Voorruit vervangen Ford Mustang

Snelle service en levering
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Goedkoop de voorruit vervangen van uw Ford Mustang

De Ford Mustang is niet alleen een spectaculaire, opzienbarende auto van Ford, het verhaal achter dit succesnummer is minstens zo verbluffend. Ford, de autobouwer die aanvankelijk een samenraapsel van onderdelen samensmolt tot een nieuw model, zag bijzonder laat in dat het een iconisch model ontwikkeld had. Heeft u een Ford Mustang waarvan de voorruit vervangen moet worden? Dan vindt u bij ons de goedkoopste voorruiten met de beste kwaliteit.

Voordat we naar onze goedkope autoruiten kijken, maken we eerst de ruimte vrij die dit bijzondere model ontegenzeggelijk verdient.

De Ford Mustang, een complete inschattingsfout van Ford

Toen Ford de Mustang had ontworpen, ging de autobouwer ervanuit dat er maximaal 100.000 exemplaren per jaar verkocht zouden worden, omdat er een beperkte markt zou zijn voor modellen als deze. Uiteraard weten we nu dat dit verre van waarheid zou worden. Sterker nog, er werden meer dan 1 miljoen exemplaren verkocht binnen de eerste twee productiejaren, en het model zou van 1964 tot nu in productie blijven. De Ford Mustang wordt namelijk nog altijd gemaakt, al is de huidige elektrische Mustang van Ford een wereld verwijderd van de originele modellen uit de jaren ’60 en ’70.

De bizarre start: een auto samengesteld uit andere Ford-modellen

Dat Ford geen hoge verwachtingen had van de Mustang, is te zien aan hoe het eerste model gemaakt werd. Omdat de aangekondigde nieuwprijs van de Mustang achteraf gezien erg laag was met $ 2.368, moest er bespaard worden op de productie. Daarom werden bijzonder veel onderdelen geleend van de Ford Fairlane
en Ford Falcon,
en werd teruggegrepen op simpele onderdelen om de prijs te drukken. Het chassis, het grootste gedeelte van het interieur, de aandrijflijn en zelfs de vering werden lijnrecht uit de schappen van de fabrieken gehaald. Ford deed overigens weinig om dit te verbloemen. De eerste modellen die met spoed de fabriek uitgejaagd werden, hadden bijvoorbeeld nog het logo van de Ford Falcon onder het nieuwe Ford Mustang logo op de knop van de claxon zitten.

Toch werd er nog altijd niet ingespeeld op het succes, want de eerste jaren leken de Amerikanen met stomheid geslagen. Pas in 1967 werd er gewerkt aan aanpassingen, waarbij vooral de neus langer zou worden, maar het vermogen van de auto bleef hetzelfde, hoewel de V8 ook destijds al opzien baarde.

1969: het jaar waarin Ford inzag dat de Mustang een legende zou worden

In 1969 greep Ford in en werd er eindelijk meer aandacht gemaakt voor de Ford Mustang en het daverende succes dat eraan zat te komen. Ford bracht verschillende opties voor de Mustang, sommige puur decoratief, andere opties hadden vooral betrekking op de prestaties, zoals de Mach 1, Boss 429 en de Boss 302, waarbij de laatste twee voor de racesport waren, iets waardoor de Mustang nóg meer aandacht zou krijgen in de media.

 
Tot 1974 werden de modellen alleen maar groter en zwaarder, met volle aandacht voor prestaties en uitstraling. Iacocca,
de man die achter het originele ontwerp van de eerste Mustang zat, was inmiddels aan de leiding gekomen bij Ford en wilde een kleiner, zuiniger model als tweede generatie van de Mustang. Iets dat overigens geniaal uitpakte, want twee maanden na de introductie van het model kwam de eerste (grote) oliecrisis van ’73. Ook bij de tweede generatie werd overigens veel geleend, iets waar Ford bekend om staat. Zo is de tweede generatie gebaseerd op de Ford Maverick en de Ford Pinto,
waarbij zelfs de motoren van de Pinto en de Mercury Capri
lijnrecht overgezet werden naar het nieuwe model.

Bij de derde generatie in 1979 werd ook geleend, maar hier was het opvallende dat de nieuwe generatie direct in meerdere uitvoeringen (coupé, hatchback en convertible) aangekondigd werd en veel verschillende uitrustingsniveaus zou krijgen, waaronder de Ghia, een uitvoering die we ook al bij de tweede generatie zagen.

Bij de vierde generatie (1993) en de facelift (1999) zou de Mustang de sprong maken naar een modern design, dat compleet nieuw van de tekentafel kwam. Hoewel deze exemplaren er veel ‘vriendelijker’ uitzien, blijkt hoe schijn kan bedriegen met de gemene 4.6 liter V8 onder de motorkap en de 3.8 liter die van extra vermogen voorzien werd.

Van de vijfde generatie (2005) herinnert iedereen zich nog de voorkant, de typische, sportieve look met de grille die in de neus van de auto wegvalt. Deze generatie wordt gezien als een flashback naar de jaren ’60 en alleen al om dit feit viel het model direct bij introductie in de smaak.

Nog altijd in productie en oneindig veel verhalen en uitvoeringen

Na tal van aanpassingen en nieuwe uitvoeringen (er zijn er simpelweg te veel om te behandelen op deze pagina), kwam in 2013 de zesde generatie op de markt, een lager en breder model met een opvallende, afwijkende grille én een compleet nieuwe, unieke ophanging voor de achterzijde met een IRS-systeem (independent rear suspension). Dat dit meer dan een sportief model was, bleek toen de auto de maximale 5 sterren kreeg tijdens Amerikaanse veiligheidstesten. Helaas gold dat alleen voor Amerika, want de NCAP test faalde het model faliekant met slechts 2 sterren, waarbij de bestuurder (testpop) zelfs over de airbag heen met het hoofd tegen het stuur kwam bij de botsingtest.

In 2019 kwam de Ford GT500 Shelby, een model dat afgeleid was van de Shelby GT350 en vooral een model waarmee Ford heeft laten zien wat het in zijn mars heeft op het gebied van muscle cars. Een 5.2 liter V8 (handgemaakt) met een 2.65 liter supercharger, maar liefst 760 pk en een misselijkmakende 847 Nm koppel dat tegelijkertijd een onvergetelijk model zou worden.

We kunnen u tal van filmpjes tonen, maar we hebben er eentje gevonden waarin het ontwerp, de motor, de details én de proefrit (tot meer dan 300 kilometer per uu) te zien zijn. Skip naar 10:50 als u de Ford GT500 Shelby direct op de Autobahn wilt zien om zowel de koppel te zien als het verbluffende geluid te horen wanneer de motor eens écht aan het werk gezet wordt.

De Mustang Mach-E en de zevende generatie in 2024

In de huidige autowereld met oog voor duurzaamheid en elektrisch rijden heeft een model als de Mustang natuurlijk geen schijn van kans. Of toch juist wel? Ford besloot om de muscle car als elektrische auto op de markt te zetten in de vorm van de Ford Mustang E-Mach, een opvallend betaalbaar model (instapversie) dat toch voorzien is van veel leuke extraatjes. Ford is hier overigens wel voorzichtig mee. De Mach-E is als losstaand model op de markt gezet en wordt niet tot het Mustang-label gerekend.

De zevende generatie, die in 2024 op de markt gezet moet worden, is wel een echte Mustang. Een model met 452 pk, 540 Nm koppel en een 5.0 liter V8 met een adembenemend geluid. Dit model heeft ongelooflijk veel te bieden (als cabrio en coupé), maar veel van de leukste features zijn optioneel, waardoor het een prijzig model wordt. Maar een echte icoon mag iets kosten natuurlijk.

Hoe groot is het succes van de Ford Mustang nou eigenlijk?

Er zijn meer dan 10 miljoen exemplaren (dit getal werd al in 2018 gehaald) van de Ford Mustang verkocht en het is nog steeds een bijzonder gewild model, want in 2020 was het de populairste sportauto in de Verenigde Staten. De Ford Mustang is nog altijd in productie en staat nu al in de geschiedenisboeken als een van de beste auto’s die ooit door een Amerikaans bedrijf gemaakt is.

Veel van de successen van de modellen van Ford worden toegeschreven aan het marketingteam, dat als een machine in weet te spelen op het hoofd en hart van de autogebruiker. Bij de Mustang is dat anders. Ford dacht niet dat dit een groot succes zou worden, het raapte wat onderdelen bijeen en zorgde voor een lage prijs. En dat wist het marketingteam. Het scherpe oog ziet in de originele reclame dat er vooral nadruk gelegd wordt op de features (die uit andere modellen gehaald werden) en de zeer aantrekkelijke prijs:

Toen het succes duidelijk werd en Ford meer aandacht besteedde aan de modellen en deze voorzag van véél meer vermogen, was de marketingmachine van Ford niet eens meer nodig. Het model verkocht zichzelf dankzij successen in races, de aanwezigheid op de straat en het geluid waar we nu af en toe naar snakken wanneer we op de snelweg rijden.

Om toch af te sluiten met een promo van Ford zelf, laten we u graag deze zien.

Wanneer moet de Ford Mustang voorruit vervangen worden?

Hoewel ruitschade bijzonder vervelend is, is het bij de Ford Mustang net een tandje erger omdat u deze auto helemaal in optimale staat wilt houden. De voorruit moet vervangen worden wanneer er sprake is van ruitschade in het zichtveld van de bestuurder, waarbij het gaat om een vertakte scheur of een ster met een diameter van minstens 20 millimeter. Uw auto wordt in deze gevallen afgekeurd bij de apk.

Uiteraard kunt u er altijd voor kiezen om de voorruit te laten vervangen bij ruitschade wanneer de voorruit niet gerepareerd kan worden. Zeker wanneer u de prijs van een nieuwe voorruit ziet bij ons, want uw Mustang weer in optimale staat krijgen is goedkoper dan u denkt.

Wat kost een nieuwe voorruit voor de Ford Mustang?

U heeft al een nieuwe Ford Mustang voorruit voor slechts € 599. Dat is aanzienlijk goedkoper dan de voorruiten die uw Ford-dealer u aanbiedt, terwijl de kwaliteit van het autoglas identiek is. Het grote verschil is het merklogo dat wél in de voorruiten van de dealer zit, maar ontbreekt in onze vervangende voorruiten. Dit logo maakt het autoglas namelijk uitsluitend exclusief (en daardoor duurder) en daarmee heeft ons autoglas de beste prijs-kwaliteitverhouding.

Het prijsverschil is zelfs zo groot dat onze nieuwe Ford Mustang voorruiten vaak nog altijd goedkoper zijn dan tweedehands voorruiten voor uw auto, terwijl u bij onze voorruiten zelfs ruitvervanging op locatie kunt regelen en kunt rekenen op de beste kwaliteit (aangezien deze in nieuwstaat zijn).

Kan ik zo’n voorruit zelf vervangen?

Voorruitvervanging op locatie is een service die we aanbieden om u te ontzorgen. Zelf een voorruit vervangen is per definitie al geen goed idee, maar bij een model als de Mustang wilt u helemaal geen risico lopen. De voorruit moet op de juiste manier vervangen worden om schade aan de auto, de nieuwe voorruit en uzelf te voorkomen. Daarnaast weet u zeker dat de voorruit perfect gemonteerd wordt wanneer u kiest voor onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners.

Tegelijkertijd betekent dit dat u niet met voorruitschade moet rijden om naar een servicepunt of garage te komen. Onze partners vervangen de voorruit namelijk gewoon waar de auto staat. De voorruit kan dus zelfs op uw oprit vervangen worden.

Bent u expert op het gebied van ruitvervanging of kent u een specialist die de voorruit van uw Ford Mustang kan vervangen? Dan kunt u bij ons ook autoglas bestellen exclusief montage en eventueel zelfs zonder bezorging. Wij leveren voorruiten voor nagenoeg alle automodellen aan zowel particulieren als zakelijke klanten, wat betekent dat iedereen bij ons terecht kan voor betaalbare, kwalitatieve autoruiten.

Vandaag nog een nieuwe Ford Mustang voorruit regelen

Heeft u een Ford Mustang waarvan de voorruit vervangen moet worden of heeft u een model op het oog met ruitschade? Dan vindt u bij ons nieuwe voorruiten met de beste prijs-kwaliteitverhouding, inclusief de beste service rond ruitvervanging. Kunt u de juiste voorruit niet vinden of heeft u vragen over onze producten of werkwijze? Neemt u dan vooral contact met ons op zodat we u persoonlijk verder kunnen helpen.