Voorruit vervangen Opel Frontera

Snelle service en levering
Altijd lage prijzen
Verzekerd van vakmanschap met FOCWA garantie

Ga direct naar:

 

Voorruit vervangen Opel Frontera tegen lage kosten

De voorruit vervangen van uw Opel Frontera kan flink in de papieren lopen wanneer u dit laat doen bij een merkdealer. Er is gelukkig een goedkopere manier om dit euvel te verhelpen, door via ons de voorruit te laten vervangen van de Opel Frontera. De prijzen die wij hanteren zijn aanzienlijk lager dan bij een merkdealer, dankzij de after market autoruiten die wij aanbieden. In dit artikel kunt u meer lezen over deze producten en de reden dat wij de prijzen laag kunnen houden. Ook geven we meer informatie over de productie van autoruiten en de verschillen tussen bijvoorbeeld zij-, achter- en voorruiten. Voordat we daarop ingaan duiken we in de geschiedenis van het automerk Opel en het opmerkelijke model Opel Frontera.

Opel: van naaimachines en fietsen naar auto’s

Het Duitse bedrijf Opel werd al in 1862 opgericht. In die tijd bestonden auto’s uiteraard nog niet, maar de oprichter Adam Opel
startte in dat jaar met het produceren van naaimachines. De jonge Duitser bleek al snel een natuurtalent. Met de hulp van zijn vrouw Sophie - ook een echte ondernemer -  werd Opel binnen twintig jaar marktleider in Duitsland op het gebied van naaimachines. De vijf zonen van Adam Opel konden hierdoor in relatieve luxe opgroeien. Al snel werden de vijf jongens gek van fietsen. Ze deden allen mee aan wedstrijden en behaalden in het hele land prijzen. Deze fietsgekte sloeg over op vader Adam, die met zijn bedrijf Opel begon met het maken van fietsen omstreeks 1886. Dit ook omdat het een erg lucratieve markt was met relatief grote marges op de producten.

Toen Adam Opel in 1895 kwam te overlijden, kwam het bedrijf in handen van zijn weduwe en zoons. Opel was tegen die tijd zowel met hun naaimachines als met de inmiddels zeer populaire fietsen marktleider in Duitsland. De nazaten van Adam Opel hadden echter een nieuwe passie gevonden. De opkomende auto-industrie in Duitsland trok hun aandacht. Door het bedrijf Opel werden ervaren en getalenteerde mensen aangetrokken om zich in deze sector te kunnen storten. Hoewel dit niet direct een groot succes werd, was het doorzettingsvermogen van de Opel familie groot. In 1909 bracht dit het eerste succes toen de ‘Doktorswagen
werd geïntroduceerd. Deze betaalbare en bovenal zeer betrouwbare auto werd de eerste hit van Opel. In de daaropvolgende jaren zouden nog vele uitstekend verkopende modellen volgen.

General Motors neemt Opel over

Wat Opel in de beginjaren zeer goed deed was zorgen dat de auto’s betaalbaar bleven. Door nieuwe productietechnieken, zoals lopendebandwerk, toe te passen kon Opel veel goedkopere auto’s aanbieden dan concurrenten deden. In 1928 had Opel dan ook een marktaandeel van 37,5% in eigen land en was het bovendien de grootste exporteur van auto’s van Duitsland. De auto was niet langer alleen een luxeproduct, maar ook iets wat de middenstand zich kon veroorloven. Door deze moderne productiemethode en goede filosofie raakte het Amerikaanse General Motors geïnteresseerd in Opel. In 1929 kocht GM 80 procent van de aandelen en in 1931 volgde de laatste 20 procent.

Deze samenwerking maakte Opel nog succesvoller. De beste elementen van het moederbedrijf werden gecombineerd met de eigen kracht om zo recordbrekende verkoopcijfers te halen. De fabriek in Rüsselsheim, de plek waar Adam Opel zijn bedrijf begon, werd de meest producerende autofabriek van Europa in 1937. De Tweede Wereldoorlog gooide daarna de boel overhoop, maar mede door de inmenging van General Motors werd de productie na de oorlog snel weer op het oude niveau teruggebracht.

Veel samenwerkingen met andere automerken

Mede omdat General Motors veel andere automerken in zijn bezit had, werden veel modellen van het concern door co-engineering of rebadging onder verschillende namen verkocht. Een mooi voorbeeld hiervan is de Opel Frontera. Deze auto verscheen onder meer dan tien verschillende namen bij diverse automerken. Aan de basis van al deze auto’s staat de Isuzu MU die in 1989 werd geïntroduceerd. Deze mid-size SUV werd oorspronkelijk alleen in Japan gemaakt en alleen in Azië en Noord-Amerika verkocht. Door het succes van deze veelzijdige auto volgden echter al snel rebadged versies, zoals de:

Bij dit rijtje hoorden vanaf 1992 ook de Vauxhall Frontera en de Opel Frontera. Handig is dat door deze vele rebadged versies de voorruit vervangen van een Opel Frontera ook kan met een autoruit die in één van de andere modellen past. Hierdoor kan de prijs vaak lager uitvallen dan bij minderveel geproduceerde auto’s. De Opel Frontera verscheen overigens in twee verschillende edities, de Opel Frontera Sport en de Opel Frontera Wagon. Grootste verschil tussen deze edities is de wielbasis. Bij de Frontera Sport is deze kort en zijn er daardoor maar drie deuren. Bij de Wagon is de wielbasis lang en is de auto vijfdeurs. Er volgde twee keer een facelift, in 1995 en 1998, maar door tegenvallende verkoopcijfers werd de Opel Frontera in 2003 uit productie gehaald. De vervanger werd de Opel Antara en vanaf 2017 is de Opel Grandland X de mid-size/cross-over SUV in het assortiment van Opel.

Wanneer moet ik de voorruit vervangen van de Opel Frontera?

Autoruiten worden op verschillende manieren gemaakt. De voorruit van een auto bestaat namelijk uit drie lagen: twee lagen glas en daartussen een laag PVB-folie. De twee lagen glas worden snel verhit en langzaam afgekoeld. Hierdoor worden ze zeer sterk. De PVB-folie plaatst men vervolgens tussen de twee lagen glas en hierdoor kan een voorruit van een auto niet breken. De voorruit vervangen van een Opel Frontera is echter nodig zodra er een meervoudige barst in de autoruit komt, of als de barst in het directe zicht van de bestuurder zit. De voorruit kan namelijk niet meer gerepareerd worden zodra er een barst in zit. Met een enkelvoudige barst die niet in het zicht zit van de bestuurder mag u overigens nog wel doorrijden, alhoewel dit niet aanbevolen is.

De achter- en zijruiten zijn van een enkele laag glas. Deze autoruiten zijn snel verhit en snel afgekoeld. Hierdoor zijn ze erg sterk door de spanning die er op komt te staan, maar met een harde impact zullen ze in duizenden stukken uiteen vallen. Dit is echter veiliger voor de inzittenden, omdat grote scherven veel schade kunnen aanrichten. Voor vervangen van achter– en zijruiten van de Opel Frontera kunt u uiteraard ook bij ons terecht.

Goedkoop voorruit vervangen Opel Frontera

De kosten ruit vervangen zijn bij merkdealers vaak hoog. Dit komt omdat alleen erkende merkdealers autoruiten mogen verkopen met een merklogo. Hierdoor hebben ze een monopoliepositie en kunnen ze de prijs hoger maken dan noodzakelijk is. Via ons kunt u echter after market autoruiten bestellen. Deze autoruiten komen uit dezelfde fabriek als autoruiten met merklogo en zijn van exact dezelfde hoge kwaliteit. Door het ontbreken van een merklogo mogen echter ook niet-merkdealers deze producten verkopen. De vrijemarktwerking zorgt voor lagere prijzen voor u als klant. Goedkoop de voorruit vervangen van uw Opel Frontera kan hierdoor uitstekend via ons verlopen.

Zelf de voorruit vervangen van uw Opel Frontera of laat u dit doen?

Bijzonder is ook dat u bij ons de keuze heeft om zelf de voorruit te vervangen van uw Opel Frontera of dit te laten doen. Bij veel andere aanbieders is het niet mogelijk om de benodigde producten te bestellen en zelf de vervanging uit te voeren. Door via ons alleen een losse autoruit te bestellen bent u nog voordeliger uit.

Is uw autoruit kapot en heeft u de kennis niet in huis om zelf de voorruit te vervangen van de Opel Frontera? Dan staan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners voor u klaar. Ze komen zelfs bij u op locatie de voorruit vervangen en doen dit eveneens tegen zeer aantrekkelijke tarieven. Indien u weer snel veilig de weg op wilt met uw Opel Frontera kunt u altijd rekenen op onze uitstekende service tegen lage prijzen.