Voorruit vervangen Honda S2000

Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Goedkoop de voorruit vervangen van uw Honda S2000

De Honda S2000 is niet zomaar een model uit Japan. Het is een statement, het is toegeven aan het verlangen van het ontwerpteam en het resultaat is wellicht de beste Honda die ooit gemaakt is. Sterker nog, Jeremy Clarkson, host van Top Gear, noemde de S2000 aanzienlijk beter dan 2 concurrenten, die een véél grotere naam hadden. Heeft u een Honda S2000 waarvan de voorruit vervangen moet worden, dan kunt u bij ons terecht voor een goedkope autoruit zonder in te leveren op de kwaliteit. Voordat we daar naar kijken, geven we eerst de S2000 de ruimte die het verdient.

De eerste generatie van 1999 tot 2003

De geschiedenis van de Honda S2000 begint al in 1995, toen de conceptauto SSM getoond werd, een model dat terug wilde gaan naar de S500, S600 en de S800 roadsters uit de jaren ’60. De conceptauto werd goed ontvangen en het ontwerpteam besloot om weinig aanpassingen te doen in de richting van de Honda S2000.

De Honda S2000 kwam in 1999 op de markt als een sportauto met open top en stond direct bekend om het ongelooflijke vermogen van 124 pk per liter, wat het een beest op de weg maakte. De Honda S2000 werd direct ook voorzien van tal van extraatjes, zoals ingebouwde rolbeugel, elektronische assistentie voor het stuur, speciale vering (die voor de tweede generatie aangepast moest worden) en een speciaal dashboard, dat deed denken aan raceauto’s die in de Formule 1 gebruikt werden.

In 2001 werden een aantal aanpassingen gedaan, maar grote veranderingen bleven uit. Honda voegde een digitale klok voor de radio toe, er kwam een extra kleur (spa geel) voor de Amerikaanse markt en de plastic achterruit werd vervangen door een glazen ruit met ontdooifunctie.

De tweede generatie van 2003 tot en met 2009

In 2003 (modeljaar 2004) kwam de tweede generatie op de markt, met een aantal grotere aanpassingen. Allereerst werd de vering aangepast om overstuur tegen te gaan, net als de schokbrekers om zo een stabielere wegligging te kunnen bieden. Ook werd het frame meer rigide gemaakt, wat vooral bijdroeg aan het strakkere bochtenwerk. Voor de Amerikaanse markt werd ook gekozen voor grotere motoren, wat ervoor zorgde dat de modellen daar nog sterker zouden worden.

Om het sportieve karakter van de S2000 nog eens extra aan te jagen, ging Honda ook aan de slag met de indeling van de versnellingen. De eerste vijf versnellingen werden allemaal korter en de zesde werd aanzienlijk langer.

De Ultimate Edition en Honda S2000 GT Edition 100

Toen het einde van de productieperiode in het zicht kwam, besloot Honda speciale S2000-modellen uit te brengen om het succes te vieren. Er kwamen 100 speciale GT Edition modellen voor Groot-Brittannië uit, samen met de S2000 Ultimate Edition voor de rest van Europa. Deze modellen werden voorzien van een Grand Prix witte kleur voor de body, een hard top (die verwijderd kon worden) en leren interieur met rood stiksel voor de versnellingspook.

Het succes van de Honda S2000 zit niet in verkoopcijfers

Er zijn 110.673 exemplaren van de Honda S2000 gemaakt en met een productieperiode van 10 jaar is dat niet iets om blij van te worden. Tenzij het gaat om een model als de S2000, want het succes van dit model zit niet in de verkoopcijfers. Het zit in de trots van Honda, de reputatie van het ontwerpteam en de manier waarop de S2000 gemaakt is. Het designteam van Honda heeft bij het maken van de S2000 namelijk geen advies ingewonnen van het marketingteam, met een duidelijke reden. Zij wilden niet dat dit een auto was die gemaakt werd naar de wensen van de autokopers, omdat het anders wéér een ‘standaardauto’ zou worden en die waren er al genoeg. De S2000 moest een échte Honda en echt unieke auto worden.

Daarom bleef het team trouw aan de conceptauto, die op zijn beurt trouw bleef aan de originele ideeën van Honda uit de jaren ’60. Aandacht voor vermogen, kwaliteit en een auto die vooral leuk is om in te rijden en op de oprit te hebben staan. Dat dit gelukt is, is duidelijk te zien in onderstaand filmpje. Jeremy Clarkson, waarvan we weten dat hij Japanse auto’s niet hoog heeft zitten, kiest hier namelijk de Honda S2000 over de BMW Z4 en de Porsche Boxter en steekt zijn voorkeur niet onder stoelen of banken.

Wanneer moet de voorruit van uw Honda S2000 vervangen worden?

Hoewel de Honda S2000 een speciale sportauto is die uitgegroeid is tot één van de populairste Honda-modellen ooit, gelden exact dezelfde regels rond ruitvervanging als voor alle andere auto’s. Dat betekent dat de voorruit vervangen moet worden wanneer er ruitschade in het zichtveld van de bestuurder zit en dit een vertakte scheur is, of een ster met een diameter van 20 millimeter of meer. Deze schade leidt te ernstig af tijdens het rijden, belemmert het zicht op de weg en zorgt ervoor dat binnenkomend licht op onvoorspelbare wijze weerkaatst kan worden, met het risico op verblinding.

In alle andere gevallen kunt u ervoor kiezen om door te rijden met de beschadigde voorruit, maar kijkt u vooral eerst eens hieronder wat een nieuwe Honda S2000 voorruit kost. Het kost namelijk lang niet zoveel als u denkt om uw S2000 weer in optimale staat te krijgen.

Wat kost een nieuwe Honda S2000 voorruit?

U heeft namelijk al een nieuwe Honda S2000 voorruit voor € 499, inclusief btw. Hier komen nog kosten voor een nieuwe voorruitlijst bij (€ 120), en eventueel kosten voor de montage en/of bezorging. Wanneer u uw voorkeuren aangeeft op de pagina, past de website de prijs direct aan. U weet dus altijd direct wat de totale prijs is voor uw nieuwe Honda S2000 voorruit.

Onze nieuwe S2000 voorruiten zijn veel goedkoper dan de originele ruiten, terwijl de kwaliteit identiek is. Dit heeft te maken met de aanwezigheid van een merklogo in de originele ruiten, dat zorgt voor een exclusief karakter dat meegenomen is in de prijs. Onze merkloze Honda S2000 voorruiten zijn daarmee altijd de beste keuze wanneer u voor de optimale prijs-kwaliteitverhouding wilt kiezen.

Kunt u zelf de voorruit vervangen van uw Honda S2000?

De voorruit van de Honda S2000 is bescheiden, maar toch raden we u sterk af om zelf aan de slag te gaan met het vervangen van de voorruit. Wanneer u een klein foutje maakt, kan de nieuwe voorruit of uw auto beschadigd raken. Daarnaast is het uiteraard belangrijk dat de nieuwe voorruit op de juiste manier gemonteerd wordt, om problemen na de ruitvervanging te voorkomen. Om het u zo makkelijk mogelijk te maken, werken wij met professionele montagepartners die autoruiten op locatie vervangen. U regelt dit eenvoudig tijdens het bestellen van uw nieuwe Honda S2000 voorruit.

Bent u zelf expert op het gebied van autoruitvervanging of kent u iemand die de voorruit van uw Honda S2000 kan vervangen? Dan kunt u bij ons ook terecht voor nieuwe autoruiten zonder montage. Bent u garagehouder of heeft u een werkplaats, dan is het handig om te weten dat u uw bestelling ook bij ons af kunt halen (uitsluitend op afspraak).

Regel vandaag nog een goedkope Honda S2000 voorruit online

Heeft u een Honda S2000 waarvan de voorruit vervangen moet worden of heeft u een occasion op het oog, maar wilt u eerst weten wat een nieuwe voorruit kost? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. Bij ons vindt u goedkope nieuwe Honda S2000 voorruiten zonder in te leveren op de kwaliteit, en u kunt direct ruitvervanging op locatie kiezen zodat u nergens omkijken naar heeft. Kunt u de juiste voorruit niet vinden of heeft u vragen over één van onze producten, neem dan vooral contact met ons op. Onze specialisten helpen u graag persoonlijk verder.