Ga direct naar:
De Honda HR-V is een internationaal succes geworden voor de Japanse autofabrikant, ondanks het feit dat er een flink gat tussen de eerste en tweede generatie viel. Hoewel het succes buiten Europa aanzienlijk groter was dan in Europa, zijn er in Nederland flink wat exemplaren verkocht en kunnen we met gemak zeggen dat de Honda HR-V een succesnummer geworden is. Heeft u een HR-V waarvan de voorruit vervangen moet worden, dan bent u bij ons aan het juiste adres wanneer u autoglas zoekt met de beste prijs-kwaliteitverhouding. Voordat we hier verder naar kijken, zetten we eerst de Honda HR-V eens in de schijnwerpers om te zien hoe dit zo’n groot succes wist te worden.
De eerste generatie van de Honda HR-V kwam in 1999 op de markt en deelde het platform met de Honda Logo. Aanvankelijk was het model als 3-deurs beschikbaar, in 2000 kwam daar een 5-deurs-uitvoering bij. Hoewel het model een wat vreemde verschijning was, zat de HR-V wel direct vol met features en kreeg het een kofferbakruimte van maar liefst 285 liter. De vierwielaandrijving (Real Time 4WD) werd uit de Honda CR-V gehaald en in 2002 kreeg het model een facelift waarbij zowel het exterieur als interieur aangepast werden.
De eerste generatie werd in 2006 uit productie gehaald en lange tijd leek het erop dat er geen opvolger zou komen.
In 2013 kwam echter toch de tweede generatie uit die gebaseerd zou zijn op het platform van de Honda Jazz (Honda Fit) en dit was op het moment van productie de kleinste SUV van Honda. De tweede generatie kreeg een veel strakkere, moderne uitstraling en dankzij de Magic Seats (ook afkomstig uit de Honda Fit), werd het model veelzijdiger omdat het onderste deel van de stoel opgeklapt kon worden om zo meer bagage te vervoeren.
De tweede generatie was ook het moment waarop de eerste elektrische HR-V op de markt kwam, duidelijk in lijn met de doelstellingen van Honda om meer elektrische modellen uit te brengen.
In 2021 bracht Honda de derde generatie van de HR-V op de markt, direct met verbrandingsmotoren of volledig elektrische aandrijving. Opnieuw kreeg het model een modernere, strakkere uitstraling, wat nog sterker naar voren zou komen na de facelift van 2024. De nieuwe voorkant en de nieuwe kleuren voor het exterieur, plus de nieuwe veiligheidsfeatures, moesten ervoor zorgen dat dit model de concurrentie weer aan kon met de andere SUV’s. Iets dat niet heel overbodig was, want met modellen als de Subaru Crosstrek, Hyundai Kona, Chevrolet Trailblazer en Toyota Corolla Cross op dezelfde markt, blijft het strijden om marktaandeel.
En dat is iets dat we terug kunnen zien wanneer we kijken naar het succes van de HR-V. Uiteraard werd de HR-V een redelijk succes in Japan, met jaarlijks gemiddeld tussen de 50.000 en 60.000 verkochte modellen. Ook in de Verenigde Staten deed het model het goed, met zelfs 151.000 verkochte exemplaren in 2024. Wereldwijd zien de verkoopcijfers er erg goed uit, totdat we naar Europa kijken, waar het verkooprecord op slechts 33.000 exemplaren staat en geen enkel ander jaar meer dan 30.000 verkochte exemplaren laat zien.
Honda krijgt vaak kritiek op de reclames, die vaak saai, vreemd of totaal onaantrekkelijk zijn. Voor de Honda HR-V is een reclame gemaakt voor de Australische markt die gemakkelijk één van de betere pogingen genoemd kan worden, al kunt u zich afvragen of het gebruik van de richtingaanwijzer op ongeveer 1 minuut in de video nou echt zo logisch is.
Hoewel de moderne voorruiten sterk zijn en zelfs bestaan uit twee lagen glas met een laagje PVB-folie ertussen, blijft het glas dat kapot kan gaan. Schade aan de voorruit is altijd vervelend, want u wilt graag vrij zicht hebben op de weg tijdens het rijden. Daarom zijn de regels rond voorruitschade streng wanneer het gaat om schade in het zichtveld van de bestuurder. Zit daar een vertakte scheur of een ster met een diameter van 2 centimeter of meer, dan moet de voorruit vervangen worden.
In alle andere gevallen kunt u ervoor kiezen om door te rijden met de ruitschade, maar kijkt u vooral hieronder eens naar wat een nieuwe Honda HR-V voorruit kost bij ons voordat u een keuze maakt.
U heeft namelijk al een nieuwe Honda HR-V voorruit voor slechts € 349 en dat is inclusief btw. Daarmee zijn onze voorruiten veel goedkoper dan de originele voorruiten die de Honda-dealer voor u klaar heeft liggen. Dat is opvallend, want de kwaliteit van het autoglas is identiek. Originele voorruiten zijn uitsluitend duurder vanwege het merklogo dat zorgt voor een exclusief karakter. Aangezien wij merkloze, vervangende autoruiten aanbieden, kunt u bij ons altijd rekenen op de beste prijs-kwaliteitverhouding. Onze prijzen zijn zo laag dat onze nieuwe Honda HR-V voorruiten zelfs nagenoeg altijd goedkoper zijn dan tweedehands autoglas.
Om het u nog makkelijker te maken, werken wij samen met professionele montagepartners die autoruiten op locatie vervangen in heel Nederland en België. De gemiddelde autobezitter is namelijk niet in staat om zelf de voorruit te vervangen van zijn of haar auto, omdat dit een nauwkeurige en omvangrijke klus is, waarbij een klein foutje al kan zorgen voor hoge kosten, bijvoorbeeld wanneer de nieuwe voorruit of auto beschadigd raakt.
Bent u wel in staat om zelf de voorruit van uw Honda HR-V te vervangen of kent u iemand die dit voor u kan doen? Dan kunt u bij ons ook terecht voor nieuwe autoruiten exclusief montage. Veel garagehouders kiezen er zelfs voor om hun bestelling bij ons af te halen, om zo nog verder op de kosten te besparen. Wanneer u dit ook wilt, is dat uiteraard mogelijk (uitsluitend op afspraak).
Zoekt u een nieuwe Honda HR-V voorruit en wilt u zeker weten dat u kiest voor de beste kwaliteit, zonder hier te veel voor te betalen? Dan komt u bij ons uit. Onze voorruiten voor de Honda HR-V zijn net zo goed als de originele autoruiten voor dit model, maar de prijs is aanzienlijk lager en u kunt direct profiteren van optimaal gemak door ruitvervanging op locatie mee te bestellen. Kunt u niet vinden wat u zoekt of heeft u vragen over één van onze producten of onze werkwijze? Neem dan vooral contact met ons op, zodat één van onze experts u zo snel mogelijk persoonlijk verder kan helpen.