Ga direct naar:
Hoewel de Skoda Scala een prima auto is en op papier goed had moeten kunnen scoren, is dit een Skoda-model geworden dat wat ondergesneeuwd geraakt is. De enorme concurrentie in het marktsegment hebben er echter voor gezorgd dat de Scala, ondanks de naam, niet echt door wist te breken op de West-Europese markt. Heeft u een Scala staan en moet de voorruit vervangen worden? Dan vindt u bij ons goedkope voorruiten zonder in te leveren op de kwaliteit. Voordat we kijken naar onze goedkope vervangende autoruiten, kijken we eerst naar het model dat wellicht beter had verdiend.
In december 2018 werd de Skoda Scala voor het eerst aan het publiek getoond en een jaar later ging de Scala ook daadwerkelijk in productie. Het is een kleinere gezinsauto die in het C-segment geplaatst werd, ondanks dat het op een B-segment-platform (MQB A0 van Volkswagen) gebouwd is. Hiermee wilde Skoda het nieuwe model positioneren tussen de Skoda Octavia en de Skoda Fabia en de Scala zou veel gemeen hebben met de Volkswagen Polo en de Seat Ibiza. Ook was de Scala langer dan de Volkswagen Golf, maar zou het tegelijkertijd een concurrerende instapprijs hebben die de consumenten massaal naar de dealers moest weten te trekken.
Met vier uitrustingsniveaus, constante internetverbinding (primeur voor Skoda), een groot instrumentpaneel en camera voor de dode hoek, net als tal van andere ADAS-systemen, was de Scala op papier een sterke keuze voor moderne gezinnen. Maar bij de lange lijst met concurrenten stonden ook veel geschikte modellen, waardoor de Scala het zwaar zou krijgen.
In 2023 kreeg de Skoda Scala een facelift, op hetzelfde moment als de Skoda Kamiq. Het zouden de standaardaanpassingen zijn die we kennen van Skoda, waaronder meer gerecyclede materialen voor de auto, nieuwe voorzijde en achterkant en Simply Clever-features die geleend waren uit andere Skoda-modellen. Net als bij de Kamiq werden de dieselmotoren uit het aanbod gehaald voor de Scala na de facelift.
De Skoda Scala was op papier een sterk model met tal van features en vooral een relatief lage instapprijs en met de naam van het model had Skoda ook een boodschap. ‘Scala’ betekent namelijk ‘trap’ in het Latijn en Skoda wilde hiermee vooral laten weten dat dit model een enorme stap voorwaarts was in het segment van de compacte auto’s, iets waar Skoda nog veel werk had. Maar het liep geen storm bij de dealers en de productieaantallen zouden geen enkel jaar boven de 55.000 uitkomen. Sterker nog, alleen in 2020 en 2021 lagen de verkoopcijfers rond de 50.000, alle andere jaren was er nauwelijks vraag naar de Scala.
Uit onderstaande reclame blijkt dat Skoda er duidelijk op ingezet heeft een auto te maken voor het moderne gezin met een dynamisch leven, maar wellicht hadden wat meer eigenschappen van de auto ruimte mogen krijgen in de reclame.
Voorruitschade is altijd vervelend. Niet alleen omdat dit gevaarlijke situaties kan veroorzaken en een ster of scheur er simpelweg lelijk uitziet, maar ook omdat voorruitschade kan betekenen dat u op zoek moet naar een nieuwe voorruit. Maar in welke gevallen moet de voorruit nou eigenlijk vervangen worden? Dat is het geval bij ruitschade in het zichtveld van de bestuurder waarbij er sprake is van een vertakte scheur of een ster met een diameter van minstens 2 centimeter. In die gevallen komt de auto dan ook niet meer door de apk en is deze niet langer geschikt voor verkeersdeelname.
In alle andere gevallen kunt u ervoor kiezen om door te rijden met de schade in de voorruit, al kan het lonen om eerst eens te kijken naar de prijzen van onze nieuwe Skoda Scala voorruiten hieronder.
U heeft namelijk al een nieuwe Skoda Scala voorruit voor € 399, inclusief btw. Onze autoruiten zijn hiermee aanzienlijk goedkoper dan die bij uw Skoda-dealer liggen, terwijl de kwaliteit van de ruiten identiek is. Het enige verschil is het merklogo dat in de originele autoruiten verwerkt is en dat ook meeweegt in het prijskaartje. Aangezien wij geen exclusieve logootjes nodig hebben om kwalitatief autoglas te maken, zijn de prijzen van onze vervangende voorruiten aanzienlijk lager. Dat betekent dat u bij ons altijd autoruiten kunt vinden met de beste prijs-kwaliteitverhouding. De prijs van onze nieuwe Skoda Scala voorruiten is vaak zelfs nog lager dan die van tweedehands autoglas, waarbij u overigens nooit zeker weet hoe het gesteld is met de kwaliteit van de ruit.
Wanneer u hier een handleiding hoopt te vinden voor het vervangen van uw Skoda Scala voorruit, dan helpen we u graag nog beter verder. Zelf de voorruit vervangen is namelijk geen aanrader, zeker niet wanneer u een handleiding of instructiefilmpje nodig heeft om te starten. Om het u makkelijker te maken, werken wij samen met de beste montagepartners die autoruiten op locatie vervangen. Zo weet u zeker dat de nieuwe voorruit, uw auto en u zelf geen risico op schade lopen en de voorruit altijd op de juiste manier vervangen wordt, zonder dat u hiervoor naar een garage of werkplaats hoeft te rijden.
Bent u zelf een professionele monteur of kent u iemand die de Skoda Scala voorruit voor u kan vervangen? Dan kunt u bij ons uiteraard ook terecht voor nieuwe autoruiten exclusief montage. Indien gewenst kunt u er zelfs voor kiezen om uw bestelling bij ons af te halen (uitsluitend mogelijk op afspraak).
Heeft u een Skoda Scala waarvan de voorruit vervangen moet worden en wilt u zeker weten dat u kiest voor de beste kwaliteit, maar tegelijkertijd ook een scherpe prijs? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. De pagina past de prijs direct aan wanneer u uw voorkeuren aangeeft, zodat u altijd weet wat de mogelijkheden en kosten zijn. Mocht u de juiste voorruit niet kunnen vinden of vragen hebben over onze producten of werkwijze, dan kunt u ons altijd een bericht sturen. Onze experts staan klaar om u zo snel mogelijk persoonlijk verder te helpen.