Voorruit vervangen Opel Karl

Snelle service en levering
Altijd lage prijzen
Verzekerd van vakmanschap met FOCWA garantie

Ga direct naar:

 

Op een goedkope manier de voorruit vervangen van uw Opel Karl?

Eén van de betaalbare klasse auto's van het Duitse automerk Opel die momenteel verkrijgbaar is in ons land, is de Opel Karl. Deze auto in de miniklasse is voor dagelijks gebruik in bijvoorbeeld een stad ideaal. Bovendien is de prijs-kwaliteitverhouding van de Opel Karl erg goed en mede daardoor is de populariteit van deze auto, die sinds 2015 te koop is, nog steeds stijgende. Indien u echter een ongelukje heeft gehad of bijvoorbeeld het slachtoffer bent geworden van vandalisme kan het nodig zijn om de voorruit te vervangen van uw Opel Karl. Gelukkig kunt u bij ons voor lage prijzen de voorruit vervangen. Hoe dit in zijn werk gaat en hoe wij de prijzen laag houden, kunt u hier lezen. Eerst gaan we dieper in op de geschiedenis van Opel en de Opel Karl.

Opel al meer dan 100 jaar actief als autobouwer

In 1862 richtte de Duitse Adam Opel in Rüsselsheim am Main het bedrijf Opel op. Hoewel iedereen die naam tegenwoordig associeert met auto’s was het bedrijf in de begindagen actief op een ander gebied. De eerste producten die Adam Opel maakte in de schuur van zijn oom waren namelijk naaimachines. Al snel bleek Adam Opel over veel zakelijk talent te beschikken. Zijn bedrijf groeide binnen enkele jaren uit tot de marktleider in Duitsland op het gebied van naaimachines.

Samen met zijn vrouw Sophie Marie Scheller kreeg Adam Opel vijf zonen. Alle vijf waren al op jonge leeftijd in de ban van een nieuwe trend op het gebied van mobiliteit. De fietsen die de jongens uit Engeland lieten komen waren echter relatief duur en werden onhandig in onderdelen verscheept. Door de passie van zijn zoons en de kansen die er lagen om in Duitsland te starten met de verkoop van fietsen, bracht Adam Opel in 1886 de eerste Opel-fietsen op de markt. Ook op dit gebied ging het Opel voor de wind. Na ongeveer 30 jaar was Opel de grootste fietsenproducent ter wereld geworden. In 1936 werd de fietsdivisie echter verkocht, nadat eerder de productie van naaimachines al was gestopt. De belangrijkste reden hiervoor? De auto’s van Opel deden het inmiddels zo goed dat dit de kernfunctie van het bedrijf werd.

Zoons en weduwe van Adam Opel beginnen met productie van auto’s

Hoewel Adam Opel het bedrijf heeft opgericht zijn het met name zijn weduwe en zoons die van Opel het bedrijf hebben gemaakt dat het heden ten dage nog steeds is. Adam Opel kwam in 1895 te overlijden en toen nam zijn familie het stokje over. De eerste stappen richting het produceren van een eigen auto werden in 1898 genomen. Door samenwerkingen met andere bedrijven en overnames van enkele kleinere automakers werd Opel langzaam maar zeker steeds beter op dit toen nog nieuwe gebied.

 
Pas in 1909 volgde echt succes in de autobranche. Toen werd de zeer betrouwbare en bovendien betaalbare Opel 4/8 PS uitgebracht. Dit model werd ook wel aangeduid als de Doktorwagen.
Veel dokters die in die tijd snel naar patiënten moesten kunnen gaan, maakten namelijk gebruik van deze auto. Opel bleef zich snel ontwikkelen als autobouwer en in 1929 nam het Amerikaanse General Motors 80% van het bedrijf over. Deze overname was in het begin zeer succesvol, maar kreeg tijdens de Tweede Wereldoorlog uiteraard een behoorlijke knauw. In 1948 nam General Motors weer de touwtjes in handen en vanaf die periode is het bedrijf uitgegroeid tot het merk dat wij vandaag de dag kennen.

Opel als één van de marktleiders in Europa

Bijzonder is dat Opel vrijwel altijd dezelfde identiteit en kernwaarden heeft gehad. De Doktorwagen werd in 1909 al geroemd om zijn betrouwbaarheid en relatief lage prijs. Meer dan 100 jaar later is Opel nog steeds een automaker die om die waarden bekend staat. Ze kenden al snel hun plek in het segment. Ze konden niet concurreren met echte luxe automakers zoals Mercedes en BMW en daarom werd gekozen om de auto’s in het middensegment te houden. De betaalbare kwaliteit zorgt ervoor dat Opel voor het grootste gedeelte van de bevolking van de westerse wereld betaalbaar is. Door de kwaliteit hoog te houden hielden ze bovendien een voorsprong op de echt goedkope automakers.

Door de jaren heen heeft Opel veel succes gehad met modellen zoals:

Bovendien is Opel onder de merknaam Vauxhall ook in Engeland een grote naam en werden rebatched versies van Opel-modellen verkocht door de merken Chevrolet, Cadillac, Saturn, Holden en Buick.

Vanaf 2017 is Opel niet meer in handen van General Motors. Het Amerikaanse bedrijf wilde of kon de kosten niet meer opbrengen om Opel draaiende te houden. Hoewel het merk met name in de jaren ’90 veel geld in laatje bracht van General Motors was Opel als sinds 1999 niet meer een volledig jaar winstgevend. De Groupe PSA, waar ook de automerken Peugeot en Citroën onder vallen, heeft Opel in 2017 voor ongeveer 2,2 miljard dollar overgenomen.

De degelijke en betaalbare Opel Karl

In 2015 kwam de Opel Karl op de markt als vervanger van de soortgelijke Opel Agila. Bijzonder is dat de auto weer teruggrijpt op het roemrijke verleden van Opel. Karl was namelijk één van de zonen van de oprichter Adam Opel. De Opel Karl deelt verder veel onderdelen en technieken met de Chevrolet Spark. Dit natuurlijk omdat Chevrolet en Opel in die tijd beiden eigendom van General Motors waren.

Handig aan de Opel Karl is dat de auto compact en wendbaar is, maar wel over vijf deuren beschikt. Verder is het een auto met weinig toeters en bellen. Het interieur is degelijk maar niet spectaculair en hetzelfde kan gezegd worden over de buitenkant. De 1.0 liter motor is niet extreem sterk maar pittig genoeg om er dagelijks in rond te rijden op verschillende soorten wegen. Daarnaast is de auto vrij zuinig en relatief luxe voor de prijs. De auto is namelijk zeker niet duur en als dit tegenover de functies en de prestaties van de Opel Karl wordt gezet, valt op dat het een uitstekende koop is.

Als u om deze redenen deze auto heeft aangeschaft kan het zo zijn dat u op zoek bent naar een goedkope manier om de voorruit te vervangen van de Opel Karl. Gelukkig hoeft u niet per se naar een merkdealer om hier de hoofdprijs voor te betalen. Bij ons is een voorruit vervangen van uw Opel Karl namelijk stukken goedkoper. Dit komt omdat wij after market autoruiten aanbieden. Deze beschikken niet over een merklogo en mogen daarom ook door niet-merkdealers worden verkocht. De prijs is daardoor stukken lager en mede daarom kunt u het beste via ons de autoruit vervangen.

Zelf de voorruit vervangen van de Opel Karl of dit laten doen

Op de vraag ‘wat kost een nieuwe voorruit’ is geen eenduidig antwoord mogelijk. Dit komt omdat vaak per merk en model de prijs van de voorruit varieert. Er zijn daarnaast diverse opties, zoals voorruitverwarming of een speciale coating die een voorruit duurder kunnen maken. Het is goed om te weten dat u bij ons ook voor zeer veel andere auto’s de geschikte voorruit kunt vinden. In alle gevallen houden we de prijs bovendien laag.

De voorruit vervangen van uw Opel Karl kunt u via ons bovendien zelf doen. Bestel eenvoudig de voorruit die u nodig heeft en ga zelf aan de slag. Indien u deze kennis echter niet in huis heeft staan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners met enthousiasme voor u klaar. Zij komen graag op locatie de voorruit vervangen van uw Opel Karl. In beide gevallen is de voorruit vervangen aanzienlijk goedkoper dan bij onze concurrenten. Indien u snel weer veilig de weg op wilt met uw Opel Karl en u de hoogste kwaliteit autoruit voor de laagste prijs zoekt, dan zit u hier goed.