Voorruit vervangen Peugeot 308

Snelle service en levering
Altijd lage prijzen
Verzekerd van vakmanschap met FOCWA garantie

Ga direct naar:

 

Voorruit vervangen van uw Peugeot 308

De Peugeot 308 is een van de sterkste modellen in de 300-serie van Peugeot. Het model is goed verkocht in Nederland, maar wist de verkoopcijfers van de Peugeot 206 opnieuw niet te breken. Moet de voorruit vervangen worden van uw Peugeot 308, dan kunt u kiezen voor after market glas. Bij ons vindt u al een Peugeot 308 voorruit voor slechts € 189.

Voordat we verder kijken naar de opties bij after market autoglas, kijken we eerst naar dit speciale model waarbij Peugeot gedwongen werd om een uitzondering te maken op de telling bij de typenummers. Dit is namelijk een van de weinige Peugeotmodellen met een tweede generatie, simpelweg omdat er geen andere oplossing mogelijk was.

De Peugeot 308, een model waarbij de uitvoeringen op bleven lopen

In 2007 kwam de Peugeot 308 als hatchback (Berline) op de markt in Nederland. Dit model was de opvolger van de Peugeot 307, maar de Peugeot 307 CC bleef in productie tot 2009 omdat in dat jaar de coupé cabriolet van de 308 pas op de markt gebracht werd. Een jaar na de introductie van de 3- en 5-deurs hatchback volgde ook de stationwagon (SW) van de 308, waarmee binnen drie jaar aanzienlijk wat uitvoeringen van de Peugeot 308 op de markt gezet werden door PSA.

Wat bij de 308 vooral opvallend is, is dat PSA gekozen heeft voor een breed aantal motoren en uitrustingsniveaus. De eerste modellen werden voorzien van Prince-benzinemotoren met 1,4 of 1,6 liter cilinderinhoud. De dieselmotoren die aan het motorscala toegevoegd zijn, worden vaak de betere keuze genoemd wanneer er gezocht wordt naar een occasion, omdat deze een langere levensduur hebben. En qua uitrustingsniveaus kon u precies kiezen wat u maar wilde, uiteraard tegen een meerprijs voor de uiteenlopende opties en materiaalkeuze.

Eerste generatie van Stéphan Peureux

De eerste generatie Peugeot 308 is ontworpen door Stéphan Peureux, waarbij duidelijk een vrijere hand gebruikt is bij het opzetten van de vormen. De tweede generatie van de Peugeot 308 is veel meer terughoudend en lijkt veel meer op de concurrent: de Volkswagen Golf.

Er zijn overigens bijzonder veel afwijkende modellen van de eerste generatie gemaakt. Zoals de uitzonderlijke Peugeot RCZ die als conceptauto aangekondigd werd in 2007. Dit model is gemaakt tussen 2010 en 2015 en is alleen nog tweedehands te vinden. Maar liefst 270 pk voor deze 2-deurs coupé waarbij sportiviteit op de eerste plaats is komen te staan bij het ontwerpen van de auto.

Ook is er een GTI-versie van de Peugeot 308 ontwikkeld. Deze ‘sprint’ in iets minder dan 8 seconden naar honderd kilometer per uur vanuit stilstand. Het indrukwekkende vinden we echter in de motor, waar een 1,6 THP ligt met 200 pk en maar liefst 275 Nm koppel. Lang niet zo impressief als de motoren van de concurrenten, maar voor Peugeot toch een heel sportief model waar de Duitse Autobahn u tegen zegt:

De tweede generatie van de Peugeot 308? Dat kan toch helemaal niet?

Peugeot had een duidelijk idee voor het nummeren van de modellen en heeft daar vervolgens een potje van gemaakt. De tweede generatie van de Peugeot 308 had namelijk de Peugeot 309 moeten zijn (het derde getal staat voor de generatie in de typenummers van Peugeot). Er was alleen een probleem. De Peugeot 309 bestond al en ontleende het typenummer aan… niets. Het is namelijk gewoon een Talbotmodel dat Peugeot genoemd moest worden omdat PSA de stekker uit Talbot
trok. Hoewel dit geen ruime auto was en feitelijk een eerste generatie betrof, plakte Peugeot er ‘309’ op.

Vandaar dat de Peugeot 308 een van de weinige modellen is met een tweede generatie. Een generatie waarbij opnieuw bijzonder veel verschillende uitvoeringen opgezet zijn. De tweede generatie is meer terughoudend ontworpen dan de eerste generatie en lijkt daarmee meer op de Peugeot 508 en de Peugeot 208 dan de eerste generatie van dit type.

Werd de Peugeot 308 een succes?

Peugeot heeft met de 308 in Europa prima resultaten neergezet. Dat kan ook niet anders: de 308 omvat alles van de eerste tot de tweede generatie, met sportieve auto’s, hatchbackmodellen en stationwagons. Dat er tot 2019 meer dan 87.000 exemplaren van dit model verkocht zijn in Nederland, dat is dus absoluut geen verrassing. Ook de tweedehands markt is in volle bloei met de vele modellen die hier aangeboden en verkocht worden.

Moet de voorruit van uw Peugeot 308 vervangen worden?

Heeft u een tweedehands Peugeot 308 gevonden met ruitschade of heeft uw huidige Peugeot 308 ruitschade? Dan is het tijd om te kijken naar de omvang en de plek van de autoruitschade om te bepalen of de voorruit direct vervangen moet worden. Lang niet alle schade aan de voorruit is namelijk afkeur bij de apk.

Wanneer moet een autoruit vervangen worden: bij ruitschade in het zichtveld van de bestuurder indien:

  1. De ster groter is dan 20 millimeter
  2. Er sprake is van een vertakte scheur

Valt de autoruitschade bij de occasion of uw huidige auto niet binnen de richtlijnen van de RDW, dan is dit niet direct een reden om de auto te laten staan. U kunt de Peugeot 308 voorruit namelijk goedkoper vervangen dan u denkt.

Kwalitatief en goedkoop: after market voorruiten voor uw Peugeot 308

Merkruiten zijn voorzien van een merklogo, waardoor deze in eerste instantie alleen door de PSA-dealer verkocht mogen worden. After market autoruiten hebben geen merklogo en zijn daardoor vele malen goedkoper. Het verschil in prijs is zo groot dat de after market voorruiten voor de Peugeot 308 vaak goedkoper zijn dan tweedehands merkruiten van PSA!

De voorruiten voldoen echter aan identieke eisen en worden vaak zelfs in dezelfde fabrieken gemaakt als de voorruiten met een merklogo. De after market autoruiten bieden daarmee gegarandeerd de beste prijskwaliteitverhouding.

Kan ik zelf de voorruit van mijn Peugeot 308 vervangen?

Dat kunt u, maar alleen wanneer u hier bijzonder veel ervaring mee heeft. Bent u een automonteur of garagehouder die op zoek is naar een nieuwe voorruit voor een Peugeot 308? Dan kunt u deze gewoon zonder montage bij ons bestellen. Indien gewenst kunt u de autoruiten zelfs bij ons op komen halen.

Heeft u minder ervaring met het vervangen van autoruiten, maar heeft u wel de tijd en ruimte? Dan is een zijruit vervangen een makkelijke klus, maar laat u de voorruit vervangen beter over aan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners. Een voorruit die niet goed gemonteerd is, kan namelijk losschieten tijdens abrupt remmen en kan gaan lekken.

Wat kost een nieuwe voorruit voor mijn Peugeot 308?

Voorruit voor:

Prijs:

Peugeot 308 tot 2013, groen getint en akoestisch

€ 189,00

Peugeot 308 tot 2013, gecoat, akoestisch met regensensor

€ 269,00

Peugeot 308 vanaf 2013, groen getint, akoestisch

€ 239,00

Peugeot 308 vanaf 2013, groen getint, akoestisch, regensensor

€ 249,00

Bovengenoemde prijzen zijn exclusief bezorging en montage. Wilt u dat de eerste voorruit in bovenstaande tabel geleverd en gemonteerd wordt binnen Nederland, dan komen de totale kosten op € 299 uit.

Direct de voorruit laten vervangen van uw Peugeot 308

Moet de voorruit vervangen worden van uw Peugeot 308? Onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners monteren binnen drie werkdagen een nieuwe voorruit met 4 jaar garantie. Heeft u meer haast? Tegen een kleine extra vergoeding heeft u binnen 24 uur weer een Peugeot 308 die met een gloednieuwe voorruit de weg op kan.

Weet u niet zeker welke voorruit u moet hebben of heeft u vragen over een van onze producten? Spreek ons dan aan via de live chat zodat we u persoonlijk verder kunnen helpen. Bellen kan natuurlijk ook. We staan klaar voor u!