Voorruit vervangen Opel Tigra

Snelle service en levering
Altijd lage prijzen
Verzekerd van vakmanschap met FOCWA garantie

Ga direct naar:

 

Voorruit vervangen Opel Tigra tegen een scherpe prijs

Wanneer u een ongeluk heeft gehad of bijvoorbeeld het slachtoffer bent geworden van vandalisme, dan kan de voorruit vervangen van uw Opel Tigra nodig zijn. Deze compacte auto werd gedurende twee periodes gemaakt door de Duitse autofabrikant. Van 1994 tot en met 2001 was de eerste generatie verkrijgbaar. Tussen 2004 en 2009 was de Opel Tigra TwinTop de opvolger. Beide auto’s waren geen gigantisch succes in Nederland, waardoor de voorruit vervangen van uw Opel Tigra bij veel bedrijven lastig kan zijn. Via ons is het echter eenvoudig om de Opel Tigra voorruit te vervangen. Wanneer u de autoruit moet vervangen en hoe we de prijzen laag houden, leest u verderop. Eerst vertellen we meer over de autobouwer Opel en de Opel Tigra.

Opel groot gemaakt door General Motors

Opel werd al in 1862 opgericht door naamgever Adam Opel.
Het bedrijf begon echter eerst met het produceren van naaimachines en fietsen. In beide sectoren was Opel marktleider toen oprichter Adam Opel overleed in 1895. Zijn zoons en weduwe namen het bedrijf over en zetten de eerste stappen op de automarkt. De eerste zelfontworpen en zelfgemaakte auto’s van Opel verschenen in 1906. Door een slimme strategie, namelijk het maken van kwalitatief goede auto’s voor lage prijzen, werd Opel ook op autogebied marktleider in eigen land. In 1928 was 37,5 procent van de verkochte auto’s een Opel en exporteerde het meer auto’s dan elk ander Duits autobedrijf.

Het Amerikaanse General Motors was in veel landen al een belangrijke speler. In Europa bleef de verkoop echter mager. Onder de indruk van de moderne productiemethoden en uitstekende verkoopcijfers van Opel, besloot General Motors het bedrijf op te kopen. Na 80 procent van de aandelen in 1929 volgde de resterende 20 procent in 1931. Hoewel de Tweede Wereldoorlog een korte onderbreking van het Amerikaanse bestuur betekende, ging het daarna weer snel bergopwaarts met Opel. General Motors wist het bedrijf uit te bouwen tot de bepalende autobouwer die Opel heden ten dage is.

Veel succesvolle en iconische auto’s gemaakt door Opel

Na de Tweede Wereldoorlog volgde de periode van wederopbouw in heel Europa. Toen dit eenmaal achter de rug was begon de economie weer aan te trekken. Auto’s werden bovendien door nieuwe technieken relatief goedkoper en, dankzij het hogere inkomen van veel West-Europeanen, ineens betaalbaar. Opel speelde hier uitstekend op in door goede gezinsauto’s te maken. Technisch en qua uitstraling waren de modellen van Opel altijd in orde. Al in 1953 werden weer meer dan 100.000 auto’s per jaar verkocht door het Duitse merk.

In de jaren daarna groeide Opel elk jaar. Veel van de verliezen van General Motors in andere landen en met andere merken werden goedgemaakt door de uitstekende verkoopcijfers van Opel. Bijzondere en tegenwoordig iconische modellen werden in die periode op de markt gebracht. Dit zijn bijvoorbeeld de:

Later werden hier nog onder andere de Opel Corsa en de Opel Astra aan toegevoegd. Deze modellen zijn nog steeds in productie en al in vele generaties verschenen.

Langzaam maar zeker begonnen de verkoopcijfers van Opel echter tegen te vallen. Uiteindelijk werd 1999 het laatste jaren waarin Opel zwarte cijfers schreef. De financiële crisis die rond 2008 begon was voor General Motors de druppel die de emmer deed overlopen. Opel werd te koop gezet en de overname door de Franse PSA Groep was in 2017 een feit.

De kleine en sportieve Opel Tigra

Een van de auto’s die werd geïntroduceerd om de tegenvallende verkoopcijfers om te draaien was de Opel Tigra. In 1994 werden de eerste modellen hiervan gemaakt. Met deze kleine en sportieve auto wilde General Motors een nieuw publiek aanboren. De auto kon relatief goedkoop worden ontworpen en gemaakt, omdat veel onderdelen overeenkwamen met de tweede generatie Opel Corsa. Bovendien werd dezelfde auto ook als rebadged versie verkocht onder de naam Chevrolet Tigra. In Engeland was het uiteraard de Vauxhall Tigra.

Hoewel het aanboren van een andere markt redelijk lukte met de Opel Tigra waren de verkoopcijfers niet denderend. Dit is voor een gedeelte toe te schrijven aan het feit dat de auto tussen veel andere modellen in valt. De Opel Tigra is kleiner dan veel andere auto’s van Opel, maar ook weer niet echt een sportauto. Daarnaast is de auto niet veel sneller dan de krachtige uitvoeringen van de Opel Corsa. Toch is het een zeer leuke en sportieve auto die bovendien voor een relatief lage prijs te koop was. De ruim 250.000 verkochte exemplaren wereldwijd zijn dan ook zeker geen flop te noemen.

De Opel Tigra A werd van 1994 tot en met 2001 gemaakt. Daarna volgden een paar jaren zonder de Opel Tigra, waarna de tweede versie van 2004 tot 2009 in productie kwam. Deze Opel Tigra TwinTop B was alleen als tweezits te koop en kwam standaard met een gemakkelijk weg te vouwen dak. Dit model ging echter veel minder snel over de toonbank, met ruim 90.000 verkochte exemplaren. Uiteindelijk werd de Opel Tigra daarom definitief uit productie genomen.

De prijs voor een voorruit vervangen bij een Opel Tigra

We krijgen vaak de vraag ‘wat kost een autoruit?’. Op deze vraag is echter geen eenduidig antwoord te geven. De prijs van een autoruit hangt onder andere af van het merk en model. Daarnaast kunnen extra opties, zoals sensoren of verwarming, zorgen voor een hoger prijskaartje. De voorruit vervangen van uw Opel Tigra kan gelukkig bij ons tegen de laagste prijs, dankzij de after market autoruiten die u hier kunt bestellen. In tegenstelling tot de voorruit vervangen van uw Opel Tigra bij een merkdealer hoeft u hier niet de hoofdprijs voor te betalen.

Dit komt omdat alleen merkdealers in eerste instantie autoglas mogen verkopen met een merklogo. Door dit alleenrecht op de verkoop hanteren merkdealers hogere tarieven dan nodig is. Door te kiezen voor after market autoruiten weet u zeker dat u de kosten voor een ruitvervanging kan beperken. Dit komt omdat deze autoruiten niet zijn voorzien van een merklogo. De vrijemarktwerking zorgt hierdoor voor lagere prijzen voor u als klant, waardoor u bij ons een stuk voordeliger uw Opel Tigra voorruit kunt vervangen.

Zelf de voorruit vervangen van uw Opel Tigra?

Veel concurrenten geven niet de mogelijkheid om de autoruiten los te bestellen, zonder montage. Bij Autoglas Concurrent is dit wel mogelijk. Bovendien bestelt u er eenvoudig de benodigde rubbers en lijsten bij. Indien u de kennis in huis heeft kunt u zelf de voorruit vervangen van uw Opel Tigra. De prijs is hierdoor nog een stuk gunstiger, omdat u immers geen kosten voor de montage hoeft te betalen.

Indien u de voorruit vervangen van uw Opel Tigra liever uit wilt besteden, staan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners graag voor u klaar. Ze komen zelfs op locatie uw Opel Tigra voorruit vervangen. Ook in dit geval is de prijs die u hier vindt lager dan bij een merkdealer het geval is. Kies daarom voor de beste en voordeligste optie om weer veilig de weg op te kunnen met uw Opel Tigra.