Achterruit vervangen Lancia

Snelle service en levering
Betaal in 3 termijnen
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Goedkoop de achterruit vervangen van uw Lancia?

Lancia is een Italiaans automerk met een lange historie. Als u een auto van dit merk heeft dan is het belangrijk dat u goed op het onderhoud let. Nieuw auto’s van Lancia worden namelijk buiten Italië tegenwoordig niet meer verkocht. Heeft u onverhoopt toch schade opgelopen aan uw achterruit en wilt u om deze reden de achterruit vervangen van uw Lancia? Dan is het goed om te weten dat u hier niet de hoofdprijs voor hoeft te betalen. Door een after market autoruit aan te schaffen kunt u aanzienlijk besparen. Dit kan echter zonder concessies te doen op de kwaliteit. Hoe dit in zijn werk gaat leest u verderop. Voordat we meer vertellen over de mogelijkheden om de achterruit te vervangen van een Lancia duiken we eerst in de bijzondere geschiedenis van dit merk.

Lancia bestaat al meer dan honderd jaar

Tegenwoordig doet het automerk Lancia niet bij iedereen direct een belletje rinkelen. Toch bestaat het Italiaanse merk al meer dan honderd jaar en heeft het grote successen gekend. In 1906 werd Lancia opgericht in Turijn door twee racecoureurs. Ze wilden snelle auto’s gaan maken die onder andere voor de rallysport geschikt waren. In deze opzet slaagden de mannen, onder aanvoering van naamgever Vincenzo Lancia,
al zeer snel. Binnen een jaar kwam het eerste model op de markt. Deze was een dusdanig groot succes dat deze auto ook in Amerika werd verkocht onder de merknaam SGV. Bovendien kwam in 1915 al de eerste truck van Lancia
op de markt.

Vanaf die beginperiode tot en met de jaren ’60 was Lancia een voorloper op vele gebieden. Zo maakten ze als eerste een auto met elektrische systemen en werd door Lancia als eerste onafhankelijke wielophanging gebruikt in een auto. Daarnaast experimenteerden ze bij het Italiaanse bedrijf met zowel de V4, V6, V8 en V12 motoren. Ze waren het eerste bedrijf dat een productieauto van een V6 voorzag. Door al deze innovaties en, voor die tijd, ingewikkelde constructies in hun auto’s te verwerken ging het echter steeds minder goed met Lancia. Er werd steeds meer verlies gemaakt en in 1969 werd het bedrijf Lancia noodgedwongen verkocht aan Fiat. Een interessant feitje is trouwens dat oprichter Vincenzo Lancia zijn racecarrière begon bij Fiat voordat hij besloot zijn eigen bedrijf op te richten. Uiteindelijk is de cirkel dus weer rond.

Overname en dalende verkoop

Na het stormachtige begin waarin het automerk veel indruk maakte is het sinds de overname door Fiat in 1969 met pieken en dalen gegaan voor Lancia. Natuurlijk zijn er nog meerdere succesvolle modellen op de markt gebracht, maar die vroegere inventiviteit en drift tot experimenteren zaten niet altijd meer in de auto’s verwerkt. Op het gebied van rally-rijden wist Lancia wel veel successen te behalen. Lancia is op basis van de statistieken nog altijd het meest succesvolle team ooit in deze tak van autosport.

Na de overname door Fiat zijn de auto’s van Lancia vaak in samenwerking met andere merken op de markt gebracht. Zo deelde de Lancia Thema een onderstel met onder meer een model van Alfa Romeo, Fiat en Saab. Daarnaast zijn verschillende Lancia modellen in Engeland in rebatched versies als Chryslers verkocht. Enkele van deze auto’s werden behoorlijk populair in Europa en de verkoopcijfers zijn lange tijd nog prima geweest. Lancia wist altijd slim een scherpe prijs te combineren met prima kwaliteit en een fraai design. Na de crisis van 2008 ging het echter volledig mis voor het merk. Moederbedrijf Fiat kwam in zwaar weer te zitten en besloot uiteindelijk in 2014 om te stoppen met de verkoop van Lancia auto’s buiten Italië. Alleen de Lancia Ypsilon is in dat land nog te koop.

In Nederland zijn in de voorgaande decennia echter aardig wat Lancia’s verkocht. Het zou goed kunnen dat u bijvoorbeeld één van de volgende modellen in uw bezit hebt:

  1. Lancia Delta
  2. Lancia Grand Voyager
  3. Lancia Lybra
  4. Lancia Phedra
  5. Lancia Ypsilon
  6. Lancia Zeta

Indien u op zoek bent naar een uitstekende maar toch goedkope manier om de achterruit te vervangen van uw Lancia, dan kunt u zeker op ons rekenen.

Voorruit of achterruit vervangen bij een Lancia?

Zoals u wellicht weet zijn de voorruit van uw auto en de achter- en zijruiten niet van exact hetzelfde materiaal. Bovendien zijn de autoruiten op een andere manier gemaakt. De voorruit van uw Lancia is gemaakt van drie lagen. Dit zijn twee lagen glas en één laag PVB-folie die aan twee kanten klevend is. Deze folie plaatst men tussen de lagen glas. Voordat de folie wordt geplaatst, wordt het glas snel verhit en afgekoeld. De voorruit is hierdoor erg sterk en bezit over veel stijfheid. Bovendien kan de voorruit door de gebruikte PVB-folie en de productiemethode niet in duizend stukken uiteenvallen zoals een zij- of achterruit. Bij een ongeval of bijvoorbeeld steenslag kan de ruit echter wel barsten. Als dit een enkelvoudige barst is dan kunt u hier nog gerust mee doorrijden. Bij een meervoudige barst of een barst in het directe zicht van de bestuurder is de Lancia voorruit vervangen nodig. 

De achter- en zijruiten van uw Lancia zijn van een enkele laag glas gemaakt. Dit glas verhit men snel en laat men vervolgens ook snel afkoelen. Hierdoor ontstaat zogenoemd gehard glas. Als dit glas een harde klap krijgt te verwerken breekt het in duizenden stukken uiteen. Dit is veiliger in een auto omdat op deze manier glasscherven voor de inzittenden veel minder gevaarlijk zijn. Uiteraard zorgt dit er wel voor dat een kapotte achterruit er direct voor zorgt dat uw Lancia achterruit vervangen dringend nodig is. Anders kunt u namelijk op de volgende problemen stuiten:

  • Regen kan zorgen voor schimmel in de bekleding
  • Opspattende steentjes kunnen inzittenden verwonden
  • De elektronica kan door de regen worden aangetast
  • Dieven kunnen de auto zo binnen gaan
  • Slecht comfort door lawaai en invloeden weer en wind

Voordelig de achterruit vervangen van uw Lancia

Autoruiten met een merklogo mogen in eerste instantie alleen verkocht worden door een merkdealer. Hierdoor is de prijs echter hoger dan noodzakelijk is. Een after market achterruit beschikt niet over een merklogo en mag daarom ook door andere partijen worden aangeboden. De autoruiten komen echter uit exact dezelfde fabriek en zijn van exact dezelfde kwaliteit. De autoruiten online aanschaffen bij ons is door de hoge kwaliteit voor een lagere prijs de beste keuze.

U kunt er bij ons voor kiezen om zelf de achterruit te vervangen van uw Lancia. Bestel eenvoudig de achterruit die u nodig heeft, laat deze bezorgen en plaats deze zelf. Als u de kennis niet in huis hebt staan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners graag voor u klaar. Zij komen zelfs bij u op locatie de achterruit vervangen van de Lancia. In alle gevallen is het bestellen van een after markert autoruit erg voordelig en eenvoudig. Dankzij onze uitstekende producten en service kunt u met uw auto weer snel en veilig de weg op.