Achterruit vervangen Subaru

Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Subaru achterruit vervangen tegen scherpe prijs

Wanneer u een auto heeft van het Japanse merk Subaru, dan kan de achterruit vervangen na een ongeluk of door vandalisme nodig zijn. Dit komt omdat de achterruiten van auto’s in duizenden stukken kunnen breken bij een harde impact. De achterruit van de Subaru vervangen is onvermijdelijk wanneer de autoruit kapot is als u weer veilig met de auto de weg op wilt. Gelukkig hoeft achterruit vervanging niet de hoofdprijs te kosten als u kiest voor een after market autoruit. Hoe dit in zijn werk gaat en hoe wij de prijzen zo laag kunnen houden, leest u verderop. Daarvoor gaan we in op het verleden van Subaru dat in 1953 werd opgericht in Tokyo. We vertellen onder meer over de betekenis van de zes sterren in het logo van dit merk.

Geschiedenis van Subaru gekleurd door de oorlog

Door de inmenging van Japan in de Tweede Wereldoorlog veranderde er na 1945 van alles in het Aziatische land. Dit ging ook zeker op voor de auto-industrie. Al in 1915 werd één van de voorlopers van het huidige Subaru opgericht als The Aircraft Research Laboratory. Zoals de naam doet vermoeden ging het om een luchtvaartbedrijf. Ze specialiseerden zich in de fabricage van militaire vliegtuigen. De luchtmacht van Japan bestond in de Tweede Wereldoorlog voor een aanzienlijk gedeelte uit toestellen van dit bedrijf, dat in 1932 de naam veranderde in Nakajima Aircraft Company.

 
Na de Tweede Wereldoorlog volgde noodgedwongen opnieuw een herstructurering en gingen ze verder als Fuji Sangyo. Dit bedrijf maakte onder meer de Fuji Rabbit-motor, die volledig werd gemaakt van materialen die voorheen bij de bouw van de vliegtuigen werden gebruikt. Na de oorlog kregen de geallieerden het voor een groot gedeelte voor het zeggen in Japan. In die hoedanigheid werd het anti-‘zaibatsu
beleid ingevoerd. In het kort kwam dit erop neer dat de grote conglomeraten, die in Japan veel macht hadden, werden opgesplitst in kleinere bedrijven. Dit zou een beter en veiliger kapitalistisch systeem zijn volgens onder andere de Amerikaanse leiders in Japan. Ook Fuji Sangyo werd in 1950 in twaalf verschillende bedrijven opgedeeld.

Zes bedrijven komen samen in Subaru

Van deze twaalf verschillende bedrijven waarin Fuji Sangyo werd gesplitst kwamen drie jaar later vijf ervan weer bij elkaar. Als zesde partner kwam er een toen nieuw opgericht bedrijf bij en samen vormden ze in 1953 Fuji Heavy Industries. Ze begonnen met de productie van scooters en vrachtauto’s, maar al snel wilde de CEO ook auto’s gaan maken. Er werd lang getwijfeld over een naam die zowel nationaal als internationaal goed klonk. De keuze viel uiteindelijk op Subaru.

 
Subaru is namelijk de Japanse benaming van de sterrenconstellatie het Zevengesternte,
ook wel bekend onder de naam Plejaden.
Deze sterrenhoop staat op meer dan 440 lichtjaren van de aarde en zal bij veel mensen vooral bekend zijn als onderdeel van het sterrenbeeld Stier. Bijzonder is dat er zonder telescoop zes sterren van zichtbaar zijn. Mede om deze reden werd er voor de naam gekozen. De zes bedrijven vormden namelijk samen één nieuw bedrijf en een nieuw begin. In het logo van Subaru zijn de zes zichtbare sterren van het Zevengesternte nog altijd terug te vinden.

Unieke manier van aandrijven en veel verschillende partners voor Subaru

De eerste auto’s van Subaru waren voornamelijk kleine voertuigen die geschikt waren voor gebruik in de grote Japanse steden. Dit waren bijvoorbeeld de Subaru 1500, de Subaru 360
en de Subaru 1000. Dit laatste model was tevens het eerste waarbij de boxermotor werd gebruikt. Tot op de dag van vandaag staat Subaru bekend om het veelvuldig implementeren van deze motor. Door dit symmetrische en minder hoge motorblok te gebruiken, hebben de auto’s van Subaru een lager zwaartepunt en een betere wegligging. Subaru is één van de weinige automerken die deze motoren standaard gebruikt. Daarnaast is vierwielaandrijving eveneens de standaard in vrijwel alle Subaru-auto’s.

Subaru heeft door de jaren heen aardig wat verschillende partners gehad. Dit begon al in 1968 toen Nissan een aandeel van ruim 20% in het bedrijf kocht. Opvallend genoeg werd in die periode door de overheid juist gestimuleerd dat de (auto)bedrijven meer gingen samenwerken, om zo een betere internationale concurrentiepositie te verkrijgen. Dit in tegenstelling tot het beleid van enkele jaren eerder. De samenwerking met Nissan verliep uitstekend en onder meer de volgende modellen werden in die periode gemaakt en verkocht:

 

Toen Nissan samenging met het Franse Renault werden de aandelen van Subaru verkocht aan General Motors. Dit vormde een belangrijk nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van Subaru. Vanaf 1999 tot en met 2005 werden hierdoor ook enkele rebadged Opel-modellen als Subaru’s verkocht, en andersom. Bovendien werd de Subaru Impreza enige tijd als de Saab 9-2X verkocht in Amerika. Dit alles hield op toen General Motors de aandelen in 2005 weer van de hand deed. Op dat moment stapte Toyota in en sinds 2008 heeft dit andere Japanse autobedrijf een aandeel van 16,5% in Subaru. Dit resulteerde onder andere in de gezamenlijke ontwikkeling van de Toyota 86,
die ook als de Subaru BRZ te koop is.

Wanneer en hoe de achterruit van een Subaru vervangen?

De achterruit van de Subaru vervangen is vaak direct nodig wanneer deze kapot is. In tegenstelling tot een voorruit kan de achterruit niet slechts barsten of een sterretje krijgen. Bij een harde impact zal de achterruit juist in duizenden kleine stukken uiteenvallen. Dit komt omdat deze ruit is gemaakt van veiligheidsglas. Dit autoglas is snel verhit en snel afgekoeld. Hierdoor is het weliswaar erg sterk, maar barst het door de hoge spanning die erop staat bij een ongeluk of botsing in vele stukken uit elkaar. Dit is echter aanzienlijk veiliger dan ‘normaal’ glas, omdat de kleine stukjes minder schade kunnen aanrichten dan grote scherven.

Het vervangen van de achterruit van uw Subaru is snel nodig als u er weer de weg mee op wilt. Het ontbreken van de achterruit heeft namelijk veel nadelen. Dit zijn bijvoorbeeld de volgende punten:

  • Regen en wind kunnen interieur beschadigen
  • Dieven kunnen eenvoudig de auto in komen
  • Slecht comfort voor inzittenden
  • Slechtere bescherming voor inzittenden

Gelukkig kan de achterruit vervangen van een Subaru tegen lage kosten. Merkdealers vragen de hoofdprijs omdat ze het alleenrecht hebben op de verkoop van autoglas met een merklogo. Door via ons te bestellen kunt u profiteren van de voordelen van after market autoruiten. Deze autoruiten hebben geen merklogo en mogen daardoor ook door niet-merkdealers worden verkocht. Dit heeft een zeer gunstig effect op de prijs, die behoorlijk lager is. De kwaliteit is gelukkig onverminderd hoog en de autoruiten komen zelfs vaak uit exact dezelfde fabriek.

Achterruit Subaru laten vervangen of dit zelf uitvoeren

Bijzonder is dat u er via ons ook voor kunt kiezen om zelf de Subaru achterruit te vervangen. Kies eenvoudig het model dat u heeft en vervolgens het type achterruit dat u zoekt. Wij zorgen er vervolgens voor dat de bestelling binnen drie werkdagen bij u thuis is. Zelf tegen lage kosten de achterruit vervangen is dus zeker mogelijk. Heeft u deze expertise niet in huis? Dan kunt u rekenen op onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners. Zij komen graag op locatie de achterruit van de Subaru vervangen en doen dit eveneens tegen een aantrekkelijke prijs. Wacht dus niet langer en bestel direct de achterruit voor uw Subaru!