Voorruit vervangen Opel Speedster

Snelle service en levering
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Tegen scherpe prijs voorruit vervangen Opel Speedster

De Opel Speedster is een van de weinige sportauto’s die Opel in zijn lange geschiedenis heeft gemaakt. De beperkte oplage zorgt ervoor dat het een auto is waarvan er niet veel in Nederland rondrijden. Indien u op zoek bent naar een manier om de voorruit te vervangen van uw Opel Speedster kan dit daarom een lastige klus worden. Gelukkig kunt u via ons eenvoudig nieuwe autoruiten bestellen, zodat u weer veilig met de auto de weg op kunt. De Opel Speedster voorruit vervangen is bij een merkdealer een dure aangelegenheid. Door after market autoruiten aan te bieden kunnen we de prijzen voor u stukken lager houden. In dit artikel vertellen we u meer over de mogelijkheden om voordelig de voorruit te vervangen van uw Opel Speedster. Daarvoor gaan we in op de geschiedenis van het Duitse automerk Opel en vertellen we meer over de sportievere auto’s die dit merk heeft gemaakt.

Opel al 156 jaar gevestigd in Rüsselsheim am Main

De jonge Adam Opel
begon in 1862 een bedrijf om naaimachines te produceren. Hoewel hij eerst slotenmaker zou worden, werd zijn interesse voor naaimachines in Parijs gewekt. Hij besloot in zijn woonplaats Rüsselsheim am Main een oude koeienstal van zijn oom te huren om zijn bedrijf op te starten. Al snel werden de producten van Adam Opel een groot succes. Binnen twintig jaar na de oprichting werd Opel marktleider van Duitsland op het gebied van naaimachines.

Inmiddels was Adam Opel getrouwd en hij kreeg met zijn vrouw Sophie vijf zoons. Onder invloed van zijn zoons begon het familiebedrijf tevens met de productie van fietsen. Ook op dit gebied excelleerde het bedrijf. Dit was deels omdat de reeds gebruikte en voor die tijd moderne productiemethoden werden toegepast op beide producten. Adam Opel stierf relatief jong, op 58 jarige leeftijd, in 1895. Zijn zoons en weduwe kregen het bedrijf in handen. Opel was op dat moment ook al de grootste producent van fietsen in Duitsland geworden. Bijzonder is dat het hoofdkantoor van Opel nog altijd in Rüsselsheim am Main zit en dat de stad onder invloed van Opel is uitgegroeid tot een belangrijke plek in Duitsland.

Opel gaat zich richten op auto’s

Hoewel Adam Opel geen brood zag in de auto-industrie ging dit niet op voor zijn weduwe en zoons. Het familiebedrijf produceerde dan ook al in 1899 de eerste auto. In het begin was dit voornamelijk op basis van samenwerkingen met andere bedrijven. De eerste eigen auto van Opel werd in 1902 getoond en vanaf 1906 geproduceerd. Het eerste echte succes volgde met de ‘Doktorwagen
in 1909. Bijzonder was dat de prijs voor deze auto ongeveer de helft was dan van die van de meeste andere auto’s in die tijd. Opel leerde al vroeg hun beste positie op de markt: kwalitatief hoogwaardige auto’s in het middensegment, tegen eerlijke prijzen.

Een brand in de Opel fabriek in 1911 heeft achteraf gezien een positieve invloed gehad op het bedrijf. Alles werd verwoest en daarom moest er een geheel nieuwe fabriek komen. Er werd toen gekozen om te investeren en de nieuwste productiemethoden toe te passen. Hierdoor kreeg Opel een voorsprong op veel andere autobouwers en konden ze snel aan massaproductie doen. De prijzen van Opel waren hierdoor lager dan bij veel andere autobouwers. Voor veel mensen werd het zo mogelijk om een auto te kopen van Opel. Ze zijn dan ook belangrijk geweest voor het populariseren van auto’s onder ‘het normale volk’.

General Motors koopt Opel en haalt grote successen

Het Amerikaanse General Motors was onder de indruk van de productiemethode en verkoopcijfers van Opel. Tussen 1929 en 1931 kocht General Motors daarom alle aandelen van het Duitse bedrijf. Onder Amerikaanse leiding is Opel uitgegroeid tot het toonaangevende merk dat we heden ten dage kennen. Belangrijk hierbij waren ‘de grote drie’ van Opel:

  1. Opel Kapitän
  2. Opel Admiral
  3. Opel Diplomat

Daarnaast deden ook de Opel Kadett, de Opel Manta
en de Opel Ascona het zeer goed.

Vanaf de periode na de Tweede Wereldoorlog tot en met de jaren ’80 was Opel uitermate succesvol en winstgevend. Doordat General Motors meerdere automerken in zijn bezit had, waren er bovendien veel synergievoordelen. Meerdere modellen werden over de hele wereld verkocht onder diverse merknamen. Het gebruik van basisplatforms waarop de verschillende merken auto’s konden maken, was eveneens een schot in de roos. Daarna ging het langzaamaan bergafwaarts met Opel. 1999 werd het laatste jaar waarin Opel winstgevend was. In 2017 is Opel daarom overgenomen door de PSA Groep en eindigde na bijna 88 jaar de samenwerking met General Motors.

Opel Speedster een van de weinige sportauto’s van dit merk

Opel heeft nooit een grote naam gehad als maker van sportauto’s. Zeer veel modellen van het Duitse merk zijn en waren typische familieauto’s, met soms een uitstapje naar SUV’s, wat luxere auto’s of (bestel)busjes. De Opel GT, die vanaf 1968 tot 1973 werd verkocht, is de enige veel verkochte sportauto van Opel met ongeveer 100.000 exemplaren. De Opel Intermeccanica Indra
volgde tussen 1971 en 1974. Hiervan werden er echter slechts 127 gemaakt. De derde sportauto van Opel is de Opel Speedster.

De Opel Speedster verscheen in 2000 en was tot en met 2005 verkrijgbaar. In die periode zijn er bijna 8.000 van verkocht. De Opel Speedster is ontworpen en gemaakt door Lotus en heeft daarom zeer veel overeenkomsten met de Lotus Elise. Dit komt omdat Lotus in die jaren door strengere veiligheidseisen geld nodig had. General Motors was bereid om dit te investeren, maar wilde er een auto voor terugkrijgen. Dit werd de Opel Speedster. Deze kleine sportauto heeft een aluminium chassis en is mede daardoor erg licht. De normale Opel Speedster weegt slechts 870 kilo, terwijl de Speedster Turbo met 930 kilo eveneens geen zwaargewicht is.

Door het geringe gewicht te combineren met een motor, die tussen de 147 en 200 pk produceert, is de Opel Speedster een behoorlijk snelle auto. De topsnelheid van beide versies ligt boven de 215 kilometer per uur. De Opel Speedster werd in het Verenigd Koninkrijk verkocht als de Vauxhall VX220 en daarmee is het één van de weinige moderne modellen die bij Opel en Vauxhall een andere naam heeft. Dezelfde Lotus Elise basis van de Opel Speedster werd later ook gebruikt om de Tesla Roadster te maken. De van 2007 tot en met 2009 verkochte Opel GT is overigens voorlopig de laatste sportauto van Opel geweest.

Voorruit vervangen Opel Speedster

De voorruit vervangen van uw Opel Speedster is nodig bij een meervoudige barst in de voorruit of een barst in het directe zicht van de bestuurder. Dit komt omdat de barst de stijfheid van de autoruit aantast. Hierdoor is er geen optimale bescherming voor de inzittenden. Ook kan licht van de zon of van bijvoorbeeld tegenliggers via de barst reflecteren en voor verblinding zorgen. De voorruit vervangen van uw Opel Speedster is nodig omdat een reparatie van een barst niet mogelijk is. Dit komt omdat de auto voorruit gemaakt is van gelaagd glas. Dit zijn twee lagen glas met daartussen een laag PVB-folie.
Wanneer er een barst ontstaat valt dit door deze gelaagde constructie niet te repareren.

Uw Opel Speedster voorruit vervangen is bij een merkdealer vaak een dure ingreep. Dit komt omdat alleen merkdealers autoruiten met een merklogo mogen verkopen. Dit alleenrecht maakt het mogelijk voor de merkdealers om een hogere prijs te vragen dan nodig is. Goedkoop autoruit vervangen van uw Opel Speedster kan door uw autoruit hier te bestellen. De after market autoruiten die u op deze website kunt vinden zijn van precies dezelfde hoge kwaliteit als autoruiten die de merkdealer verkoopt. Vanwege het ontbreken van een merklogo is er echter vrijemarktwerking en zijn de prijzen voor u aanzienlijk voordeliger.

Voorruit Opel Speedster

€ 1499,00

Eventuele montage op locatie

€ 100,00 (NL) - € 130,00 (BE)

Zelf de voorruit vervangen van uw Opel Speedster of dit laten doen?

Het is mogelijk om zelf de voorruit te vervangen van uw Opel Speedster door bij ons een losse autoruit te bestellen zonder montage. Veel andere aanbieders geven deze mogelijkheid niet. Indien u niet de kennis in huis heeft om zelf de Opel Speedster voorruit te vervangen, staan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners met enthousiasme voor u klaar. Ze komen zelfs op locatie de voorruit vervangen, wat u naast reistijd ook kosten bespaart. Uw Opel Speedster is dan binnen de kortste keren weer gereed om veilig de weg op te gaan. Een nieuwe autoruit bestellen is snel en eenvoudig. Kies voor de hoogste kwaliteit en voor de scherpste prijs als het gaat om de voorruit vervangen van een Opel Speedster.