Voorruit vervangen Peugeot 307

Loading...
Snelle service en levering
Betaal in 3 termijnen
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Voorruit vervangen van uw Peugeot 307

Ruim 110.000 exemplaren van de Peugeot 307 werden in Nederland verkocht tijdens de productiejaren van dit model. Moet de voorruit vervangen worden van uw Peugeot 307, dan kunt u prima terecht op de after market. Ook voor andere onderdelen trouwens, want dit model van Peugeot heeft een betrouwbare motor, maar voor de rest zijn er veel problemen geweest bij de modellen die voor de facelift geproduceerd zijn. Desalniettemin zijn er nog steeds veel exemplaren van dit type op de weg te vinden.

Hoe succesvol is dit model geworden en met welk model moest de Peugeot 307 de concurrentie aangaan op de Europese markt – en waarom verloor het de strijd?

De Peugeot 307, de Auto van het Jaar in 2002

De Peugeot 307 kwam in 2001 op de markt en werd al in 2002 bekroond tot Auto van het Jaar
door een vakjury met 55 journalisten in de autobranche uit 21 landen. Een goed begin voor de opvolger van de Peugeot 306 die in 2002 uit productie gehaald werd. Het platform van de 306 werd niet 1:1 overgenomen. Na verschillende aanpassingen, vooral in afmeting, werd het platform goedgekeurd voor de bouw van de Peugeot 307. Dit platform is overigens ook gebruikt voor de Citroën Xsara en de Citroën ZX.

Wat vooral opvallend is, is dat Peugeot niet de styling van de Peugeot 306 doorgezet heeft naar de Peugeot 307. PSA wilde met de 306 de concurrentie aangaan door een ander interieur te gebruiken, maar werd daar op afgerekend omdat de indeling weliswaar leek op die van de Volkswagen Golf, maar de kwaliteit niet dezelfde standaard had. Dit moest bij de Peugeot 307 uiteraard vermeden worden.

Daarom pakte Peugeot de geschiedenisboeken erbij en nam de styling van de Peugeot 206 (het bestverkochte model in Nederland van Peugeot) en de Peugeot 607 als basis voor de nieuwe Peugeot 307. De Peugeot 307 moest vooral de concurrentie winnen van de Ford Focus en de Honda Civic, maar de echte concurrent voor de podiumplaatsen was opnieuw de Volkswagen Golf, die een steeds sterker marktaandeel wist te vergaren.

De betrouwbaarheid van de Peugeot 307 blijft een probleem

De eerste generatie van de Peugeot 307 had regelmatig te kampen met problemen en de betrouwbaarheid van dit model is vaak in twijfel getrokken. Maar na de facelift van 2005, waarbij vooral uiterlijke kenmerken aangepakt werden om de concurrentiestrijd opnieuw aan te gaan, is het aantal probleemmeldingen hard afgenomen. De modellen uit 2006 en 2007 worden juist wél als betrouwbaar aangemerkt.

 
Dat ‘The Whale’ of ‘The Flying Frog’, zoals de 307 ook werd genoemd, constant problemen had met de versnellingsbak, dat werkte ook niet echt in het voordeel van de Peugeot 307. Dit was het rallymodel van de Peugeot 307 CC die in de World Rally Championship mee zou rijden. Na de herhaaldelijke problemen, besloot PSA
in 2005 om zowel Peugeot als Citroën uit de toplevels van de rally te halen.

Hoe succesvol was de Peugeot 307 in vergelijking met de Volkswagen Golf?

De Peugeot 307 staat bekend als de auto waarbij Peugeot teruggreep op de eigen styling, maar betere materialen koos voor de inrichting. Toch bleef het er goedkoper uitzien dan de inrichting van de Volkswagen Golf die in hetzelfde segment op de markt aanwezig was. Dat is te zien aan de verkoopcijfers, al zal Peugeot zeker niet treuren om de 111.000 exemplaren die in Nederland verkocht zijn door de jaren heen. Alleen de Peugeot 206 verkocht beter op Nederlandse bodem.

De cijfers zijn niet te vergelijken met de verkopen van de Volkswagen Golf (ruim over de 650.000). Volkswagen en Peugeot hanteren namelijk een andere manier bij het opzetten van de modellen. Peugeot heeft doorgaans niet meerdere generaties van een bepaald type. Ter vergelijking: de ‘tweede generatie’ van de Peugeot 306 werd de nieuwe Peugeot 307. De Volkswagen Golf heeft zonder alle facelifts en extra modellen al meer dan zeven generaties achter de rug. Daardoor is het vergelijken van de verkoopcijfers altijd in het nadeel van Peugeot.

Het werd overigens goed duidelijk dat Peugeot met onder andere de Peugeot 307 SW de strijd aan wilde gaan met Volkswagen. Deze auto was aanzienlijk langer en hoger dan de Golfmodellen. En uiteraard wisten de Fransen dit bijzonder ‘subtiel’ duidelijk te maken in de reclames:

Wanneer moet de Peugeot 307 voorruit vervangen worden?

Een scheur of barst in de voorruit is niet altijd reden om de voorruit direct te vervangen. Volgens het handboek van de RDW moet de Peugeot 307 voorruit vervangen worden wanneer er in het zichtveld van de bestuurder:

  • Een ster aanwezig is van 20 millimeter of meer
  • Een vertakte scheur aanwezig is

Een vertakte scheur is een plek waar meerdere scheuren samenkomen. Hierbij maakt het niet uit in welke laag van de gelamineerde voorruit de scheur zit. Bij een enkelvoudige ruitbreuk hoeft de voorruit dus niet direct vervangen te worden. Desalniettemin is het verstandig om de scheur goed in de gaten te houden. Deze kan vertakken bij grote temperatuurverschillen, waardoor de ruitschade dermate ernstig wordt dat u niet meer door mag rijden.

Kan ik zelf de voorruit vervangen van mijn Peugeot 307?

Wanneer u dit niet zeker weet, dan kunt u dit beter overlaten aan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners. De voorruit moet nauwkeurig gemonteerd worden, zodat losschieten bij abrupt remmen niet gebeurt. Daarnaast gaat een juist gemonteerde voorruit niet lekken. Ook bij de achterruit vervangen van een Peugeot 307 doet u er verstandig aan om het werk uit te besteden.

Heeft u veel ervaring met het vervangen van voorruiten of bent u bijvoorbeeld automonteur of garagehouder? Dan kunt u bij ons de nieuwe voorruiten voor de Peugeot 307 zonder montage bestellen.

Hoe kan ik de voorruit van mijn Peugeot 307 zo goedkoop mogelijk vervangen?

Door te kiezen voor after market autoglas. Onze nieuwe Peugeotvoorruiten zijn bijzonder scherp geprijsd. Al voor € 299 heeft u een nieuwe groen getinte voorruit voor de Peugeot 307 die geschikt is voor alle bouwjaren van dit model. Die prijs is lager dan menig tweedehands autoruit en we leggen graag uit hoe dit kan.

Bij het bepalen van de prijs voor een tweedehands autoruit wordt gekeken naar de nieuwprijs. Gaat het om een originele voorruit, dan is dit een autoruit met merklogo. Vanwege dit logo liggen de prijzen direct aanzienlijk hoger. Zoveel hoger dat een nieuwe after market autoruit vaak goedkoper is dan een tweedehands merkruit. De prijs van een nieuwe voorruit hangt af van de opties. Een paar voorbeelden:

Voorruit Peugeot 307, groen getint

€ 299,00

Voorruit Peugeot 307, paars gecoat met regensensor (2003 tot 2008)

€ 409,00

Voorruit Peugeot 307 CC, groen getint

€ 499,00

Eventuele montage op locatie

€ 100,00 (NL) - € 130,00 (BE)

Daarbij heeft u, naast het prijsvoordeel, tal van voordelen wanneer u een nieuwe voorruit kiest:

  1. Kan altijd geplaatst worden door FOCWA-gecertificeerde monteurs
  2. Garantie op de voorruit en de arbeid
  3. Levering binnen drie werkdagen
  4. Gemakkelijk online te bestellen zonder gedoe
  5. Altijd een klantenservice die u verder helpt bij het vinden van de juiste voorruit

Direct de voorruit laten vervangen van uw Peugeot 307

Moet de voorruit vervangen worden van uw Peugeot 307, dan bent u bij ons aan het juiste adres. Ook wanneer u spoed heeft omdat u bijvoorbeeld dit weekend nog met de auto weg moet en de ruitschade eigenlijk niet meer binnen de wettelijk toegestane grenzen valt. U kiest dan voor de spoedlevering en -montage. Heeft u geen haast, dan plaatsen onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners de voorruit binnen drie werkdagen.

Kunt u de juist voorruit niet vinden voor uw Peugeot 307 of heeft u vragen over onze diensten of producten? Neem dan even contact op zodat we u direct verder kunnen helpen met het vinden van de juiste autoruit.