Voorruit vervangen Opel Campo

Snelle service en levering
Altijd lage prijzen
Verzekerd van vakmanschap met FOCWA garantie

Ga direct naar:

 

Voorruit vervangen Opel Campo voor lage prijs

Hoewel de pick-up truck van Opel niet erg veel is verkocht in Nederland, kan het uiteraard voor u nodig zijn om de voorruit te vervangen van de Opel Campo. Door bijvoorbeeld een ongeluk of vandalisme kan de voorruit barsten. Wanneer er eenmaal een barst in zit, is reparatie niet mogelijk en is de voorruit vervangen van de Opel Campo onvermijdelijk als u weer veilig de weg op wilt met uw auto. In dit artikel kunt u meer lezen over de producten en mogelijkheden die wij u bieden. Voordat we ingaan op de bijzonderheden rondom een voorruit vervangen van een Opel Campo, duiken we kort in de bijzondere geschiedenis van Opel. We vertellen met name over de vele samenwerkingen, rebadged versies en gedeelde onderdelen met andere automerken binnen het overkoepelende General Motors. Dit is namelijk ook bij de Opel Campo een belangrijk aspect van de ontstaansgeschiedenis. 

De start van het bedrijf Opel als naaimachine- en fietsfabrikant

Adam Opel begon in 1862 het bedrijf Opel. Hoewel hij een opleiding volgde om net als zijn vader slotenmaker te worden, werd zijn interesse vooral gewekt door de naaimachinefabrieken die hij in Parijs bezocht. Hij besloot in Duitsland een soortgelijke fabriek te beginnen. Al binnen twintig jaar was hij zo succesvol dat Opel de grootste en belangrijkste naaimachineproducent van Duitsland werd. Onder druk van zijn vijf zoons, die allemaal groot fietsliefhebbers waren, startte Opel in 1886 met de productie van fietsen. Toen Adam Opel in 1895 kwam te overlijden was zijn bedrijf in beide sectoren marktleider van Duitsland. Na zijn dood kregen zijn weduwe en vijf zoons de leiding over het familiebedrijf. Door hun interesse in auto’s begint in 1899 de geschiedenis van Opel als automaker.

De eerste auto’s van Opel en de overname door General Motors

Hoewel Opel al in 1907 als hofleverancier werd benoemd door Wilhelm II.
verscheen pas in 1909 de eerste auto die een relatief groot commercieel succes werd. De zogenoemde ‘Doktorwagen
was betaalbaar, maar toch zeer betrouwbaar en mede daarom een grote hit in het eigen land en omringende landen. Dit succes werd knap doorgezet en vanaf 1914 werd Opel de grootste producent van gemotoriseerde voertuigen in heel Duitsland.

Door het succes van Opel werd de interesse gewekt van General Motors. Dit Amerikaanse autobedrijf had nog geen voet aan de grond gekregen in Europa, maar was in eigen land al zeer succesvol. General Motors besloot daarom Opel over te nemen en kocht in 1929 voor ongeveer 26 miljoen dollar 80 procent van de aandelen van Opel. In 1931 volgde de resterende twintig procent, waardoor Opel geheel in handen kwam van General Motors. Dit had voor beide bedrijven veel voordelen. De gebruikte technieken en ontwikkelingen van onderdelen en zelfs complete auto’s kon gezamenlijk worden gedaan. Zo kon een flinke besparing op research en development worden bereikt. Er zijn dan door de jaren heen ook bijzonder veel vergelijkbare auto’s op de markt gebracht door automerken die bij het General Motors concern horen. Dit waren onder andere de volgende merken:

  • Holden (in Australië)
  • Vauxhall (in UK)
  • Holden (in Australië)
  • Chevrolet (in onder andere Noord en Zuid-Amerika)
  • Isuzu (hele wereld, maar voornamelijk succesvol in Azië)

Het delen van onderdelen zorgt er onder andere voor dat de voorruit vervangen van een Opel af en toe kan met autoruiten die ook in modellen van andere merken passen. Dit kan er voor zorgen dat de prijs voor u nog wat lager uitvalt.

De Opel Campo als voorbeeld van samenwerking tussen automerken

De Opel Campo is een mooi voorbeeld van een auto die onder leiding van General Motors slim werd gerebadged en onder diverse namen in diverse landen werd verkocht. Hoewel het Japanse automerk Isuzu nooit helemaal in handen is geweest van General Motors, waren de aandelen die het Amerikaanse bedrijf in handen had genoeg om een verregaande samenwerking op te starten. De geschiedenis van de Opel Campo begint dan ook met de Isuzu Faster. Deze pick-up werd al in 1972 in productie genomen door Isuzu. In Amerika werd deze auto als de Chevrolet LUV verkocht, terwijl in Australië exact dezelfde auto eerst de Chevrolet LUV, toen de Isuzu KB en vervolgens de Holden Rodeo werd genoemd.

In Europa werden deze eerste twee generaties van de Isuzu Faster nog niet verkocht, maar dit kwam op gang toen de derde generatie in 1988 verscheen. Deze generatie werd als de Isuzu TF in Europa verkocht en verscheen in 1988 ook als de Bedford Brava in de UK. In 1991 komen we uiteindelijk uit bij de Opel Campo. Deze auto werd vanaf dat jaar verkocht en is dus een rebadged versie van de al langer verkrijgbare Isuzu TF. In de UK werd de Bedford Brava vanaf 1991 overigens verkocht als de Vauxhall Brava. Dit was nog voordat de rebadged auto’s van Opel en Vauxhall dezelfde modelnamen gingen gebruiken.

Hoewel het model waarop de Opel Campo is gebaseerd dus een zeer lange en succesvolle geschiedenis heeft over de hele wereld, was de Opel Campo zelf geen doorslaand succes. In de jaren ’90 had Opel het lastig en de verkoopcijfers vielen tegen. De Opel Campo wist bovendien de concurrentiestrijd met onder andere de Toyota Hilux, Nissan Pickup en Ford Ranger niet te winnen. In 2001 werd de pick-up uit productie gehaald en tegenwoordig rijden er niet bijzonder veel meer van rond op de Nederlandse wegen. Indien de voorruit vervangen van uw Opel Campo nodig is, kan het daarom lastig zijn om de geschikte autoruiten te vinden. Via ons kunt u echter eenvoudig en snel een autoruit vervangen tegen een lage prijs.

Wanneer moet ik de voorruit vervangen van de Opel Campo?

De voorruit van vrijwel alle auto’s is gemaakt van gelaagd glas. Dit zijn twee lagen glas met daartussen een laag PVB-folie. De twee delen glas zijn snel verhit en vervolgens langzaam afgekoeld, zodat ze zeer sterk zijn. De tussenliggende laag PVB-folie zorgt er bovendien voor dat de ruiten niet in duizenden stukken uiteenvallen bij een impact, maar slechts gaan barsten. Deze barsten zijn niet te repareren en daarom is het nodig om de voorruit te vervangen van de Opel Campo zodra deze is gebarsten.

Zolang het om een enkelvoudige barst gaat die niet in het directe zicht van bestuurder zit, kunt u er nog mee doorrijden. Maar een voorruit met een meervoudige barst of een barst in het zicht van bestuurder dient zo snel mogelijk te worden vervangen. De zon of licht van tegenliggers en lantaarnpalen kan via de barst namelijk in de ogen van de bestuurder reflecteren en zo voor verblinding zorgen. Daarnaast is de stijfheid van de voorruit niet goed meer wanneer er een barst in zit. Dit kan voor onveilige situaties zorgen bij een eventueel ongeluk.

Gelukkig houden we bij autoruit vervangen kosten aanzienlijk lager dan wat merkdealers ervoor vragen. Dit komt omdat alleen merkdealers in eerste instantie autoruiten met merklogo mogen verkopen. Door deze monopoliepositie rekenen merkdealers vaak hogere prijzen dan nodig is. Via ons kunt u after market autoruiten aanschaffen die van exact dezelfde hoge kwaliteit zijn. Er zit geen merklogo op en daarom mogen ook niet-merkdealers deze autoruiten verkopen. De voorruit vervangen van uw Opel Campo is hierdoor stukken goedkoper, want door de vrije marktwerking is de prijs van onze producten lager dan bij een merkdealer.

Zelf de voorruit vervangen Opel Campo of dit uitbesteden

U kunt er via ons bovendien voor kiezen om alleen uw benodigde autoglas te bestellen en zelf de voorruit te vervangen van uw Opel Campo. Indien u deze kennis in huis heeft, is dit een goedkope manier om snel weer veilig de weg op te kunnen met uw auto. Het is echter ook mogelijk om de voorruit vervangen van de Opel Campo uit te besteden aan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners. Zij komen graag op locatie tegen een eveneens gunstig tarief uw voorruit vervangen. Betaal dus niet te veel bij andere aanbieders, maar kies voor de hoogste kwaliteit tegen de beste prijs en bestel vandaag nog uw nieuwe Opel Campo voorruit.