Voorruit vervangen Opel Omega

Snelle service en levering
Altijd lage prijzen
Verzekerd van vakmanschap met FOCWA garantie

Ga direct naar:

 

Voorruit vervangen Opel Omega tegen lage prijs

De luxe Opel Omega werd in 1986 geïntroduceerd en werd tot en met 2003 gemaakt. Indien u in het bezit bent van deze auto kan de voorruit vervangen van de Opel Omega nodig zijn. Door bijvoorbeeld een ongeluk of steenslag kunnen er barsten in de voorruit ontstaan. De Opel Omega voorruit vervangen is dan nodig, want voorruiten kunnen niet worden gerepareerd. Terwijl dit bij een merkdealer in de papieren kan lopen, kunt u via ons goedkoop de voorruit vervangen van de Opel Omega. Hoe we u deze lage prijzen kunnen aanbieden leest u verderop. Voordat we daar meer over vertellen, bespreken we de geschiedenis van het Duitse bedrijf Opel en het bijzondere model Opel Omega.

Opel begonnen als naaimachine- en fietsproducent

Het Duitse bedrijf Opel werd al in 1862 opgericht door Adam Opel.
Deze zoon van een slotenmaker werd opgevoed met het idee dat hij zijn vader zou opvolgen. Tijdens een reis naar Parijs raakte hij in de ban van naaimachines. Terug in zijn woonplaats Rüsselsheim am Main begon hij dan ook een naaimachinefabriek in een oude schuur. Het zakelijke talent van de jonge Adam Opel kwam al snel bovendrijven. Binnen twintig jaar was Opel de grootste naaimachine producent van Duitsland.

Samen met zijn vrouw Sophie kreeg Adam Opel vijf zonen. Alle vijf de jongens raakten op jonge leeftijd in de ban van fietsen. In het hele land wonnen ze prijzen op hun buitenlandse tweewielers. Adam Opel zag er, mede door het enthousiasme van zijn zoons, wel brood in om zelf fietsen te gaan maken. Door productiemethoden uit de naaimachinetak over te nemen werd ook de fietsensector snel succesvol. Adam Opel stierf in 1895. In de ruim dertig jaar dat hij aan het roer stond was zijn bedrijf uitgegroeid tot marktleider in Duitsland in zowel naaimachines als fietsen.

Vroege overname door General Motors

De zonen en weduwe van Adam Opel kregen na zijn overlijden de touwtjes in handen. Hoewel Adam nooit geïnteresseerd was in auto’s, waren zijn zonen dat des te meer. Het bedrijf begon rond de vorige eeuwwisseling met het aantrekken van experts op autogebied. Dit resulteerde al in 1899 in de eerste Opel auto’s. Deze vroege modellen waren weliswaar nog geen succes, maar de basis werd in die jaren wel gelegd.

 
In 1909 verscheen het eerste rendabele voertuig van Opel. De Opel 4/8 PS,
ook wel de Doktorwagen genoemd, was relatief goedkoop en toch erg betrouwbaar. Net als in de andere sectoren waarin Opel actief was, lukt het snel om marktleider te worden. Al in 1928 was er in Duitsland geen grotere automaker dan Opel. Het marktaandeel van 37,5 procent trok de aandacht van het Amerikaanse General Motors. Dit bedrijf kon met de eigen modellen maar lastig voet aan de grond krijgen in Europa. Daarom werd besloten tot overname van Opel. Tussen 1929 en 1931 werd 100 procent van de aandelen gekocht door General Motors.

De successen van het automerk werden hierdoor zo mogelijk nog groter. Er werd een tweede fabriek in Duitsland geopend en naast auto’s rolden de eerste Opel trucks
van de band. In 1935 werd Opel het eerste Duitse autobedrijf met meer dan 100.000 geproduceerde voertuigen in één jaar. De Tweede Wereldoorlog had logischerwijs een behoorlijke impact op Opel. De fabrieken moesten verplicht voertuigen en onderdelen voor het leger maken. De geallieerden bombardeerden vervolgens enkele fabrieken, omdat ze gebruikt werken voor militaire productie. Het eindjaar van de oorlog, 1945, was het eerste jaar sinds 1899 waarin Opel minder voertuigen maakte dan het jaar daarvoor.

Grote successen en uiteindelijk daling van verkoopcijfers

Niet lang na het einde van de oorlog nam General Motors de touwtjes weer in handen bij Opel. Het bedrijf wist wonderbaarlijk snel weer op te krabbelen. Al in 1953 werden weer meer dan 100.000 voertuigen geproduceerd en een jaar later waren de verkoopcijfers hoger dan ooit tevoren. Na deze turbulente periode volgden vele succesvolle modellen. Dit waren onder meer de volgende:

Tot met 1990 was Opel het automerk waar General Motors het meeste geld aan verdiende. Hierna ging het echter, mede door crisisperiodes en matig management, bergaf met het van oorsprong Duitse bedrijf. 1999 werd het laatste jaar waarin Opel zwarte cijfers kon schrijven. De genadeklap werd uitgedeeld door de economische crisis van 2008. General Motors verloor vanaf toen honderden miljoenen euro’s per jaar en begon plannen te ontwikkelen om Opel te verkopen. Dit resulteerde uiteindelijk in de verkoop van Opel aan de Franse PSA Group. Hiertoe behoren ook de automerken Peugeot en Citroën. In 2017 werd Opel, samen met de Engelse tak Vauxhall, voor ruim 2,2 miljard dollar verkocht.

De luxe Opel Omega

Als opvolger van de Opel Rekord werd in 1986 de Opel Omega op de markt gebracht. Deze auto valt onder het luxe segment en werd dan ook veel aan zakelijke klanten verkocht. De luxe bevond zich zowel aan de binnen- als buitenkant. Moderne snufjes voor die tijd, zoals een boordcomputer, LCD cluster en zelf diagnosticerende functies waren standaard aanwezig. Het strakke uiterlijk zorgde bovendien niet alleen voor een mooie aanblik, maar ook voor zeer weinig luchtweerstand.

De Opel Omega A werd van 1986 tot en met 1993 gemaakt en opgevolgd door de Omega B1. Deze werd in 1999 vervolgens vervangen door de Omega B2. Het verschil tussen de diverse generaties zit hem vooral in het motorblok. Deze was compleet nieuw in de B1 en werd voor de B2 vervolgens weer gereviseerd. Ook werden steeds nieuwe snufjes toegevoegd waardoor de Opel Omega lang een zeer luxe auto bleef en met zijn tijd meeging. Hierdoor rijden er van deze sterke auto’s nog genoeg rond op de Nederlandse wegen. De voorruit vervangen van de Opel Omega kan bovendien nog steeds.

Wat kost een voorruit vervangen van de Opel Omega?

De prijs van een Opel Omega voorruit vervangen varieert. Dit is mede afhankelijk van de generatie en eventuele toevoegingen. In alle gevallen kunt u echter bij ons rekenen op de laagste kosten voor een voorruit vervangen, dankzij de after market autoruiten die u bij ons kunt bestellen. Deze hebben, in tegenstelling tot autoruiten die u bij merkdealers kunt laten plaatsen, geen merklogo. Hierdoor mogen ze echter ook door niet-merkdealers worden verkocht. De prijs is door de vrijemarktwerking aanzienlijk lager dan van autoglas met een merklogo.

Wilt u de voorruit van uw Opel Omega zelf vervangen, dan is het een ideale mogelijkheid om bij ons een losse voorruit met de benodigde lijsten of rubbers te bestellen. De Opel Omega voorruit laten vervangen kan uiteraard ook. Onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners komen graag op locatie de nieuwe voorruit plaatsen. Ook in dat geval zijn we u van dienst met opvallend lage prijzen. Door de voorruit te vervangen van uw Opel Omega kunt u weer veilig met de auto de weg op. Kies daarom voor de beste kwaliteit voor de laagste prijs en bestel via ons uw nieuwe voorruit.