Voorruit vervangen Peugeot 5008

Loading...
Snelle service en levering
Betaal in 3 termijnen
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Voorruit vervangen van uw Peugeot 5008

De Peugeot 5008 is een opvallende verschijning waarbij PSA diep in de wereld van de MPV gedoken is. Om er vervolgens achter te komen dat de SUV-modellen veel gewilder waren en Peugeot terug kon naar de tekentafel voor de tweede generatie. Moet de voorruit vervangen worden van uw Peugeot 5008? Op de after market heeft u al voor € 379 een nieuwe voorruit (uitwisselbaar met de voorruit voor de Peugeot 3008).

Voordat we ons naar de after market begeven, kijken we terug op dit bijzondere model van Peugeot. Werd de Peugeot 5008 een succes en welke problemen zorgden ervoor dat de concurrenten nooit dreiging uit Frankrijk voelden?

De introductie van de Peugeot 5008: een MPV op het verkeerde moment

Peugeot staat bekend als een eigenwijs merk waarbij vaak nét te laat opgemerkt wordt wat de markt echt wil. De Peugeot 5008 is daar een schitterend voorbeeld van. In 2009 werd het model getoond in Frankfurt, waarbij direct duidelijk was dat dit type gebouwd was als evenbeeld van de redelijk succesvolle Citroën C4 Picasso. Het type werd in 2010 uitgeroepen tot MPV Car of the Year en reeds in 2012 waren meer dan 200.000 exemplaren van de 5008 gebouwd.

Maar daar begon de verkoop al af te nemen. Net als bij de Peugeot 3008 overigens, die als ‘midi-SUV’ op de markt gebracht werd, maar eigenlijk ook een MPV-model was. De concurrenten hadden de stap naar de cross-overs en SUV’s al gemaakt. De Volkswagen Sharan, Seat Alhambra en Ford Galaxy stonden al stevig in het segment. En vier (!) jaar later kwam dan eindelijk de tweede generatie van de Peugeot 5008. Als SUV uiteraard, maar waarom dit type ook 5008 als naam mocht dragen, dat was voor velen de vraag.

De tweede generatie, ofwel de Peugeot 5008 II

De tweede generatie van de Peugeot 3008 werd geen 3009 en de tweede generatie van de 5008 werd ook geen 5009. Maar wat echt opvallend is, is dat de tweede generatie van de 5008 eigenlijk gewoon een verlengde versie werd van de Peugeot 3008 en minder gemeen had met zijn eigen eerste generatie. De tweede generatie van de Peugeot 5008 is wel 19 centimeter langer dan de Peugeot 3008 en weegt 160 kilo meer.

Maar Peugeot pakte één punt van kritiek ontzettend goed op. De Peugeot 3008 ontving erg veel kritiek op de achterbanken. Dit is een 60/40 die niet verstelbaar is – en dat past eigenlijk niet meer bij deze tijd. Daarom werd in de Peugeot 5008 een compleet nieuwe achterbank gezet die in drie gelijke delen opgedeeld kan worden, waarbij alle stoelen verstelbaar zijn. Ook is een derde tweede achterbank (derde zitrij) optioneel beschikbaar. Alleen is hier zo weinig ruimte dat er alleen kleine kinderen kunnen zitten. Kiest u niet voor een 7-zitter maar gewoon voor een 5-zits Peugeot 5008 uit de tweede generatie? Dan heeft u beschikking over een bagageruimte van maar liefst 720 liter, 160 liter meer dan de Peugeot 3008.

Het succes van de Peugeot 5008

De Peugeot 5008 werd geïntroduceerd als hét model voor iedereen die luxe, comfort en ruimte wilde hebben. Maar Peugeot heeft dit nooit waar kunnen maken. De zware en lange auto wordt niet geleverd met vierwielaandrijving, want daar doet Peugeot simpelweg niet aan. De oplossing van Peugeot is Advanced Grip Control, samen met Hill Descent Control. Maar dit is niet standaard op de Peugeot 5008 en is alleen optioneel.

Is dit alles? Nee, want het i-Cockpit
is nog steeds niet aangepast. Het lijkt een klein bezwaar, maar hoeveel geduld heeft u wanneer u elke keer het navigatiesysteem moet sluiten om de stand van de klimaatbeheersing in de auto met een graad aan te passen?

De Peugeot 5008 werd iets meer dan 18.000 keer in Nederland verkocht. Dit lijkt tegen te vallen, maar gezien de omvang van de auto is de vraag naar dit type in Nederland per definitie kleiner dan in omringende landen zoals Duitsland en Zweden. Ter vergelijking: de Ford Galaxy werd 14.000 keer in Nederland verkocht, de Volkswagen Sharan kwam ternauwernood over de 10.000 exemplaren heen in Nederland.

Wanneer moet de voorruit van een Peugeot 5008 vervangen worden?

Ruitschade is bijzonder vervelend, maar rijden met een barst in de voorruit is gewoon toegestaan wanneer deze binnen de grenzen blijft. Net als het doorrijden met een ster. In bepaalde gevallen is dit wel afkeur voor de apk waardoor u niet met de auto aan het verkeer deelnemen. In het handboek van de RDW staat dat u niet door mag rijden bij ruitschade in het zichtveld van de bestuurder wanneer:

  • Dit is een ster is met een diameter van meer dan 20 millimeter
  • Dit een vertakte scheur is

Is dit het geval? Dan moet de voorruit direct vervangen worden, omdat de auto niet meer aan de eisen voldoet. Maar een autoruit kopen is lang niet zo lastig als u wellicht denkt.

Waar kan ik direct een nieuwe Peugeot 5008 voorruit kopen?

U kunt autoruiten online kopen bij ons. U selecteert eenvoudig het model auto dat u rijdt en ziet vervolgens alle beschikbare achter-, zij- en voorruiten op de pagina verschijnen. Aangezien wij uitsluitend after market autoglas aanbieden, zijn de prijzen veel lager dan merkglas van uw Peugeotdealer.

Wat is het verschil tussen merkglas en after market autoruiten?

Er is één klein verschil dat een enorm prijsvoordeel veroorzaakt. Merkruiten van de Peugeotdealer zijn voorzien van een merklogo. Dit merklogo doet niets voor uw voorruit, maar zorgt er wel voor dat deze autoruiten alleen door de merkdealer verkocht mogen worden. En dat zorgt voor een hoge prijs.

Kiest u voor after market autoruiten, dan krijgt u de beste prijs-kwaliteitverhouding:

  1. Zij voldoen aan dezelfde eisen als merkruiten
  2. After market autoglas komt uit dezelfde fabriek als een Peugeotruit
  3. Beide soorten autoglas worden gemaakt met dezelfde machines

Zonder merklogo bent u dus veel goedkoper uit, zonder dat u inlevert op de kwaliteit.

Kan ik zelf de voorruit van mijn Peugeot 5008 vervangen?

Nee, het vervangen van voorruiten is werk voor de experts. Wanneer de voorruit van uw Peugeot 5008 niet goed gemonteerd wordt, kan deze losschieten bij krachtig remmen. Daarnaast gaat een foutief gemonteerde voorruit lekken, waardoor veel meer schade aan de auto ontstaat. Het vervangen van een Peugeot 5008 voorruit is daarmee veel lastiger dan bijvoorbeeld het vervangen van een Peugeot 5008 zijruit.

Bent u automonteur of garagehouder? Dan kunt u bij ons ook nieuwe autoruiten bestellen zonder montage. U kunt de autoruiten zelfs bij ons ophalen.

Wat kost een voorruit voor een Peugeot 5008?

Moet de voorruit van uw Peugeot 5008 vervangen worden, maar wilt u de kosten overzichtelijk houden? Met een after market voorruit voor uw Peugeot 5008 komt de prijs op slechts € 379 uit. Dit is inclusief btw, zonder montage en zonder bezorging. De totaalprijs voor een gemonteerde voorruit inclusief btw, bezorging en montage, komt op € 499 binnen Nederland. Voor die prijs wordt uw autoruit vervangen aan huis of op een andere locatie en dat vrijwel altijd binnen drie werkdagen.

Geschikt voor:

Prijs:

Voorruit Peugeot 5008 vanaf 2016, met verwarming, camera en regensensor

€ 479,00

Voorruit Peugeot 5008 vanaf 2016, met camera en regensensor

€ 399,00

Voorruit Peugeot 5008 vanaf 2016, met camera

€ 399,00

Voorruit Peugeot 5008 van 2009 tot 2016 met regensensor

€ 379,00

Voorruit voor de Peugeot 5008 van 2009 tot 2016

€ 379,00

Clipset voor de zijlijsten van de Peugeot 5008 van 2009 tot 2016

€ 20,00

Eventuele montage aan huis of op het werk

€ 100,00 (NL) - € 130,00 (BE)

Heeft u meer haast? Voor een kleine meerprijs zorgen we ervoor dat onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners de voorruit binnen 24 uur vervangen, zodat u direct weer de weg op mag met uw Peugeot 5008.

Is het tijd om de Peugeot 5008 voorruit te laten vervangen, maar kunt u de juiste voorruit niet vinden of wilt u wat extra assistentie bij het zoeken? Neem dan contact met ons op zodat we u persoonlijk verder kunnen helpen.