Achterruit vervangen Porsche

Snelle service en levering
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

De achterruit van uw Porsche tegen lage kosten vervangen

Porsche is de maker van vele wereldberoemde sportauto’s. Het bedrijf werd in 1931 opgericht, maar ook daarvoor was Ferdinand Porsche al een belangrijke figuur in de autosector. Wanneer u een Porsche in uw bezit heeft dan kan het noodzakelijk zijn om de achterruit te vervangen. Door bijvoorbeeld een aanrijding of vandalisme kan deze in duizenden stukken uiteenvallen. Welke achterruit er precies nodig is verschilt uiteraard per model, maar voor veel van de meest voorkomende modellen van Porsche kunt u bij ons eenvoudig de geschikte vervangende autoruit bestellen. De after market autoruiten die hier aan te schaffen zijn hebben een aanzienlijk voordeligere prijs dan die bij de merkdealers. Wij leggen u hieronder uit wanneer de Porsche achterruit vervangen dient te worden en hoe dit tegen lage kosten kan. Eerst gaan we in op de boeiende geschiedenis van het Duitse automerk en vertellen we onder meer over de fascinerende persoon Ferdinand Porsche. Hij is onder meer verantwoordelijk voor het ontwerp van één van de meest iconische auto’s allertijden.

De eerste hybride auto’s van Ferdinand Porsche

De sleutelfiguur in de oprichting van het uiteindelijke automerk Porsche is de in 1875 geboren Ferdinand Porsche.
Hij kwam ter wereld in Liberec, wat in die tijd bij Oostenrijk-Hongarije hoorde maar nu in Tsjechië ligt. De jonge Ferdinand Porsche kreeg al snel interesse in met name elektrische systemen. Hij zorgde er bijvoorbeeld eigenhandig voor dat zijn ouderlijk huis voorzien was van stroom. Hoewel hij geen hogere opleiding kon krijgen door geldgebrek, bleek de middelbare school en zijn natuurlijk aanleg genoeg om aangenomen te worden bij een elektriciteitsbedrijf in Wenen. Hier bedacht en ontwikkelde hij binnen vijf jaar de naafmotor.


Met deze naafmotor blijkt Ferdinand Porsche zijn tijd ver vooruit te zijn geweest. Toen hij in 1898 bij een autobouwbedrijf in Wenen aan de slag ging, kreeg hij de kans om zijn motor te implementeren in een echte auto. Dit werd in 1901 de Lohner Porsche Mixte Hybrid, de eerst hybride auto ter wereld. Het grote nadeel van deze auto, die de voor die tijd hoge snelheid van 56 kilometer per uur haalde, was het grote gewicht. Ferdinand Porsche had met de ontwikkeling van deze auto echter zijn naam voorgoed gevestigd in de autowereld. Hij won meerdere prijzen en vestigde zelfs als bestuurder meerdere snelheidsrecords. Bijzonder is overigens dat Ferdinand Porsche in 1902 enige tijd in militaire dienst moest. Hij was toen de chauffeur van niemand minder dan aartshertog Franz Ferdinand,
wiens dood later de aanleiding werd voor de Eerste Wereldoorlog.

Ferdinand Porsche gaat naar Mercedes en later grondlegger van Volkswagen

Door zijn successen met de hybride auto’s bij Lohner
werd Porsche aangetrokken door Austro-Daimler.
Dit bedrijf kan worden gezien als de Oostenrijkse tak van het Duitse Daimler, dat eigendom was van Gottlieb Daimler
en Wilhelm Maybach.
In 1923 werd Porsche overgeheveld naar het hoofdkantoor van dit bedrijf, waar in 1926 vervolgens een fusie met Benz & Cie tot Daimler-Benz volgde. Hier werd hij onder meer verantwoordelijk voor het ontwerp van de Mercedes-Benz SSK,
een van de snelste auto’s uit die tijd. Door onenigheid vertrok hij niet veel later bij Daimler-Benz. In 1931 richtte hij zijn eigen bedrijf op.

Aangezien de grote depressie in die tijd zorgde voor nijpende tekorten, was Ferdinand Porsche niet in staat om een eigen autofabriek op te richten. In plaats daarvan begon hij een auto-consultancy in Stuttgart. Hij ontwierp onder meer een auto voor het huidige Audi, maar werd pas echt belangrijk door zijn contacten met de nationaal socialistische partij van Adolf Hitler. Hitler wilde een auto voor het volk laten maken, de Volkswagen, en zag in Ferdinand Porsche de ideale ontwerper. De auto die Porsche hiervoor ontwierp werd de Volkswagen Beetle, ook wel de Kever genoemd in Nederland. Deze auto was en is nog altijd een iconisch model die niet alleen in Duitsland, maar in heel Europa miljoenen keren werd verkocht.

De eerste eigen Porsche auto’s en ontwikkeling door de jaren

Zowel Ferdinand Porsche als zijn zoon Ferry Porsche
werden na de Tweede Wereldoorlog opgepakt en vastgezet. Ze waren lid van de nazistische partij en bovendien betrokken bij de SS. Ferdinand Porsche had daarnaast een groot aandeel in de ontwikkeling van diverse tanks en langeafstandsraketten voor het leger van Hitler. Zijn zoon Ferry kwam vrij snel vrij en hield het bedrijf Porsche in leven. Hij was zelfs verantwoordelijk voor de eerste auto van het merk. De Porsche 356 verscheen in 1948 en kan worden gezien als het daadwerkelijke begin van Porsche als eigen automerk. Mede omdat VW voor elke verkochte Volkswagen Kever een klein aandeel van de winst afstond, kon Porsche uitgroeien tot het grote bedrijf dat het nu is. Ferdinand Porsche maakte dit echter niet meer mee. Hij overleed in 1951.

De groei had natuurlijk ook alles te maken de kwaliteit van de auto’s. Porsche begon zich toe te leggen op kwalitatief hoogwaardige auto’s in het hoogste segment. De sportauto’s zoals de Porsche 550
en de Porsche 718
waren aardige successen, maar de echte doorbraak volgde met de introductie van de Porsche 911 in 1963. Dit model is tot op de dag van vandaag in productie en is met zekerheid één van de meest bekende en geliefde sportauto’s ooit.

In 2010 fuseerden Porsche en Volkswagen in de Volkswagen Groep.
De holding Porsche SE
is hier voor 50,76% grootaandeelhouder in, waardoor effectief kan worden gesteld dat  de nazaten van Porsche eigenaar zijn van Volkswagen. Tot de Volkswagen Groep horen, naast uiteraard Porsche en Volkswagen, ook onder meer de volgende automerken die tot op bepaalde hoogte autonoom worden gerund:

Wanneer en hoe de achterruit vervangen van de Porsche?

Alle voorruiten van auto’s zijn gemaakt van zogenoemd gelaagd glas. Dit heet zo omdat dit glas uit twee lagen bestaat met daartussen een laag PVB-folie. Wanneer de voorruit een harde impact te verduren krijgt zal deze door de gebruikte materialen en de productiemethode niet in duizenden stukken uiteenvallen, maar slechts barsten of scheuren. Hierdoor is de autoruit laten maken soms nog mogelijk.

De meeste achterruiten zijn echter gemaakt van een ander type glas, namelijk veiligheidsglas. Deze enkele laag glas is snel verhit en snel afgekoeld, waardoor er een grote spanning op staat. Wanneer er een impact volgt is de achterruit van de Porsche vervangen nodig, want dit type autoruit valt juist wel uit elkaar in vele kleine stukjes. Dit is echter veiliger dan de grote scherven die ‘normaal’ glas opleveren. Wanneer u een ongeluk heeft gehad of het slachtoffer bent geworden van vandalisme, zal de Porsche achterruit vervangen snel nodig zijn. Doorrijden met een kapot achterruit zorgt namelijk onder meer voor de volgende nadelen:

  • De auto is makkelijk toegankelijk voor dieven
  • Schade aan interieur en elektrische componenten door weer en wind
  • Slecht comfort voor de inzittenden
  • Extra gevaar bij aanrijdingen

Schakel daarom snel een autoglas expert in wanneer de achterruit van de Porsche vervangen moet worden.

Voordelig de Porsche achterruit laten vervangen of dit zelf doen

Bij een merkdealer zijn de prijzen voor een Porsche achterruit vervangen hoger dan nodig is. Dit komt omdat alleen erkende merkdealers een achterruit van de Porsche mogen vervangen door een autoruit met een merklogo. Dit monopolie zorgt ervoor dat u als autobezitter niet de scherpste prijs krijgt. Door bij ons after market autoruiten de bestellen weet u zeker dat dit wél het geval is. Deze autoruiten zijn van exacte dezelfde hoge kwaliteit en gloednieuw, dus zeker betrouwbaarder dan een tweedehands autoruit, maar door het ontbreken van een merklogo zijn de kosten een stuk lager dan bij een merkdealer.

Het vervangen van de Porsche achterruit is met de juiste kennis en gereedschappen prima zelf te doen, maar wanneer u met zekerheid het beste resultaat wilt schakelt u onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners in. Zij komen zelfs op locatie de achterruit vervangen van de Porsche en doen dit eveneens tegen scherpe tarieven. Bestel vandaag nog de achterruit voor uw model Porsche, zodat u snel weer veilig de weg op kunt met uw prachtige auto!