Voorruit vervangen Opel Cascada

Snelle service en levering
Altijd lage prijzen
Verzekerd van vakmanschap met FOCWA garantie

Ga direct naar:

 

Wilt u goedkoop de voorruit vervangen van een Opel Cascada?

De Opel Cascada is het enige model van Opel dat standaard als cabriolet verkrijgbaar is. Vooral in de zomermaanden is de Opel Cascada daarom een prachtige auto om in te toeren. Indien u bijvoorbeeld door een ongeluk, steenslag of vandalisme op zoekt bent naar een goedkope manier om de voorruit te vervangen van uw Opel Cascada, dan kunt u met zekerheid op ons rekenen. Waar merkdealers de hoofdprijs vragen voor het vervangen van een voorruit kunt u hier verschillende autoruiten vinden voor een lage prijs. Hoe wij de prijzen laag houden en wanneer u de voorruit dient te vervangen leest u verderop. Voordat we daar op ingaan vertellen we meer over de geschiedenis van Opel en nemen we de cabriolet Opel Cascada onder de loep.

De oprichting van Opel in 1862

Zoals veel andere Europese automerken begon het bedrijf Opel in eerste instantie niet met de productie van auto’s. Net zoals onder andere Peugeot ging Opel eerst diverse metalen apparaten en producten produceren. Waar Peugeot zich toelegde op koffiemolens en fietsen was dit bij Opel naaimachines en fietsen.

Pas na het overlijden van oprichter Adam Opel begon het bedrijf zich te interesseren in de productie van auto’s. Dit kwam met name door de vijf zonen van Adam Opel en zijn vrouw Sofie. De zonen van het stel waren in eerste instantie ook al verantwoordelijk voor de productie van fietsen bij het Opel-bedrijf. Alle vijf waren ze groot fan van fietsen en wielrennen en ze deden vaak mee aan wedstrijden in Duitsland. In die tijd werden de beste fietsen gemaakt in Engeland. De oudste zoon van Adam en Sofie, Carl Opel, ging daarom naar Engeland om de productie aldaar te bekijken. Hij nam deze kennis mee naar Duitsland en wist zijn vader te overtuigen om fietsen te gaan maken.

 
Toen Adam Opel in 1895 kwam te overlijden werden zijn weduwe en zonen de baas van Opel. De vijf snelheidsduivels waren inmiddels in de ban van een nieuw vervoersmiddel: de auto. Door het overlijden van hun vader kregen de zonen de kans om ook in deze markt te stappen. Door samenwerkingen met onder andere ontwerper Friedrich Lutzmann en de Franse autobouwer Darracq
werd al in 1899 de eerste auto gemaakt. Echt succes kwam pas later. Met name de introductie van de Opel 4/8 PS
was een grote stap. Deze ‘doktorwagen’ was relatief goedkoop en bovendien erg betrouwbaar. Hierdoor werd deze auto veel gebruikt door dokters die vaak grote afstanden moesten afleggen om bij hun patiënten te komen.

Opel komt in Amerikaanse handen

Na het verkopen van de naaimachine- en fietssectoren van het bedrijf werd Opel tussen 1929 en 1931 opgekocht door het Amerikaanse General Motors. Dit bedrijf zag veel toekomst in Opel en wilde na successen in de eigen Amerikaanse markt via Opel ook het Europese continent veroveren. Hoewel dit tijdens de Tweede Wereldoorlog uiteraard problematisch verliep, was Opel daarvoor en daarna zeer succesvol in Duitsland. Het automerk was zelfs lange tijd marktleider in eigen land en hield daarmee concurrenten als Mercedes en Volkswagen knap achter zich.

De kracht van Opel is dan ook dat ze al snel hun plek in het autobouwers spectrum wisten in te nemen. Ze konden en wilden niet concurreren met een luxemerk als Mercedes of BMW en daardoor maakten ze al vanaf begin 20e eeuw betaalbare auto’s. Dit ging echter nooit ten koste van de kwaliteit, die zeker gezien de relatief lage prijs erg goed is bij Opel. Door deze visie werden veel succesvolle modellen uitgebracht die in heel Europa de wegen domineerden. Dit waren bijvoorbeeld de:

ModelBouwjaar
Opel Olympia1935-1940, 1947-1953 en 1967-1970
Opel Kadett1936-1940 en 1962-1991
Opel Kapitän1938-1940 en 1948-1970
Opel Rekord1953-1986
Opel Ascona1970-1988
Opel Manta1970-1988
Opel Vectra1988-2008
Opel Astra1991-heden
Opel Corsa1983-heden

Toch ging het vanaf de jaren ’80 langzaam bergaf met Opel. Het bedrijf werd als marktleider ingehaald door Volkswagen en met de introductie van Japanse auto’s kwamen er veel betaalbare concurrenten bij. Met name na de financiële crisis van 2008 ging het minder. General Motors besloot dan ook, na diverse pogingen om Opel weer rendabel te maken, om het automerk te verkopen. Sinds 2017 is de Franse PSA Groep eigenaar van Opel. Het bedrijf, waar onder andere ook Peugeot en Citroën onder vallen, hoopt in de toekomst door slimme samenwerking tussen de diverse merken Opel weer winstgevend te maken.

De cabriolet Opel Cascada

Hoewel het niet één van de best verkopende modellen is van Opel is de Opel Cascada zeker een bijzondere auto. De cabrio werd in 2013 geïntroduceerd als opvolger van de Astra TwinTop. In 2010 stopte men met de productie van de TwinTop en sindsdien had Opel geen cabriolet meer in productie. De Cascada is voor een groot gedeelte gebaseerd op de Opel Astra J en lijkt bijvoorbeeld qua interieur erg op deze auto.

De Opel Cascada is, zoals veel andere recente Opel-modellen, ook als rebatched of aangepaste versie bij andere automerken verschenen. In 2013 was uiteraard General Motors nog eigenaar en daarom zijn onder andere de volgende modellen die sterk overeenkomen met de Opel Cascada ook verkrijgbaar:

  1. Vauxhall Cascada
  2. Holden Cascada
  3. Buick Cascada

Bijzonder is bovendien de naam. Cascada is Spaans voor waterval. Iets wat je juist met een cabriolet liever niet tegen wilt komen. Opvallend is daarnaast dat de Cascada alleen in Spanje een andere naam heeft. Hier heet het model eenvoudig de Opel Cabrio.

Wanneer moet ik de voorruit vervangen van de Opel Cascada?

Vervangen van een voorruit is verplicht wanneer er een meervoudige barst in de autoruit zit of wanneer een enkelvoudige barst direct in het zicht van de bestuurder zit. Dit komt omdat het anders gevaarlijke situaties op kan leveren. Zo kan zonlicht of licht van tegenliggers in de barst reflecteren en voor verblinding zorgen. Daarnaast is de voorruit minder sterk met een grote barst en kan dit bij een eventueel ongeluk vervelende consequenties hebben.

De voorruit vervangen van uw Opel Cascada hoeft u gelukkig niet de hoofdprijs te kosten. Bij een merkdealer zijn de prijzen vrij hoog, maar door bij ons te bestellen kunt u de kosten voor een voorruit vervangen opvallend laag houden. We krijgen vaak de vraag ‘wat kost een autoruit?’ maar daarop is geen eenduidig antwoord te geven. De prijzen variëren niet alleen per merk en model, maar het is ook afhankelijk van de bijvoorbeeld extra opties zoals een warmtewerende coating en eventuele sensoren of autoruitverwarming. In alle gevallen gaat echter op dat u hier goedkoop uit bent. Dit komt omdat u hier after market autoruiten kunt aanschaffen. Deze komen uit exact dezelfde fabriek en hebben dezelfde hoge kwaliteit als autoruiten die een merkdealer verkoopt. Vanwege het ontbreken van een merklogo mogen echter ook niet-merkdealers after market autoruiten verkopen. Hierdoor is de prijs voor u stukken gunstiger. Kijk maar eens wat een nieuwe voorruit kost.

Voorruit Opel Cascada

€ 209,00

Voorruit Opel Cascada met regensensor

€ 219,00

Voorruit Opel Cascada met camera en regensensor

€ 229,00

Eventuele montage op locatie

€ 100,00 (NL) - € 130,00 (BE)

Hoe kan ik de voorruit vervangen van de Opel Cascada?

Het is via ons mogelijk om zelf de voorruit te vervangen van uw Opel Cascada. Door eenvoudig de autoruit met de juiste opties te bestellen samen met aanvullende producten zoals lijsten en autoruitenkit kunt u zelf voordelig uw voorruit vervangen. Bij veel aanbieders van autoruiten is het niet mogelijk om losse autoruiten te bestellen, maar wij bieden deze extra service wel aan.

Als u niet zelf de kennis in huis heeft om de voorruit te vervangen van de Opel Cascada dan staan onze FOCWA-gecertificeerde partners graag voor u klaar. Zij komen zelfs op locatie de voorruit vervangen en zorgen ervoor dat u binnen de kortste keren weer veilig de weg op kunt. Betaal dus niet de hoofdprijs bij een merkdealer, maar kies voor hoge kwaliteit met uitstekende service voor een lage prijs.