Achterruit vervangen Suzuki

Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Voordelig achterruit vervangen van een Suzuki

Wanneer u een auto heeft van het Japanse merk Suzuki en de achterruit vervangen wilt, dan kunt u dat bij een merkdealer laten doen. In dat geval moet u er echter wel op rekenen dat de prijs hoog zal uitvallen. Voordeliger is het om via ons een after market autoruit te bestellen. De achterruit vervangen van de Suzuki kunt u vervolgens eenvoudig zelf doen, maar ook de autoruit láten vervangen is zeker mogelijk. In alle gevallen kunt u rekenen op onze scherpe tarieven. In dit artikel vertellen we u meer over de verschillen tussen voor- en achterruiten en over de productiemethodes hiervan. Daarvoor gaan we in op de geschiedenis van Suzuki, die opvallend genoeg vooral in één van de landen met het grootste bevolkingsaantal op aarde een aanzienlijk marktaandeel heeft.

Suzuki opgericht in 1909

In het toen nog kleine vissersdorpje Hamamatsu
richtte Michio Suzuki in 1909 Suzuki Loom Works op. Met zijn bedrijf maakte hij weefgetouwen die met name in de Japanse zijde-industrie werden gebruikt. Meneer Suzuki bleek een ware innovator en hij bedacht zelf nieuwe elektrische weefmachines die efficiënter werkten en een fraaier resultaat opleverden. Ook in het buitenland vestigde hij hiermee de aandacht op zich en het bedrijf groeide snel uit tot een groot succes. Gedurende de eerste dertig jaar van het bestaan van Suzuki werden er alleen maar weefmachines gemaakt. Daarmee valt bijvoorbeeld een parallel te trekken met Opel en Renault. Deze bedrijven stapten weliswaar eerder over naar auto’s, maar zijn beide in de textielindustrie begonnen als fabrikanten van naaimachines.

Hoewel het bedrijf succesvol was wilde Michio Suzuki uitbreiden en hierbij viel zijn oog in 1937 op het produceren van kleine en compacte auto’s. Dit verliep vrij vlot en in 1939 waren er meerdere prototypes gereed. De Tweede Wereldoorlog gooide daarna roet in het eten. De productie van personenauto’s werd als niet-essentieel gezien door de Japanse overheid. Suzuki bleef hierdoor tot en met 1951 beperkt tot het maken van weefgetouwen. Dit kwam abrupt ten einde toen de katoenmarkt instortte in datzelfde jaar. Er was in Japan in die tijd veel behoefte aan goedkope transportmethodes voor personen. Suzuki ging onder meer motortjes maken die op fietsen konden worden gemonteerd. Dit zette zich door in de productie van motorfietsen, iets wat Suzuki tot op de dag van vandaag nog doet.

Eerste auto direct een succes en Suzuki blijft bij dezelfde formule

De allereerste auto van Suzuki verscheen in 1955. Deze Suzuki Suzulight
werd direct een groot succes. Dit komt onder meer door de toepassing van enkele, voor die tijd, revolutionaire technieken. Er werd onder andere onafhankelijke wielophanging en uitstekende stuurinrichting ingebouwd. Veel van dit soort innovaties werden bij andere bedrijven pas dertig jaar later de standaard. Daar komt bij dat Suzuki al snel bekend werd als een zeer betrouwbare automaker. De voornamelijk kleine auto’s gingen daarnaast niet alleen lang mee, maar waren vaak goedkoop te repareren.

Dit principe gaat nog steeds op voor veel modellen van het Japanse bedrijf. Door aan dezelfde formule vast te houden, weten mensen goed waar Suzuki voor staat en wat ze eraan hebben. Hierdoor hebben ze veel trouwe klanten en komen mensen ook voor een nieuwe auto weer terug naar Suzuki. In Nederland zijn bijvoorbeeld de volgende modellen veel verkocht, en nog altijd rijden ook veel oude exemplaren op de Nederlandse wegen:

Hoge verkoopcijfers in een onverwachts land

Niet alleen in Japan werd Suzuki een succes. Al snel volgde de export van onder meer motorfietsen, buitenboordmotoren en ook zeker auto’s naar de Verenigde Staten en veel Aziatische en Europese landen. Tegenwoordig is Suzuki in maar liefst 192 landen actief en is het hiermee een van de best verspreide automerken ter wereld. Qua verkoopcijfers staat het Japanse autobedrijf vrijwel elk jaar in de top tien met tegenwoordig rond de drie miljoen verkochte auto’s per jaar.


Bijzonder is dat een groot gedeelte van de auto’s van Suzuki in India worden verkocht. Dit komt niet alleen omdat de kleine auto’s van Suzuki betaalbaar zijn, maar vooral omdat het bedrijf zich slim heeft gericht op de Indiase markt. Al in 1981 ging Suzuki namelijk een joint-venture aan met de Indiase overheid en dit resulteerde in het bedrijf Maruti Suzuki.
Tegenwoordig worden van dit merk alleen in India al meer dan 1,5 miljoen exemplaren verkocht en zijn ze marktleider in het land dat meer dan 1,2 miljard (!) inwoners heeft.

Achterruit Suzuki vervangen met after market autoruit

Veel mensen vragen zich af “wanneer moet een autoruit vervangen worden?”. Het antwoord op deze vraag is mede afhankelijk van het type autoruit. Voorruiten zijn namelijk gemaakt van gelaagd glas. Dit bestaat uit twee lagen glas met daartussen een laag PVB-folie. Deze autoruiten kunnen hierdoor niet in scherven kapotgaan. Wel kunnen er sterretjes en barsten ontstaan. Zolang deze kleiner zijn dan drie centimeter kunnen ze worden gemaakt en hoeft u de autoruit niet te laten vervangen.

Anders is het bij de zij- en achterruiten van auto’s. Deze zijn vrijwel altijd van gehard glas. Dit bestaat uit een enkele laag glas die snel is verhit en ook snel is afgekoeld. Hierdoor staat er veel spanning op en zal de autoruit uit elkaar barsten in duizenden kleine stukjes, wanneer deze een harde impact te verwerken krijgt. Na een ongeluk of door vandalisme zal deze autoruit dus gelijk geheel ontbreken en is bijvoorbeeld het vervangen van uw Suzuki achterruit onvermijdelijk. Doorrijden zonder achterruit mag wel, maar is niet bepaald veilig en bovendien geeft het dieven de kans om eenvoudig in de auto te komen.

Suzuki achterruit zelf vervangen of aan experts overlaten

Zelf de achterruit vervangen van een Suzuki is ook zeker mogelijk als u via ons een bestelling plaatst. Kies eenvoudig het model dat u heeft en voor welk bouwjaar u een nieuwe achterruit voor nodig heeft. Wij zorgen dat u de autoruit en eventueel bijbehorende producten, zoals rubbers en lijsten, binnen één tot drie dagen in huis heeft. De after market autoruiten zijn van exact dezelfde hoge kwaliteit als de autoruiten met een merklogo, maar door het ontbreken van dit merklogo is de prijs voor u een stuk interessanter.

De voordelige prijs gaat zowel op als u de autoruit vervangen zelf doen wilt, maar ook als u onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners in wilt schakelen. Zij komen op afspraak op een locatie naar keuze uw Suzuki achterruit vervangen. Op die manier kunt u snel weer veilig de weg op met uw betrouwbare auto en er weer vele jaren van genieten. Bestel daarom vandaag nog uw nieuwe achterruit.