Voorruit vervangen Peugeot 607

Snelle service en levering
Betaal in 3 termijnen
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Voorruit vervangen van uw Peugeot 607

De Peugeot 607 is geproduceerd van 1999 tot en met 2011. Enorme verkoopcijfers heeft het model niet laten zien, maar dat is te verklaren door het feit dat dit een hogere middenklasser is. Moet de voorruit vervangen worden van uw Peugeot 607, dan kunt u voor de beste prijs-kwaliteitverhouding terecht op de after market. Voor € 499 heeft u al een nieuwe voorruit voor dit model.

 
Voordat we verder ingaan op de after market autoruiten voor uw Peugeot, kijken we terug naar dit bijzondere model dat wel een heel vreemde valse start kreeg bij PSA.

De valse start van de Peugeot 607: een teken aan de wand?

De introductie van de Peugeot 607 was ronduit bizar. Martin Alloiteau, PR-chef voor de Europese markt, kondigde de hogere middenklasse en vertelde er direct bij dat de auto niet optimaal presteerde bij hoge snelheid. Vlak voor de introductie moest hier nog aan gewerkt worden. Zou PSA de problemen niet op tijd verhelpen, dan zou de productie een aantal maanden opgeschort worden.

Hoe zat dit precies? Een paar dagen voor de aankondiging van het model, kregen de autotijdschriften Auto Plus en L’Auto-Journal een proefexemplaar van de Peugeot 607 om alvast te testen. Bij een uitwijkmanoeuvre op hoge snelheid verloren de testrijders de controle over het stuur omdat de lange en zware achterkant van de auto niet te controleren bleek. De media haakten hierop in en de Peugeot 607 was direct de meest besproken auto in Frankrijk. Nog voordat het eerste model gemaakt was!

Het was daarmee direct duidelijk dat Peugeot de 2800 millimeter wielbasis van de Peugeot 605 meegenomen had naar de nieuwe 607 die uiteindelijk in 1999 het levenslicht zou zien, nadat de problemen met de achterkant weggewerkt waren. De basisuitvoering was aanvankelijk een 4-cilinder met 160 pk. De optie die interessanter was, was de Peugeot 607 2,2 HDI met een partikelfilter (ook wel roetfilter genoemd). Dit filter raakt na ongeveer 500 kilometer vol, maar de auto leegt zelf het filter door de temperatuur op te laten lopen naar 450 graden. Omdat de motor zelf glycerine richting het partikelfilter stuurt, wordt de ontbrandingstemperatuur verlaagt naar 450 graden (in plaats van 550 graden). Alle uitstoot tijdens de verbranding is onschadelijk.

Nog meer erfenissen van de Peugeot 605?

De Peugeot 607 nam niet alleen het platform van de 605 over. De enorme problemen volgden namelijk gedwee. De Peugeot 607 werd voorzien van regensensor, klimaatregeling, cruise control en elektrisch bedienbare stoelen. En bij verscheidene modellen kwamen er problemen met de elektronica.

Standaardproblemen bij een Peugeot 607 zijn onder andere:

  • Slecht starten

De Peugeot 607 heeft twee accu’s. Wanneer veel kortere afstanden gereden worden, raakt de (verborgen) accu achterin de Peugeot 607 leeg. Merkt u dat de auto ineens lastig start? Rijdt dan een langere afstand om de achterste accu op te laden.

  • Haperende motor

Bij de meeste V6-modellen zijn de bobines vervangen omdat de kwaliteit te matig was. Stottert of hapert de motor, check dan de bobines.

  • Uitlaatsysteem moet vaak vervangen worden
  • Elektrische bediening van de ramen laat het vaak afweten

Bij veel modellen is dit systeem vervangen binnen de garantieperiode. U kunt in het onderhoudsboek van uw auto terugvinden of het raammechaniek vervangen is bij uw auto of een occasion die u op het oog heeft.

Hoe groot was het succes van de Peugeot 607?

Peugeot stapte met de Peugeot 607 in een nieuwe markt. Na de Peugeot 605 moest het nóg luxer om voet aan de grond te krijgen in het hogere D-segment. Net als bij de Peugeot 605 slaagde PSA er met de 607 niet in. Er waren simpelweg te veel problemen in de aankondigingsfase, het model werd te hoog in de markt geplaatst waar sterke concurrenten als Volvo, BMW en Audi geen strobreed toe willen geven en waar de gemiddelde automobilist eigenlijk geen Peugeotmodel verwacht. Daarmee is de Peugeot 607 een type dat in het rijtje past tussen Fiat Croma, Opel Omega, Renault Vel Satis en de Volvo S80, maar nooit echt doorbrak in Nederland of de rest van Europa.

Van de Peugeot 607 werden nog geen 5.000 exemplaren in Nederland verkocht. De 607 werd samen met de Peugeot 407 in 2011 opgevolgd door de Peugeot 508.

Desalniettemin is de Peugeot 607 niet per definitie een slechte auto. Zoals AutoWeek hieronder bewijst, zijn er nog steeds modellen in het verkeer die helemaal prima in orde zijn, ondanks een kilometerstand boven de 500.000 kilometer.

Wanneer moet de voorruit vervangen worden van de Peugeot 607?

Autoruitschade is vervelend, maar het is niet altijd direct reden voor afkeur bij de apk. Kijken we naar de richtlijnen van de RDW, dan moet een Peugeot 607 voorruit in ieder geval vervangen worden bij ruitschade:

  • In de vorm van een ster groter dan 20 millimeter in het zichtveld van de bestuurder
  • In de vorm van een vertakte scheur in het zichtveld van de bestuurder

In alle andere gevallen is het direct vervangen van de Peugeot 607 voorruit niet noodzakelijk, maar het is wel verstandig om de ruitschade in de gaten te houden. Een ster of scheur kan groter worden, vooral door flinke verschillen in temperatuur, zoals met de verwarming in de winter of airco tijdens hete dagen.

Waar kan ik een tweedehands autoruit voor mijn Peugeot 607 vinden?

Er zijn weinig exemplaren verkocht van de Peugeot 607 en dat betekent automatisch dat de tweedehandsmarkt schaars onderdelen voor dit type heeft. De voorruiten die wel op de markt te vinden zijn, zijn vaak duur. De tweedehands autoruit voor de Peugeot 607 is namelijk voorzien van een merklogo en dat maakt de autoruiten exclusief.

Gelukkig is er een betere optie. Kiest u voor een nieuwe after market voorruit voor uw Peugeot 607, dan krijgt u vier jaar garantie, een lagere prijs en de mogelijkheid om deze direct te laten monteren door onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners. U vindt alle autoruiten online op onze website.

Geschikt voor:

Bouwjaar:

Opties:

Prijs:

Voorruit Peugeot 607

van 2000 tot 2004

Met ronde regensensor

€ 499,00

Voorruit Peugeot 607

van 2004 tot 2010

Met vierkante regensensor

€ 499,00

Voorruit Peugeot 607

van 2004 tot 2010

Met vierkante regensensor en akoestisch (geluiddempend)

€ 529,00


De voordelen van een Peugeot 607 voorruit voor de after market op een rijtje:

  1. Goedkoper dan nieuw merkglas en tweedehands autoruiten
  2. Altijd geschikt voor het model dat u heeft
  3. Gemakkelijk online te vinden
  4. Vier jaar garantie op de voorruit
  5. Te plaatsen door elke FOCWA-gecertificeerde montagepartner
  6. Voorruiten voor alle modellen van de Peugeot 607 en alle andere types

Kan ik zelf de voorruit van mijn Peugeot 607 vervangen?

Alleen wanneer u automonteur bent of bijzonder veel ervaring heeft met het vervangen van voorruiten. Bent u bijvoorbeeld automonteur of kent u iemand met veel ervaring met het vervangen van voorruiten? Dan kunt u bij ons de nieuwe autoruiten gewoon zonder montage bestellen. U kunt de voorruiten voor de Peugeot 607 zelfs bij ons ophalen.

Heeft u geen ervaring met het vervangen van autoruiten, dan kunt u direct kiezen voor onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners. Zij plaatsen binnen drie werkdagen de nieuwe voorruit in uw Peugeot. Gewoon bij u thuis of terwijl u aan het werk bent.

Heeft u meer haast? Voor een kleine extra vergoeding vervangen we uw Peugeot 607 voorruit binnen 24 uur.

Direct de voorruit laten vervangen van uw Peugeot 607?

Moet de voorruit vervangen worden van uw Peugeot 607 of heeft u een occasion op het oog waarvan de voorruit echt vervangen moet worden voor de volgende keuring? Met after market autoglas heeft u de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw Peugeotvoorruit.

Kunt niet vinden wat u zoekt of wilt u dat wij met u meekijken naar de juiste voorruit voor uw Peugeot? Neem dan contact op via de telefoon of live chat zodat we u persoonlijk kunnen assisteren.