Voorruit vervangen BMW 1 serie

Loading...
Snelle service en levering
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Goedkoop de voorruit vervangen van uw BMW 1-Serie

De BMW 1-Serie is een van de meest populaire modellen die het Duitse merk ooit in Nederland verkocht heeft. Er werden ruim 50.000 exemplaren van de BMW 1-Serie verkocht, verspreid over de verschillende uitvoeringen en uitrustingsniveaus. Niet alleen de Duitse degelijkheid, maar ook het sportieve karakter dat we van BMW kennen hebben gezorgd voor een groot succes. Bent u eigenaar van een van deze exemplaren en moet de voorruit vervangen worden van uw BMW 1-Serie, dan is het goed om te weten dat dit veel goedkoper kan dan uw merkdealer u doet geloven.

Voordat we ingaan op de kosten van een BMW 1-Serie voorruit vervangen, kijken we eerst eens naar dit aantrekkelijke, sportieve model van BMW en de verschillende uitvoeringen en generaties van de 1-Serie.

De BMW 1-Serie, een verrassend model in het C-segment

De BMW 1-Serie is een C-segmentmodel en rolt sinds 2004 uit de fabrieken. De Duitse autobouwer heeft met de 1-Serie een instapmodel gemaakt, waarbij er direct drie verschillende uitvoeringen beschikbaar kwamen; de hatchback, de cabrio en de coupé. De eerste twee generaties van de BMW 1-Serie waren voorzien van achterwielaandrijving, iets wat we niet terug zouden zien in de opvolgende generaties.

Dat was opvallend, want een hatchback met achterwielaandrijving was uniek in deze klasse. Een ander opvallend feit is dat de coupé en cabrio al na de eerste generatie uit de 1-Serie-lijn gehaald zouden worden; zij gingen verder onder de BMW 2-Serie.

De derde generatie; het einde van de achterwielaandrijving

De tweede generatie liep van 2011 tot 2019. In 2019 kwam de derde generatie op de markt, waarbij BMW de achterwielaandrijving links liet liggen. De BMW 1-Serie F40 (de officiële naam voor de derde generatie) werd gebouwd op hetzelfde platform als de BMW F48 X1 en de Serie Gran Coupé, waarmee ofwel voorwielaandrijving of vierwielaandrijving gekozen kan worden.

In het promotiefilmpje van de derde generatie BMW 1-Serie is overigens duidelijk te zien dat BMW de auto vooral wil laten schitteren vanwege het comfort en de vele technologische snufjes (al konden de Duitsers het niet laten om toch ook de racebaan op te gaan aan het einde van het filmpje voor de advertentie);

Was de BMW 1-Serie een succes in Nederland?

Op het moment van schrijven is de BMW 1-Serie nog altijd in productie en zijn er meer dan 55.000 exemplaren verkocht. Dat lijkt matig, maar de 1-Serie pakt daarmee wél een top drie notering voor BMW. Alleen de BMW 5-Serie (meer dan 250.000) en BMW 3-Serie (meer dan 100.000) deden het beter, zo laten de cijfers van Autoweek ons zien. Ook in de rest van Europa scoorde de BMW goed, met jaarlijks meer dan 100.000 verkochte modellen van 2004 tot en met 2020.

Wanneer moet de voorruit van de BMW 1-Serie vervangen worden?

Het kan gebeuren dat de voorruit van de BMW beschadigd raakt, bijvoorbeeld door een opspattend steentje of een zwaar voorwerp dat op de voorruit valt. In lang niet alle gevallen van voorruitschade moet de voorruit vervangen worden. Sterker nog, in veel gevallen mag u gewoon doorrijden.

Gaat het om een ster met een diameter van minstens 20 millimeter of een vertakte scheur en bevindt de ruitschade zich in het zichtveld van de bestuurder? Dan is er sprake van afkeur bij de apk. Door de ruitschade kan binnenvallend licht op onvoorspelbare weerkaatst worden waardoor u verblind raakt tijdens het rijden. Daarnaast leidt de schade in uw zichtveld af. Dat is de reden waarom de voorruit van uw BMW 1-Serie in deze gevallen vervangen moet worden.

In het geval van sterretjes op andere plekken of scheuren in de voorruit, hoeft de voorruit niet vervangen te worden van uw BMW 1-Serie. Wel is het verstandig om de schade in de gaten te houden. Bij grote temperatuurverschillen tussen binnen en buiten de auto (bijvoorbeeld rijden met de verwarming aan in de wintermaanden) kan de ruit verder scheuren.

Wat kost een nieuwe BMW 1-Serie voorruit?

U heeft al een nieuwe BMW 1-Serie voorruit voor € 299. Het gaat hier om een voorruit voor de E87, oftewel de eerste generatie (2004-2011). Kiest u voor een voorruit voor de BMW 1-Serie inclusief bezorging en montage door onze gecertificeerde partners, dan kan dit al vanaf € 419 (duur; 8 tot 14 dagen).  

Wilt u de nieuwe BMW 1-Serie voorruit binnen kortere tijd gemonteerd hebben of woont u in België? Wanneer u uw voorkeuren aangeeft op de pagina, ziet u direct de correcte prijs voor uw bestelling zodat u precies weet wat de nieuwe BMW 1-Serie voorruit kost met uw selectie.

Hoe kan Autoglas-Concurrent.nl deze voorruiten zo goedkoop leveren?

In tegenstelling tot uw merkdealer bieden wij alleen after market autoglas aan. Deze autoruiten zijn identiek aan de voorruiten bij uw BMW-dealer, met één klein verschil. De autoruiten die u bij ons online bestelt, zijn niet voorzien van een merklogo. Omdat de exclusiviteit van de ruiten daarmee wegvalt, kunnen wij ons autoglas vele malen goedkoper aanbieden. Wist u dat een nieuwe BMW 1-Serie voorruit bij ons in de meeste gevallen zelfs goedkoper is dan een originele, tweedehands BMW-voorruit?

Daarnaast maken we het u graag zo makkelijk mogelijk. Onze montagepartners monteren onze voorruiten op locatie in heel Nederland en België. Bent u zelf monteur of heeft u een garage? Dan kunt u de voorruiten voor de BMW 1-Serie ook zonder montage bestellen. Heeft u geen ervaring met ruitvervanging, dan raden we u sterk af om zelf de voorruit van de BMW 1-Serie te vervangen.

Mogen wij goedkoop uw BMW 1-Serie voorruit vervangen?

Moet de voorruit van uw BMW 1-Serie vervangen worden en wilt u verzekerd zijn van de beste prijs-kwaliteitverhouding, plus optimaal gemak? Kies dan de BMW 1-Serie voorruit die geschikt is voor uw auto op de pagina, zodat u direct een bestelling kunt plaatsen. Kunt u de juiste voorruit niet vinden of heeft u vragen over een van onze producten of werkwijze? Neem vooral contact met ons op; we helpen u graag persoonlijk verder.