Achterruit vervangen Jaguar

Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Achterruit vervangen Jaguar voor een lage prijs

Door de jaren heen heeft het van oorsprong Britse autobedrijf Jaguar vele iconische auto’s gemaakt. Veel van de modellen behoren tot het topsegment en zijn niet alleen snel maar ook behoorlijk stijlvol. Een ruitschade wilt men daarom vaak ook snel herstellen. Indien de achterruit vervangen van uw Jaguar nodig is, dan kan dit echter tot hoge kosten leiden. Dat dit ook tegen een aantrekkelijkere prijs kan, weten veel mensen niet. Dit kan bijvoorbeeld door te kiezen voor after market autoruiten. Wanneer de autoruit laten maken geen optie meer is kunt u op die manier de Jaguar achteruit vervangen tegen een scherpe prijs. Wij vertellen u hier meer over dit automerk en de verschillende mogelijkheden om de achteruit te vervangen van een Jaguar.

Begin Jaguar terug te leiden tot 1922

Wanneer we in de geschiedenis van Jaguar duiken valt al snel op dat het automerk onder een andere naam werd opgericht in 1922. Toen begonnen de vrienden William Lyons en William Walmsley het bedrijf Swallow Sidecar Company.
Dit bedrijf produceerde zijspannen voor motorfietsen en deed andere kleine aanpassingen aan deze voertuigen. In 1934 kocht William Lyons zijn naamgenoot uit en het bedrijf ging toen verder onder de naam S.S. Cars Limited. Zoals de naam al doet vermoeden werd er gekozen voor een andere richting. Vanaf die tijd ging het bedrijf zich bezighouden met de productie van auto’s.

De naam Jaguar verschijnt voor het eerst in de geschiedenisboeken in 1935. Een model van S.S. Cars Limited uit dat jaar heet de Jaguar 100.
Zoals wel begrijpelijk is werd de naam S.S. na de Tweede Wereldoorlog aangepast. De aandeelhouders gingen akkoord met een wijziging naar de naam Jaguar. Hoewel er aan veel onderdelen en materialen een gebrek was in die eerste naoorlogse jaren ging het Jaguar redelijk goed af. De markt waar het bedrijf zich nog altijd op richt was toen al gevonden: de rijkere bovenlaag die niet de extreem dure, maar toch luxueuze sportauto’s wil. Deze nichemarkt bleef geïnteresseerd in de modellen van Jaguar zodat het bedrijf ook in de jaren na de oorlog kon blijven bestaan en zelfs groeien.

Einde aan onafhankelijkheid in 1965

Dat Jaguar in 1965 vrijwillig ophield als een onafhankelijk bedrijf had meerdere oorzaken. Zo werd Jaguar al direct na de oorlog afhankelijk van externe bedrijven voor het maken van de carrosserie van alle modellen. Daarnaast had oprichter en eigenaar William Lyons geen erfgenaam en naderde hij zelf de pensioengerechtigde leeftijd. Hij koos voor de continuïteit van het automerk Jaguar en accepteerde een aanbod van de British Motor Corporation
om te gaan fuseren. Samen vormden de bedrijven daarna de British Motor Holdings Limited.

In 1968 werd dit nieuwe bedrijf gedwongen door de Britse overheid om de Leyland Motor Corporation
over te nemen. Dit mega-bedrijf werd uiteindelijk de British Leyland Motor Corporation, waar onder andere de volgende bus- en automerken onder vielen:
  1. Leyland
  2. Austin
  3. Standard-Triumph
  4. Land Rover en Rover
  5. Mini
  6. Morris
  7. MG
  8. Jaguar

Deze samenwerking was echter te groot voor de raad van bestuur om goed te managen. Diverse merken leden sterke verliezen. Onder andere Jaguar, Mini en Rover werden daarom weer losgekoppeld van het bedrijf in de jaren ’80. Dit valt niet geheel toevallig samen met een grote golf van privatiseringen in Engeland en Groot Brittannië. Veel staatsbedrijven zijn in die periode weer onafhankelijk geworden. In 1984 stond Jaguar weer op eigen benen, hoewel dit slechts van korte duur was.

Ford en Tata als eigenaars van Jaguar

In 1990 deed de Amerikaanse Ford Motor Company
een uitstekend bod op Jaguar waar de aandeelhouders dan ook positief op reageerden. Binnen Ford werd Jaguar, samen met Aston Martin, Volvo en vanaf 2000 Land Rover onderdeel van de Premier Automotive Group.
De duurdere modellen van Ford werden gebundeld, maar slechts met een minimaal succes. Sterker nog: onder leiding van Ford maakte Jaguar geen enkel jaar winst.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat Ford Jaguar uiteindelijk weer in de verkoop deed. Het Indiase Tata
kocht voor ruim 1,7 miljard euro zowel de automerken Jaguar, Land Rover, Rover, Lanchester en Daimler van Ford. Onder Tata zijn de verkoopcijfers van Jaguar weer uitstekend te noemen. Meerdere nieuwe modellen, zoals de Jaguar XJ, de Jaguar X-Type en de Jaguar F-Pace en E-Pace zijn meer en meer te zien, ook op de Nederlandse wegen. Het is dan ook goed mogelijk dat u met een van deze modellen van Jaguar autoruitschade heeft opgelopen. Het kan dan nodig zijn om bijvoorbeeld de achterruit te vervangen van uw Jaguar.

Wanneer moet u de achterruit vervangen van de Jaguar?

In tegenstelling tot de voorruit is de achterruit vervangen van een Jaguar vrijwel altijd nodig wanneer er schade is. De voorruit is gemaakt van gelaagd glas en hierdoor kan er een sterretje in komen die nog te repareren valt. De achter- en zijruiten van een auto zijn vrijwel altijd gemaakt van gehard glas. Wanneer u hier schade aan krijgt zal direct de gehele autoruit ontbreken. Dit komt omdat deze autoruiten onder hoge spanning staan door de productiemethode waarbij snel is verhit en snel is afgekoeld. Wanneer er een harde impact op de autoruit komt zal deze in duizenden kleine stukjes uiteen spatten. Hoewel dit veiliger is voor de inzittenden is de Jaguar achterruit vervangen hierdoor snel nodig bij autoruitschade.

De voorruit vervangen van uw Jaguar kunt u soms nog uitstellen wanneer er een kleine barst of ster is ontstaan. Bij het ontbreken van een achterruit is vervanging eigenlijk altijd direct nodig als u nog normaal gebruik wilt maken van de auto. Dit komt omdat een ontbrekende achterruit onder andere de volgende nadelen met zich meebrengt:

  • Slecht comfort voor de inzittenden door lawaai van buitenaf
  • De inzittenden hebben geen optimale bescherming
  • Er kan waterschade ontstaan
  • Het is eenvoudig voor dieven om de auto binnen te komen

Wanneer u door bijvoorbeeld een ongeluk of door zaken als vandalisme een ontbrekende achterruit heeft, is de achterruit vervangen van uw Jaguar dus zo snel mogelijk nodig.

De kosten voor achterruit vervangen van een Jaguar laag houden

Uw Jaguar achterruit vervangen zal bij een erkende merkdealer een flinke rekening opleveren. Dit komt omdat merkdealers het monopolie hebben op het verkopen van artikelen, zoals autoruiten, met een merklogo. Concurrenten mogen deze producten niet verkopen en hierdoor is er voor de merkdealers geen noodzaak om lagere prijzen te hanteren. De achterruit vervangen van uw Jaguar kost bij een merkdealer veel meer dan eigenlijk nodig is, gezien de arbeidskosten en de productiekosten van de autoruiten.

Dit is anders wanneer u kiest voor after market autoruiten die u hier kunt bestellen. De vervanging van de Jaguar achterruit met dit autoglas zorgt voor een behoorlijke besparing. Dit komt omdat deze after market autoruiten geen merklogo hebben en daarom ook door niet-merkdealers mogen worden verkocht. Deze autoruiten komen echter uit exact dezelfde fabriek en voldoen uiteraard aan de hoogste kwaliteitseisen. Het enige verschil is de lagere prijs waardoor het een stuk gunstiger is om de achterruit van de Jaguar te vervangen.

Zelf de achterruit vervangen van de Jaguar? Bestel eenvoudig de autoruit en bijhorende producten die u nodig heeft en voer zelf de reparatie uit. Wanneer u deze kennis niet in huis heeft staan de FOCWA-gecertificeerde montagepartners voor u klaar die zelfs op locatie uw autoruit komen vervangen. Wanneer u ruitschade heeft opgelopen hoeft dit gelukkig niet de hoofdprijs te kosten. Kies voor de beste prijs-kwaliteitsverhouding en bestel direct bij Autoglas Concurrent.