Voorruit vervangen Opel Monterey

Snelle service en levering
Altijd lage prijzen
Verzekerd van vakmanschap met FOCWA garantie

Ga direct naar:

 

Tegen lage prijs voorruit vervangen van Opel Monterey

Indien u de compacte SUV Opel Monterey in uw bezit heeft, kan het gebeuren dat de voorruit moet worden vervangen. Door bijvoorbeeld een ongeluk, vandalisme of een andere harde impact kan er een barst in de voorruit ontstaan. Deze schade is niet te repareren, maar gelukkig kunt u via ons voor een lage prijs de voorruit vervangen van uw Opel Monterey. De Opel Monterey heeft overigens een bijzondere ontstaansgeschiedenis die, net als automerk Opel, gekenmerkt wordt door samenwerkingen met andere bedrijven. U kunt in dit artikel meer lezen over zowel over de geschiedenis van Opel als van de Opel Monterey. Daarnaast vertellen we over de mogelijkheden die wij bieden om de voorruit te vervangen van uw Opel Monterey en wanneer en waarom dit nodig is.

Opel bestaat al meer dan 150 jaar

De oorsprong van Opel gaat meer dan 150 jaar terug. De jonge Adam Opel
groeide op in de veronderstelling dat hij zijn vader zou opvolgen als slotenmaker. Toen hij echter in Parijs in aanraking kwam met de naaimachine industrie veranderde zijn leven. Terug in Duitsland begon hij in de schuur van een familielid met het maken van naaimachines. Zijn zakelijke talent en technisch inzicht zorgden er al snel voor dat het bedrijf een goede reputatie kreeg in Duitsland. Na de oprichting van het bedrijf in 1862 duurde het minder dan twintig jaar voordat Opel marktleider was op het gebied van naaimachines.

Inmiddels was Adam Opel getrouwd en kreeg hij met zijn vrouw Sophie vijf zoons. Door de passie van zijn zoons voor fietsen begon Adam Opel zich hier ook in te interesseren. Hij zag al snel genoeg zakelijke mogelijkheden en bracht in 1886 de eerste Opel fiets op de markt. Tegen de tijd dat Adam Opel in 1895 kwam te overlijden was hij, naast succesvol in naaimachines, ook de grootste fietsenproducent in zijn thuisland.

De eerste stappen in de autosector

Pas na de dood van Adam Opel werd er ook begonnen met het maken van auto’s. De vijf zoons en de weduwe van de oprichter kregen de touwtjes in handen. Dankzij de grote successen van het bedrijf was er genoeg budget om experts in huis te halen. Al in 1899 werden de eerste Opel auto’s gemaakt in thuishaven Rüsselsheim.


Het duurde echter nog tien jaar voordat het een rendabele tak van het Opel-imperium werd. In 1909 verscheen namelijk de Opel 4/8 PS,
ook wel de Doktorwagen genoemd. Hoewel deze auto de helft goedkoper was dan vrijwel alle concurrenten, was de Doktorwagen zeer betrouwbaar. Deze auto legde dan ook de basis voor de koers die Opel in de auto-industrie sindsdien heeft aangehouden:  Betrouwbare en degelijke auto’s verkopen voor een eerlijke prijs.

Overname door General Motors

General Motors betrad al in 1911, drie jaar na de oprichting, de Europese markt. Dit was doormiddel van het importeren van auto’s, waaronder diverse Chevrolet modellen. Het lukte GM echter niet om voet aan de grond te krijgen in Europa, ondanks de overname van het Britse Vauxhall in 1925. Het Amerikaanse bedrijf raakte onder de indruk van Opel en besloot in 1929 het bedrijf voor 80 procent te kopen. De resterende 20 procent werd in 1931 aangeschaft.

Hoewel het uiteraard tijdens en vlak na de Tweede Wereldoorlog niet goed ging met Opel, wist GM het automerk weer tot leven te wekken. In 1948 werd het management opnieuw overgenomen door de Amerikanen. Vanaf dat jaar begint ook de wederopstanding van Opel. Het merk werd weer bijzonder succesvol en was lange tijd wereldwijd één van de bepalende spelers in de auto industrie.

Samenwerking met andere automerken

Eén van de voordelen van een groot multinational als General Motors was de diversiteit aan automerken binnen het concern. Hierdoor vielen veel synergievoordelen te behalen. Meerdere modellen werden over de hele wereld onder vele merk- en modelnamen verkocht. Enkele van deze merken waren:

In Europa werden vooral de auto’s van Opel veel verkocht. Bijzonder is ook de relatie tussen Vauxhall en Opel. Beide automerken hoorden al sinds het begin van de 20e eeuw bij General Motors. Lange tijd opereerden ze echter vrijwel onafhankelijk van elkaar. Pas in de jaren ’70 werden beide automerken meer en meer samengevoegd. Voor modellen die vanaf de jaren ’80 werden gemaakt kan zelfs worden gesteld dat de Vauxhall en Opel auto’s, behalve het merkplaatje, identiek zijn. Tegenwoordig vallen beide automerken onder de Franse PSA Groep. In 2017 verkocht General Motors Opel en Vauxhall voor 2.2 miljoen.

De Opel Monterey als rebadged Isuzu Trooper

Net als de andere mid-size SUV van Opel, de Opel Frontera, is de Opel Monterey een rebadged versie van een Isuzu auto. General Motors had jarenlang 49 procent van de aandelen van dit Japanse bedrijf in handen. Hierdoor werden veel Isuzu trucks en terreinwagens wereldwijd onder andere merk- en modelnamen verkocht. Zo werd de Isuzu Trooper niet alleen verkocht als de Vauxhall en Opel Monterey, maar in andere werelddelen als de:

  1. Caribe 442
  2. Acura SLX
  3. Chevrolet Trooper
  4. Subaru Bighorn
  5. Daewoo Stallion
  6. SsangYong Korando Family
  7. Honda Horizon
  8. Holden Jackaroo
  9. HSV Jackaroo

Handig aan deze verscheidenheid van merken is dat de voorruit vervangen van een Opel Monterey ook mogelijk is met autoruiten van deze auto’s. Hierdoor zijn de kosten voor een Opel Monterey voorruit vervangen vaak lager dan die van exclusievere modellen.

Hoewel de Opel Monterey veel overeenkomsten heeft met de Opel Frontera, was de Monterey lang niet zo succesvol. Dit is waarschijnlijk toe te schrijven aan het feit dat de Opel Monterey luxer en dus duurder was. Dat deze beide auto’s directe concurrenten van elkaar waren, is achteraf geen goede keuze geweest. De Opel Monterey werd tussen 1992 en 1998 gemaakt, maar kon nooit echt een vaste plek veroveren binnen het Opel segment. De auto verscheen als een drie- en vijfdeurs en was verkrijgbaar met een krachtige 3.2 en 3.5 V6 en een 3.1 of 3.0 TD motor.

Voorruit vervangen van de Opel Monterey

De voorruit vervangen van een Opel Monterey kan nodig zijn wanneer u bijvoorbeeld een ongeluk heeft gehad. Een barst in voorruit herstellen is niet mogelijk. Wanneer u schade heeft aan de voorruit is vervangen daarom de enige optie om weer veilig met de auto de weg op te kunnen. Bij een merkdealer is de Opel Monterey voorruit vervangen een dure aangelegenheid. Dit komt omdat in eerste instantie alleen merkdealers autoruiten mogen verkopen met een merklogo. Ze kunnen hierdoor de prijs voor een groot gedeelte zelf bepalen en hoger maken dan noodzakelijk is.

De autoruiten die u via ons kunt aanschaffen zijn speciaal geproduceerd voor de after market. Deze komen uit dezelfde fabriek als de voorruiten met een merklogo, maar zijn vanwege de afwezigheid van dit logo aanzienlijk goedkoper. De vrijemarktwerking zorgt namelijk voor lagere prijzen. Hoewel het ook mogelijk is om 2ehands autoruiten aan te schaffen, brengt dit veel nadelen met zich mee. Er zit bijvoorbeeld geen garantie op en het is maar de vraag of de tweedehands autoruiten wel helemaal schadevrij zijn. Qua prijs zit er bovendien vaak niet zoveel verschil in. De voorruit vervangen van de Opel Monterey kan hierdoor beter met een nieuwe after market voorruit dan met een tweedehands exemplaar. Voor de prijs van een nieuwe voorruit hoeft u het niet te laten:

Voorruit Opel Monterey

€ 139,00

Voorruitlijst Opel Monterey

€ 30,00

Eventuele montage op locatie

€ 100,00 (NL) - € 130,00 (BE)

De autoruit zelf plaatsen of dit uit handen geven

Het is bij ons mogelijk om alleen een losse voorruit te bestellen voor uw Opel Monterey om deze zelf de plaatsen. Daarnaast leveren wij alle bijbehorende producten, zoals rubbers, lijsten en ruitenkit. Indien u echter de kennis niet in huis heeft om uw autoruit zelf te vervangen staan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners voor u klaar. Ze komen op locatie de voorruit vervangen van de Opel Monterey en doen dit tegen zeer aantrekkelijke tarieven. Voor een goedkope nieuwe voorruit met of zonder montage bent u dus bij ons aan het juiste adres!