep echter niet altijd even vlekkeloos. Met name tijdens de Tweede Wereldoorlog was het natuurlijk problematisch. Opel werd verplicht om auto onderdelen en andere producten voor het leger te maken en General Motors werd buitenspel gezet. Pas in november 1948 kwam Opel weer volledig in handen van General Motors en kon de productie van auto’s weer worden opgeschroefd.

Het duurde tot ongeveer 1954 voor Opel de gevolgen van de oorlog helemaal te boven was. In dat jaar werden maar liefst 167.650 voertuigen gemaakt door het bedrijf en vanaf toen is het in een stijgende lijn naar boven gegaan. Opel kende al snel zijn positie op de markt en richtte zich met name op middenklasse voertuigen die ondanks de hoge kwaliteit en grote betrouwbaarheid vaak een relatief bescheiden prijskaartje hebben. Enkele van de meest succesvolle auto’s ooit zijn door de jaren heen door Opel gemaakt. Dit zijn bijvoorbeeld:

Hoewel Opel dus al snel in buitenlandse handen kwam is er zeker nog een groot historisch besef bij het bedrijf. Zo zijn het hoofdkantoor en de grootste fabriek nog altijd in Rüsselsheim gevestigd en heeft Adam Opel hiermee deze stad groot gemaakt. Daarnaast zijn er twee huidige modellen naar Adam en Carl Opel genoemd. Sinds 2017 is Opel in handen van de PSA-groep. Dankzij deze samenwerking met Peugeot en Citroën ziet ook de toekomst van Opel er rooskleurig uit.

Wilt u goedkoop de achterruit vervangen van uw Opel?

De achterruit vervangen van uw Opel kan noodzakelijk zijn zodra u bijvoorbeeld een botsing heeft gehad of slachtoffer bent geworden van vandalisme. In tegenstelling tot de voorruit van uw Opel kan de achterruit namelijk niet barsten. Bij een harde klap zal de achterruit in vele duizenden stukken glas uiteenvallen. Hierdoor ontbreekt de autoruit en dit heeft vele nadelen voor u als auto-eigenaar:

  • De regen kan schade aanrichten aan het interieur en elektrische componenten
  • Dieven kunnen eenvoudig de auto binnenkomen
  • Inzittenden hebben een sterk verminderd comfort door het lawaai van buitenaf en de invloeden van het weer
  • Onveilig voor inzittenden door steenslag en dergelijke

De achterruit vervangen van uw Opel is dus in vrijwel alle gevallen iets wat snel dient te gebeuren als u weer veilig de weg op wilt met uw auto. Bij een merkdealer zijn de kosten hiervoor echter hoog. Dit komt omdat merkdealers als enigen een achterruit met merklogo mogen verkopen. Door dit monopolie vragen ze meer dan strikt noodzakelijk is. Bij ons kunt u after market autoruiten vinden, zowel de achterruit als de Opel voorruit vervangen kan met een after market autoruit tegen lage kosten. De after market autoruiten hebben geen merklogo en mogen dus ook door niet-merkdealers worden verkocht. Hoewel ze uit dezelfde fabriek komen en dus dezelfde hoge kwaliteit hebben als autoruiten met merklogo zijn de kosten voor u stukken lager.

Zelf de achterruit vervangen van uw Opel of dit laten doen

U kunt er bij ons voor kiezen om de achterruit van uw Opel zelf te vervangen. Het is namelijk mogelijk om de autoruit te bestellen met alle bijbehorende producten, en deze vervolgens zelf te plaatsen. Indien u deze kennis niet in huis heeft staan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners met enthousiasme voor u klaar. Zij komen graag op locatie de achterruit vervangen van uw Opel. In beide gevallen weet u zeker dat u tegen een scherpe prijs snel weer veilig de weg op kunt!