Voorruit vervangen Opel GT

Snelle service en levering
Altijd lage prijzen
Verzekerd van vakmanschap met FOCWA garantie

Ga direct naar:

 

Goedkoop voorruit vervangen Opel GT

Door een ongeluk of bijvoorbeeld vandalisme kan het nodig zijn om de voorruit te vervangen van uw Opel GT. Deze iconische auto is in twee generaties verschenen met daartussen maar liefst 34 jaar waarin hij niet werd gemaakt. Goedkoop voorruit vervangen is voor beide generaties mogelijk. Waar u bij een merkdealer vaak de hoofdprijs zult moeten betalen, kunnen wij met after market autoruiten de prijs aanzienlijk lager houden. In dit artikel vertellen we u meer over het bedrijf Opel en over de bijzondere geschiedenis van de Opel GT. Daarnaast kunt u hier lezen over de productiemethode van voorruiten en hoe via ons de voorruit vervangen van uw Opel GT mogelijk is.

Opel al bijna 120 jaar autoproducent

Het was nooit de bedoeling van oprichter Adam Opel
om zich met zijn bedrijf in de automarkt te storten. Laat staan dat het bedrijf na 120 jaar nog steeds internationaal een grote speler zou zijn. Adam Opel groeide op in Duitsland als zoon van een slotenmaker en was voorbestemd om zijn vader op te volgen. De jonge Adam kwam echter in Parijs in aanraking met de naaimachine industrie. Deze, voor die tijd, gecompliceerde apparaten trokken zijn aandacht. Weer thuis in Duitsland begon hij in de schuur van een oom zijn eigen bedrijf. Door zijn uitstekende zakelijke instincten werd het bedrijf Opel al binnen twintig jaar marktleider op het gebied van naaimachines.

Intussen trouwde Adam Opel met Sophie. De vijf zoons van het echtpaar kregen al snel interesse in fietsen en deden door het hele land mee aan wedstrijden. Adam Opel zag hier door de passie van zijn zoons en de mogelijk zeer winstgevendheid van fietsen wel brood in. Toen Adam Opel in 1895 stierf liet hij een heus imperium achter aan zijn familie. Zowel op het gebied van naaimachines als fietsen was het door hem opgerichte bedrijf marktleider in Duitsland.

Pas na de dood van de oprichter begon het bedrijf Opel zich te mengen in de automarkt. De zoons en weduwe van Adam hadden de touwtjes in handen en genoeg vermogen om zich dit soort experimenten te veroorloven. Het bleek een goede keuze van de familie, want ook in de auto industrie groeide Opel vrij snel uit tot een grootmacht. De eerste modellen die vanaf 1899 van de band rolden waren nog geen groot succes. In 1928 was Opel echter opgeklommen tot de grootste autoproducent voor de Duitse markt, met bovendien de hoogste aantallen geëxporteerde auto’s.

Begin en einde van het General Motors tijdperk

Het Amerikaanse General Motors kreeg met de eigen automerken maar matig voet aan de grond in Europa. De moderne productietechnieken en uitstekende verkoopcijfers van Opel waren dan ook zeer aantrekkelijk voor GM. Al in 1929 kocht het bedrijf daarom 80 procent van de aandelen van Opel. In 1931 volgde de resterende twintig procent en was Opel volledig in Amerikaanse handen. Dit had voor alle partijen veel synergievoordelen. Zo konden rebadged versies van diverse modellen wereldwijd worden verkocht en konden de kosten voor onderzoek en ontwikkeling omlaag.

De dalende verkoopcijfers van Opel vanaf de jaren ’90 waren echter reden voor General Motors om het automerk van de hand te doen. In de tussenliggende jaren zijn er grote successen bereikt met onder andere de:

Sinds 2017 is het automerk Opel echter in handen van de PSA Groep. Onder dit moederbedrijf vallen ook de Franse automerken Peugeot en Citroën en de Chrysler Europa-tak. Het doel is om van Opel weer de grote speler te maken die het jarenlang is geweest.

De iconische Opel GT

Het is belangrijk om direct een onderscheid te maken tussen de twee verschillende Opel GT modellen. De eerste versie van deze auto is namelijk een iconisch en zeer geliefde auto, terwijl de tweede versie geen doorslaand succes was. De eerste Opel GT werd van 1968 tot en met 1973 gemaakt en is de eerste echte sportauto van Opel. De prachtige vorm, krachtige motor en bijzondere details zorgen ervoor dat de auto nog steeds populair is bij verzamelaars. De koplampen zijn een voorbeeld van het bijzondere design. Dit zijn namelijk pop-up koplampen en de bediening kan alleen met de hand. Hierdoor werd vaak de grap gemaakt dat Opel GT eigenaars een zeer sterke rechterhand hadden.

De productiemethode van de Opel GT was ook uniek. De carrosserie werd in Frankrijk gemaakt bij Chausson. Daarna ging dit door naar een ander Frans bedrijf dat het interieur, bedrading, ramen en chroomwerk verzorgde. De auto werd vervolgens afgebouwd in het Duitse Bochum. Deze ingewikkelde constructie zorgde ervoor dat de Opel GT, ondanks het grote succes, niet zo lang in productie was. Renault nam namelijk in 1973 beide Franse bedrijven over en daardoor konden deze niet langer worden ingeschakeld door Opel.

De tweede generatie Opel GT

Van de eerste Opel GT werden meer dan 100.000 exemplaren verkocht over de hele wereld. Dit staat in schril contrast met de verkoop van de tweede Opel GT. Deze sportieve cabrio werd in 2007 gelanceerd en tot en met 2009 verkocht. Met een totaal van ruim 7500 verkochte exemplaren was dit geen groot succes. De auto is echter ondanks de lage verkoopcijfers, net als zijn voorganger, prachtig om te zien. Indien u van deze versie de auto voorruit vervangen wilt, kunt u ook zeker op ons rekenen.

Wanneer de voorruit vervangen van de Opel GT?

De voorruit van alle auto’s is van gelaagd glas gemaakt. Dit bestaat uit twee lagen glas met daartussen een laag PVB-folie.
Deze folie zorgt er voor dat de autoruit niet zal breken, maar juist gaat barsten bij bijvoorbeeld een ongeluk of vandalisme. Een barst in de voorruit is niet te repareren, dus met een meervoudige barst of een barst in het directe zicht van de bestuurder is vervanging snel nodig. Met een enkelvoudige barst uit het directe zicht van de bestuurder kunt u op zich nog prima doorrijden, maar het is in alle gevallen wel aan te raden om de voorruit te vervangen van de Opel GT. Nadelen zijn namelijk:
  1. Verminderde stijfheid van de voorruit
  2. Meer kans op grote schade bij een ongeluk
  3. Een barst kan licht weerkaatsen en voor verblinding zorgen

Goedkoop de voorruit vervangen van de Opel GT?

Bij een merkdealer kunt u alleen voor een hoge prijs autoruiten laten vervangen. Dit komt omdat merkdealers het alleenrecht hebben op de verkoop van autoruiten met merklogo. De prijs kunnen ze hierdoor in grote mate zelf bepalen. Dit is uiteraard voor u als auto eigenaar geen gunstige situatie. Als alternatief kunt u via ons after market autoruiten bestellen. De voorruit vervangen van uw Opel GT is hierdoor aanzienlijk goedkoper. After market autoruiten hebben uiteraard dezelfde hoge kwaliteit als de autoruiten met merklogo. Door de afwezigheid van het merklogo mogen echter ook niet-merkdealers deze autoruiten verkopen. De vrijemarktwerking zorgt voor lagere prijzen en dus voor een voordeel voor u.

Voorruit Opel GT

€ 629,00

Eventuele montage op locatie

€ 100,00 (NL) - € 130,00 (BE)

Het is bovendien mogelijk om via ons losse autoruiten te bestellen en deze zelf te plaatsen. Indien u de kennis in huis heeft kunt u door zelf de voorruit te vervangen van uw Opel GT nog meer besparen. Indien u deze kennis niet heeft staan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners met enthousiasme voor u klaar. Ze komen graag bij u op locatie de voorruit vervangen. Bestel eenvoudig uw nieuwe voorruit met of zonder montage en ga binnen de kortste keren met uw prachtige auto weer veilig de weg op