Ga direct naar:
De Alfa Romeo MiTo is een redelijk succesvol model geweest voor Alfa Romeo, dat met deze auto vooral trouw wilde blijven aan de eigen afkomst, wat ook in de naam verwerkt is. De Alfa Romeo MiTo is goed verkocht in Nederland en er zijn nog altijd flink wat exemplaren die dagelijks de straat op gaan. Heeft u een MiTo en moet de voorruit vervangen worden? Dan vindt u bij ons goedkope nieuwe voorruiten zonder in te leveren op de kwaliteit. Voordat we u verrassen met de lage prijs van een nieuwe Alfa Romeo MiTo voorruit, kijken we eerst eens samen naar dit model met de bijzondere naam.
De Alfa Romeo MiTo is in productie geweest van 2008 tot en met 2018 (al liep de verkoop nog door in 2019), al beloofde Alfa Romeo zelf dat de productie door zou blijven lopen, net als van de Alfa Romeo Giulietta (die ook uit productie gehaald werd).
De MiTo is een model met voorwielaandrijving en is een supermini, die vooral interessant moest zijn voor mensen die veel in de steden rijden. Het model is geplaatst op het Fiat Small-platform, samen met de Fiat Grande Punto. De naam MiTo is een samentrekking van twee Italiaanse steden, namelijk Milaan en Turijn (Torino in het Italiaans), respectievelijk de stad waar het model ontwikkeld werd en de stad waar de modellen uit de fabrieken kwamen rollen.
Het model won flink aan populariteit in 2010 en dat was geen toeval. Dat was het jaar waarin een nieuwe versnellingsbak in de MiTo gezet werd, gemaakt door Fiat en met een koppel van maar liefst 350 Nm, waarmee dit een gemene mini zou worden aangezien het gewicht van het model juist laag is.
In 2016 kwam een kleine facelift, waarbij de voorzijde aangepast werd en er nieuwe kleuren beschikbaar kwamen. Dit zou de laatste aanpassing zijn voordat het doek viel voor de MiTo.
Alfa Romeo maakt graag veel speciale uitvoeringen van de modellen en de MiTo was geen uitzondering. Zo werd in 2009 al de Quadrifiglio Verde (klavertje vier) getoond, een model dat veel sportiever was en een motor kreeg met 168 pk. De modellen die na 2014 gemaakt werden, konden binnen 7,3 seconden van 0 naar 100 kilometer per uur komen, waarmee het model het imago van stadsauto compleet zou verliezen.
Een aantal andere noemenswaardige uitvoeringen waren de Alfa Romeo MiTo Maserati Version (Alfa Romeo for Maserati), de MiTo Racer (sportievere uitvoering met tal van motoren), de MiTo GTA (de sportiefste versie van het model) en de MiTo FCEV (een auto op waterstof).
U zou denken dat Alfa Romeo trots zou zijn op het model en een flitsende, aantrekkelijke reclame zou weten te (laten) maken over het model, om zo kopers massaal naar de dealers te krijgen. Kijk en oordeel zelf.
Voorruitschade kan behoorlijk gevaarlijk zijn, zeker wanneer de schade in het zichtveld van de bestuurder zit. Dat is dan ook de reden waarom de regels streng zijn in deze gevallen. Is het een vertakte scheur of een ster met een diameter van 20 millimeter of meer die in het zichtveld van de bestuurder zit? Dan moet de voorruit vervangen worden. De schade leidt te sterk af tijdens het rijden en binnenvallend licht kan op onvoorspelbare wijze weerkaatst worden, wat ervoor kan zorgen dat u verblind raakt tijdens het rijden. Ook komt uw auto niet meer door de apk met deze schade.
Zit de schade op een andere plek of heeft de ster of scheur een beperkte omvang? Dan kunt u ervoor kiezen om door te rijden met ruitschade. Kijkt u echter vooral eerst eens hieronder naar de prijs van een nieuwe Alfa Romeo MiTo voorruit, want de kans is groot dat u de ruit dan alsnog wilt (laten) vervangen.
Kiest u voor onze vervangende voorruiten, dan heeft u een nieuwe Alfa Romeo MiTo voorruit voor slechts € 349, inclusief btw. Dat is veel goedkoper dan wat de Alfa Romeo dealer u vertelt en dat is opmerkelijk, want de productiewijze en de kwaliteit van de autoruiten zijn identiek. Het prijsverschil zit in het merklogo dat in de originele voorruiten verwerkt is en dat zorgt voor een exclusief karakter, dat voornamelijk een hogere prijs betekent. Bij ons vindt u dus altijd betaalbaar autoglas zonder in te leveren op de kwaliteit, omdat wij geen exclusieve merklogo’s in de ruiten laten verwerken.
Zelf reparaties en onderhoud aan de auto verrichten is een uitstekende manier om geld te besparen, zeker wanneer u handig bent en verstand heeft van auto’s. Zelf de voorruit vervangen hoort echter niet in het rijtje thuis met klussen waarmee u geld kunt besparen. Voorruiten zijn groot en zwaar en dat betekent dat het risico op schade aan de nieuwe voorruit of uw auto groot is, wat uitsluitend zorgt voor extra kosten én nog langer de auto niet kunnen gebruiken. Om u optimaal van dienst te kunnen zijn, werken wij samen met professionele montagepartners die autoruiten op locatie vervangen. Aangezien onze partners ook naar uw auto komen, hoeft u zelf nooit de straat op met een beschadigde voorruit.
Bent u zelf een professional op het gebied van ruitvervanging of kent u iemand die de Alfa Romeo MiTo voorruit voor u kan vervangen? Dan kunt u bij ons ook terecht voor nieuwe autoruiten zonder montage. Veel garagehouders kiezen er daarnaast voor om hun bestelling bij ons af te halen, om zo nog verder op de kosten te besparen. Dit is alleen mogelijk op afspraak, omdat we er graag voor willen zorgen dat uw autoruiten klaarliggen op het moment dat u bij ons aankomt.
Heeft u een Alfa Romeo MiTo waarvan de voorruit vervangen moet worden en wilt u zeker weten dat u kiest voor de beste prijs-kwaliteitverhouding? Dan komt u bij ons uit. Ook maken we het u graag makkelijker en daarom vindt u tal van mogelijkheden om de bestelling af te rekenen en kunt u op elk gewenst moment contact met ons opnemen, zodat één van onze experts u zo snel mogelijk persoonlijk verder helpt.