Voorruit vervangen Opel Kadett

Snelle service en levering
Altijd lage prijzen
Verzekerd van vakmanschap met FOCWA garantie

Ga direct naar:

 

Goedkoop de voorruit vervangen van een Opel Kadett

Bij opgelopen schade door bijvoorbeeld steenslag of een ongeluk kan de voorruit vervangen van uw Opel Kadett noodzakelijk zijn. Hoewel dit bij een merkdealer flink in de papieren kan lopen, kan dit toch aanzienlijk goedkoper. In dit artikel vertellen we u niet alleen hoe u ten opzichte van een ruitvervanging bij de merkdealer flink kunt besparen, maar gaan we ook in op de interessante ontwikkeling van de Opel Kadett. De zeer lange geschiedenis van dit model is voor Opel uitermate belangrijk geweest. Hoewel de auto al sinds 1991 niet meer in productie is, rijden er nog altijd veel van rond op de Nederlandse wegen. We staan daarnaast stil bij de mogelijkheden om tegen lage prijzen de voorruit te vervangen van de Opel Kadett en leggen we uit wanneer u de Opel Kadett voorruit pas echt hoeft te vervangen.

De vooroorlogse Opel Kadett I en II

De eerste Opel Kadett rolde in 1937 van de band en was een goedkopere en eenvoudigere versie van de Opel Olympia.
De Olympia werd ter ere van de olympiade van 1936 in Berlijn geïntroduceerd, maar bleek in die tijd in Nazi-Duitsland voor veel mensen een te dure auto. De NSDAP-partij van Adolf Hitler kwam in die vooroorlogse jaren met een spaarsysteem waarmee mensen zegeltjes moesten plakken om zo een auto te kunnen kopen. Deze auto, het eerste model van Volkswagen, was voor 999 Duitse mark te koop, maar alleen met een vol zegelboekje. De eerste Opel Kadett was weliswaar bijna twee keer zo duur, maar kon wel vrij worden gekocht door inwoners van Duitsland. De naam Kadett is ontleent aan de Duitse marine, net als de latere Opel Admiral
en Opel Kapitän.

De verkoopcijfers, 107.000 stuks van 1937 tot en met oktober 1940, tonen aan dat de Opel Kadett goed slaagde in de opzet. Het was namelijk een auto voor de normale man, die kwaliteit bood voor een schappelijke prijs. De Tweede Wereldoorlog maakte een vroegtijdig einde aan de productie van de Kadett I en II. De fabrieken van Opel werden vanaf eind 1940 ingezet om de oorlogsproductie te ondersteunen en onder andere vliegtuigonderdelen te maken.

Bijzonder is dat de Opel Kadett I en II een tweede leven kregen na de oorlog. Hoewel vrijwel alle Opel-fabrieken in Duitsland waren gebombardeerd was de Kadett-fabriek in het oosten van het land nog ongeschonden. De Sovjet-Unie nam deze fabriek over als compensatie voor verliezen in de oorlog. Hier werd  begonnen met de productie van de Moskvitch 400/402. Deze auto was vrijwel een exacte kopie van de vroege Opel Kadett. Dit model van Moskvitch werd nog tot en met 1956 verkocht.

De naoorlogse Opel Kadett generaties

Het duurde enkele jaren voordat Opel, door de steun van moederbedrijf General Motors, na de oorlog weer op volle toeren kon draaien. Pas in 1962 werd de nieuwe Opel Kadett A geïntroduceerd. Net als in de vooroorlogse jaren werd deze auto ontworpen om de strijd aan te gaan met de Volkswagen Kever. Het was een relatief simpele auto, maar had wel alles aan boord om het een goede compacte gezinsauto te laten zijn. Het ontbreken van luxe elementen zorgden voor een scherpe prijs.

De Opel Kadett A werd al snel vervangen door de Kadett B, namelijk in 1965. Reden hiervoor was dat Opel wist dat de Kadett B beter was dan eerdere generatie. De Kadett B had een sterkere motor, een betere en ruimere opzet en was bovendien in veel verschillende carrosserietypen beschikbaar. Het uiterlijk was eveneens fraaier en deze versie van de Kadett vormde de basis voor de iconische Opel GT. Met 2,6 miljoen verkochte exemplaren was de Opel Kadett B een groot succes.

De wereldwijde dominantie begon met de Kadett C die in 1973 in productie ging. Deze auto werd als basis genomen om onder andere ook de volgende modellen binnen het General Motors-concern op de markt te brengen:

  1. Vauxhall Chevette
  2. Chevrolet Chevette
  3. Isuzu Gemini

Deze versie van de Kadett wordt door liefhebbers ook wel gezien als de laatste ‘echte’ Kadett. Bij de Opel Kadett D verschoof de aandrijving namelijk van achter naar voren.

De Kadett D werd van 1979 tot en met 1984 gemaakt en waarna deze werd opgevold door de Kadett E die tot en met 1991 is geproduceerd. De cabrio versie van de Kadett E was twee jaar langer in productie. Het model werd steeds geüpdatet volgens de modernste technieken en kon zo lang met zijn tijd meegaan. De Opel Astra kan overigens worden gezien als de natuurlijke opvolger van de Opel Kadett. De eerste Opel Astra werd dan ook de Astra F genoemd in plaats van de Astra A. De totale verkoopcijfers van de Kadett/Astra-lijn liggen boven de 25 miljoen exemplaren en daarmee is het één van de meeste succesvolle autolijnen allertijden.

Wanneer moet u de voorruit vervangen van uw Opel Kadett?

De voorruit vervangen van een Opel Kadett is niet direct nodig wanneer er een sterretje of enkelvoudige barst in de autoruit zit. Wanneer het echter om een meervoudige barst gaat, of een barst die direct in het zicht van de bestuurder zit, is de Opel Kadett voorruit snel aan vervanging toe. Dit komt omdat deze situatie meerdere gevaren met zich meebrengt. De voorruit heeft minder stijfheid door de barst en kan daarom bij een eventueel ongeluk geen optimale bescherming bieden. Daarnaast kan zonlicht en licht van koplampen via de barst in de ogen van de bestuurder reflecteren en zo voor verblinding zorgen.

 
De voorruit vervangen van uw Opel Kadett is nodig omdat deze autoruiten niet kunnen worden gerepareerd. Net als alle andere voorruiten is de Opel Kadett voorruit gemaakt van gelaagd glas. Dit bestaat uit twee lagen glas met daartussen een laag PVB-folie.
De glaslagen worden snel verhit en langzaam afgekoeld waardoor ze zeer sterk zijn. De folie zorgt ervoor dat de glaslagen bij elkaar worden gehouden bij een harde impact. Er zal daarom een barst ontstaan, maar de voorruit kan door de folie en de productiemethode niet in duizenden stukken uiteen vallen. Dit is anders bij achterruit en zijruiten van uw Opel Kadett. Deze zijn van gehard glas gemaakt en zullen bij een impact in vele kleine stukjes breken. Ook wanneer u één van deze autoruiten wilt vervangen kunt u deze eenvoudig via onze site bestellen.

Voorruit vervangen van uw Opel Kadett tegen laagste prijs

Wij krijgen vaak de vraag ‘wat kost een autoruit?’. Vanwege de verschillen tussen de merken, modellen en verschillende opties is hier niet een eenduidig antwoord op te geven. Het is echter in alle gevallen zo dat een merkdealer een hogere prijs hanteert dan eigenlijk noodzakelijk is. Dit komt omdat in eerste instantie alleen merkdealers autoruiten mogen verkopen met een merklogo. Dit verschaft de merkdealers een monopoliepositie waardoor ze de prijzen hoger kunnen houden dan noodzakelijk is.

De kosten bij voorruit vervangen zijn bij ons aanzienlijk lager dankzij de after market autoruiten die wij aanbieden. Deze autoruiten zijn van exact dezelfde hoge kwaliteit, maar hebben geen merklogo. Hierdoor mogen ze ook door niet-merkdealers worden verkocht en zorgt de vrijemarktwerking voor lagere prijzen. Voordelig de voorruit vervangen van uw Opel Kadett is daarom bij ons gemakkelijk te realiseren. In onderstaande tabel een overzicht van de prijs van een nieuwe voorruit.

Groen getinte voorruit Opel Kadett E

€ 109,00

Brons getinte voorruit Opel Kadett E

€ 109,00

Heldere voorruit Opel Kadett E

€ 109,00

Voorruitrubber Opel Kadett E

€ 20,00

Zelf de voorruit vervangen of dit laten doen

Het is bij veel aanbieders van autoruiten niet mogelijk om de benodigde autoruit los te bestellen en deze zelf te plaatsen. Wij bieden u deze optie wél. Hierdoor is het nog aantrekkelijker om via ons de voorruit te vervangen van uw Opel Kadett. Indien u deze kennis niet in huis heeft staan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners graag voor u klaar. Ze komen zelfs bij u op locatie de voorruit vervangen en doen dit eveneens tegen aantrekkelijke tarieven. Wilt u snel weer veilig de weg op met uw auto? Profiteer dan direct van onze lage prijzen voor een nieuwe Opel Kadett voorruit en bestel met of zonder montage.