Ga direct naar:
Honda had aanvankelijk geen hoge verwachtingen van de Honda Jazz en Honda Fit, maar dit model zou uitgroeien tot één van de best verkochte modellen van het Japanse merk. Hoewel het succes voornamelijk in Japan was, zijn er op het moment van schrijven ook al meer dan 20.000 exemplaren in Nederland verkocht. Heeft u een Jazz en moet de voorruit vervangen worden, dan vindt u bij ons al een nieuwe Honda Jazz voorruit voor € 349. Voordat we u vertellen hoe we ons autoglas zo goedkoop aan kunnen bieden, kijken we eerst naar het succesnummer van Honda.
Maar laten we beginnen met het feit dat ‘Honda Jazz’ een recept voor verwarring is. Er zijn namelijk vijf verschillende motorvoertuigen die onder deze naam op de markt gezet zijn, namelijk:
Op deze pagina gaat het over het vijfde voertuig met deze naam, namelijk de Honda Jazz die vanaf 2001 geproduceerd wordt en nog altijd in productie is.
De Honda Jazz is een kleine auto die in 2001 op de markt gezet werd en die in Japan Honda Fit genoemd werd. Het model werd redelijk snel over heel de wereld geëxporteerd, met uitzondering van Amerika. Daar mocht men 5 jaar wachten, want de Jazz kwam pas in 2006 op de markt in Noord-Amerika en Canada.
De eerste generatie van de Honda Jazz werd op het Global Small Car Platform geplaatst en er was keuze uit vier verschillende motoren, die allemaal gebaseerd waren op de L-serie van Honda zelf.
Eigenlijk zou dit model niet ‘Jazz’ genoemd wordt. Het idee was om deze Honda als Fitta in Japan op de markt te zetten en deze naam aan te houden voor wereldwijde export. Gelukkig kwamen de Japanners er redelijk snel achter dat dit geen goed plan was, want in verschillende Scandinavische talen (waaronder Zweeds) is fitta namelijk straattaal voor vagina. Daarom besloot Honda het model Fit te noemen in Japan en voor de rest van de wereld ‘Jazz’ te gebruiken.
De eerste generatie kreeg in Europa de volledige typenaam ‘Honda Mark II Jazz’ mee, terwijl het de eerste generatie was. De reden hiervoor was dat ‘Mark I’ (generatie 1) al gebruikt was voor de Honda City, die vanwege Opel een andere naam moest krijgen.
Bij de tweede generatie die in 2007 uitkwam, groeide het model in de breedte en lengte en er kwamen aanzienlijk meer motoren in het aanbod. Geen verrassende keuze, want de Honda Fit en Honda Jazz waren veel populairder geworden dan Honda dacht bij de introductie, wat betekende dat er werk aan de winkel was bij het opzetten van de tweede generatie. Honda koos er daarnaast voor om al in 2010 een hybride uitvoering te maken, maar die zou alleen in Japan op de markt komen. Hier zou in 2013 de volledig elektrische Honda Fit EV uit voortkomen, die ook alleen in eigen land verkocht zou worden. Dit gold overigens ook voor de station-uitvoering van het model, dat de naam Honda Fit Shuttle kreeg.
De derde generatie was een beetje een domper voor mensen buiten Japan, want de hybride en station kwamen niet in de export. Wel zagen we een veel strakkere Jazz die op het nieuwe platform geplaatst werd, wat vooral betekende dat er meer beenruimte was, meer ruimte voor alle inzittenden en sterker materiaal (versterkt staal). Dit platform werd overigens gedeeld met de Honda HR-V van de tweede generatie.
De grootste aanpassingen waren te zien bij de hybride-uitvoering, die nog altijd alleen beschikbaar was in Japan en Maleisië. De grootste verandering hier was dat de nieuwe hybride volledig elektrisch kon rijden (en dus geen verbrandingsmotor nodig had), waarmee het zich kon gaan meten met de Toyota Prius.
In 2017 kwam een facelift voor de Honda Fit en Honda Jazz, met nieuwe bumpers en led-koplampen met ingebouwde dagrijverlichting.
Voor de vierde generatie besloot Honda om het anders aan te pakken: de nieuwe Honda Fit en Honda Jazz werden tegelijkertijd aan het publiek getoond in respectievelijk Japan en Nederland. De enige uitvoeringen die naar Europa zouden komen, waren de elektrische (hybride) modellen, wat in lijn ligt met het plan van Honda om versneld over te schakelen naar elektrisch rijden (in ieder geval voor de Europese markt).
De vierde generatie is nooit naar Noord-Amerika gekomen. Daar werd het model uit productie gehaald omdat de verkopen tegenvielen en omdat de Honda HR-V daar de markt over moest nemen.
Honda hoopte bij de introductie van de Honda Fit zo’n 8000 exemplaren per maand te verkopen, maar zag dat de Fit in december 2021 al populairder was dan de Toyota Corolla en zelf de meest verkochte auto in Japan werd in 2002, een primeur voor Honda. In december 2004 waren de gezamenlijke verkoopcijfers van de Honda Fit en Honda Jazz zelfs al meer dan 1 miljoen, en dit succes bleef verder opbouwen. Medio 2010 stond de teller al op 3,5 miljoen en was duidelijk dat dit een ongekend succes was voor Honda.
Honda staat bekend om goedkope auto’s en zeer matige reclames. Voor de Jazz is slechts één van die dingen waar, want het marketingteam kwam op de proppen met Village Green, iets dat een groot succes werd en veel over gesproken werd door de mensen die de reclame gezien hadden, iets dat sterk bijgedragen heeft aan de populariteit. Hieronder kunt u zelf (nog eens) kijken naar de Village Green reclame van de Honda Jazz.
Er zijn strenge regels met betrekking tot de staat van de voorruit, vooral wanneer het gaat om het zichtveld van de bestuurder. Dat is immers waar u vrij zicht wilt hebben, zodat u alles goed kunt zien tijdens het rijden. Dat is ook direct waarom de voorruit van uw Honda Jazz vervangen moet worden wanneer er een vertakte scheur of een ster met een diameter van 20 millimeter of meer in het zichtveld van de bestuurder zit.
In alle andere gevallen kunt u ervoor kiezen om door te rijden met de beschadigde voorruit, al kan uw keuze zomaar veranderen wanneer u ziet hoe goedkoop onze Honda Jazz voorruiten zijn.
U heeft namelijk al een nieuwe voorruit voor uw Honda Jazz voor € 349 en dat is inclusief btw (en exclusief de kosten voor bezorging en/of montage). Hoewel onze voorruiten veel goedkoper zijn dan het originele autoglas voor de Jazz, is de kwaliteit identiek. De autoruiten worden op exact dezelfde manier gemaakt, maar omdat onze vervangende voorruiten niet voorzien zijn van een merklogo dat zorgt voor een exclusief karakter, is de prijs vele malen lager.
Het prijsverschil is zo groot dat onze nieuwe voorruiten vaak nog altijd goedkoper zijn dan tweedehands autoglas, waarmee direct duidelijk is dat u bij ons altijd kunt rekenen op de beste prijs-kwaliteitverhouding.
U bespaart flink door te kiezen voor onze nieuwe Honda Jazz voorruiten. Wanneer u denkt dat het een goed idee is om zelf de voorruit te vervangen om zo nog meer te besparen, willen we u graag waarschuwen. Wanneer u een klein foutje maakt bij het vervangen van uw Honda Jazz voorruit, kan dit ervoor zorgen dat de auto of de nieuwe voorruit beschadigd raken. Hierdoor lopen de kosten juist op en dit zorgt er ook nog eens voor dat het alleen maar langer duurt voordat u weer met uw Jazz de straat op kunt.
Daarom werken wij samen met professionele montagepartners die autoruiten op locatie vervangen in heel Nederland en België. Zo weet u zeker dat de voorruit op de juiste manier vervangen wordt en u binnenkort alweer de straat op kunt met een intacte, schone voorruit.
Bent u zelf een expert op het gebied van ruitvervanging of kent u iemand die de Honda Jazz voorruit voor u kan vervangen? Dan kunt u bij ons ook terecht voor nieuwe voorruiten exclusief montage. Wij leveren niet alleen aan particulieren, maar ook aan garages en werkplaatsen, waarbij de eigenaren er vaak zelfs voor kiezen om hun bestelling bij ons af te halen (op afspraak).
Heeft u een Honda Jazz waarvan de voorruit vervangen moet worden en wilt u niet te veel betalen, maar tegelijkertijd ook niet inleveren op de kwaliteit? Dan bent u bij ons aan het juiste adres, want als prijsvechter bieden wij altijd autoruiten aan met de beste prijs-kwaliteitverhouding. Kunt u de juiste voorruit niet vinden of heeft u vragen over één van onze producten of onze werkwijze? Neem dan vooral contact met ons op, want dan kunnen onze specialisten u zo snel mogelijk persoonlijk verder helpen.