Voorruit vervangen Alfa Romeo 145/146

Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Goedkoop de voorruit vervangen van uw Alfa Romeo 145 of 146

Wanneer het gaat om klassiekers van Alfa Romeo, dan mogen de Alfa Romeo 145 en de Alfa Romeo 146 niet ontbreken. Niet alleen omdat deze modellen een succesvolle auto uit Italië vervingen, maar ook omdat zij beide grote successen werden bij de dealers en op de markt van tweedehands auto’s. Heeft u een Alfa Romeo 145 of 146 en moet de voorruit vervangen worden, dan bent u bij ons aan het juiste adres wanneer u een kwalitatieve autoruit wilt tegen de laagste prijs. Hoe dat precies zit, vertellen we u graag nadat we eerst eens samen naar deze modellen en uitvoeringen gekeken hebben.

De Alfa Romeo 145 en de Alfa Romeo 146

Toen het einde van de productieperiode van de ongekend populaire Alfa Romeo 33 in zicht kwam, moesten de ontwerpers en ontwikkelaars bij Alfa Romeo hard aan de slag om een nieuw model te maken dat in de voetsporen van de 33 kon treden. Dit duurde in totaal ruim vier jaar, want de Alfa Romeo 145 kwam pas in 1994 op de markt, terwijl het ontwikkelen van het model al in 1990 gestart was. De Alfa Romeo 146 zou ook in 1994 op de markt komen, maar aangezien dit het tweede model in de serie was, duurde het ontwikkelen ‘slechts’ twee jaar.

Beide modellen zijn kleine familieauto’s die tegen een aantrekkelijke prijs op de markt gezet werden om zo een groter marktaandeel op te kunnen eisen. Vanaf de B-pilaren naar voren zijn de auto’s identiek, de grote verschillen tussen de Alfa Romeo 145 en Alfa Romeo 146 zijn achter de B-pilaren te vinden. De Alfa Romeo 145 is namelijk een 3-deurs, waar de Alfa Romeo 146 een grotere 5-deurs is.

Tweemaal aanpassingen aan de modellen

In 1997 kwamen de eerste aanpassingen aan de modellen, waarbij nu alleen nog Twin Spark 16-kleppers als motoren geplaatst zouden worden onder de motorkap van de nieuwe Alfa Romeo 145 en 146 modellen. Ook werden ze voorzien van een nieuw airconditioningsysteem, optionele sportstoelen en kwam er een nieuw type, de Junior. Deze uitvoering was aanzienlijk sportiever, maar kreeg tegelijkertijd de 1.4 liter uitvoering mee, waardoor de modellen aanzienlijk goedkoper aangeboden konden worden. Deze lijn was gericht op de jongere kopers.

In 1998 volgde een aanpassing voor de 1.8 en 2.0 Twin Spark motoren. Vanaf dit punt zouden de sterkere motoren gekozen worden die hun intrede hadden gedaan in de Alfa Romeo 156. Een jaar later volgde opnieuw een reeks aanpassingen, met onder andere bumpers met nieuwe kleuren, een aangepast interieur met meer chroom en optionele airbags aan de zijkanten voor meer veiligheid. Opvallend is dat de Junior-lijn volledig verdween. Hiervoor kwam een Pack Sport-uitvoering die de Alfa Romeo 145 en 146 nog veel sportiever zou maken, bijvoorbeeld door de keuze voor sportstoelen, een stuur met leren bekleding en aluminium velgen.

In 2000 verdwenen de Alfa Romeo 146 en Alfa Romeo 145 uit de fabrieken. Zij werden vervangen door de Alfa Romeo 147, dat een groter verkoopsucces zou worden omdat hier veel meer aandacht besteed was aan kwaliteit en design.

Het ongekende succes van de Alfa Romeo 145 en 146

Betekent dit dat de Alfa Romeo 145 en Alfa Romeo 146 geen grote succes geworden zijn? Integendeel, want voor Alfa Romeo zijn de productieaantallen bijzonder te noemen. Er werden respectievelijk 221.000 en 233.000 exemplaren gemaakt in deze periode en daarmee komt de totale productie van deze serie boven de 450.000 uit, een knappe prestatie voor het redelijk kleine Italiaanse automerk.

 
In Nederland is dat ook goed te zien, want hier werden meer dan 20.000 exemplaren verkocht,
waarmee de modellen op de derde plek komen op de lijst met meest verkochte modellen van Alfa Romeo door de jaren heen. De Alfa Romeo 145 en 146 moeten alleen de Alfa Romeo 156 en de Alfa Romeo 33 voor zich dulden op die lijst.

We hebben voor u de reclame teruggevonden die de Nederlandse autokopers in 1994 naar de dealers moest zien te krijgen, een goed voorbeeld van hoe autoreclames veranderd zijn de afgelopen jaren:

En, om het helemaal compleet te maken, de reden waarom veel mensen nog altijd op zoek zijn naar deze modellen (vooral met de Twin Spark motoren):

Wanneer moet de voorruit van uw Alfa Romeo 145 of 146 vervangen worden?

Ruitschade kan behoorlijk vervelend en gevaarlijk zijn. Het is echter niet zo dat er in alle gevallen van autoruitschade een probleem is, want in de meeste gevallen kunt u gewoon doorrijden met een beschadigde voorruit. Dat mag niet wanneer de schade in het zichtveld van de bestuurder zit en dit een vertakte scheur is of een ster met een diameter van minstens 20 millimeter. In dat geval moet de voorruit van de Alfa Romeo 145 of 146 vervangen worden, ook omdat dit directe afkeur is bij de apk. Dit heeft te maken met de risico’s. Ruitschade op deze plek en met deze omvang leidt sterk af tijdens het rijden, vermindert het zicht op de weg en kan binnenvallend licht op onvoorspelbare wijze weerkaatsen waardoor de bestuurder verblind kan raken tijdens het rijden.

Wat kost een nieuwe voorruit voor een Alfa Romeo 145 of 146?

U heeft al een nieuwe Alfa Romeo 145/146 voorruit voor € 299. Deze prijs is inclusief btw en is daarmee aanzienlijk lager dan de prijs van een originele voorruit, terwijl de kwaliteit identiek is. Dit heeft te maken met het feit dat onze vervangende voorruiten geen exclusief merklogo hebben en daarmee hoeft er geen exclusiviteit doorberekend te worden in de prijs. Aangezien de prijs van onze nieuwe autoruiten vaak zelfs lager is dan die van tweedehands autoglas, weet u zeker dat u bij ons altijd terecht kunt voor autoglas met de beste prijs-kwaliteitverhouding.

Kunt u zelf de voorruit vervangen van uw Alfa Romeo?

Wanneer u niet zeker weet of u zelf de voorruit van uw Alfa Romeo 145 of Alfa Romeo 146 kunt vervangen, dan raden we u sterk af om zelf aan de slag te gaan met ruitvervanging. Wanneer de ruit op onjuiste wijze vervangen wordt, is het risico op schade aan de nieuwe voorruit, de auto of uzelf simpelweg veel te groot. Om het u makkelijker te maken, werken wij samen met professionele montagepartners die autoruiten op locatie vervangen in heel Nederland en België. Dat betekent dus ook dat u nooit zelf naar een herstelpunt of werkplaats hoeft te rijden met een beschadigde voorruit, onze partners komen altijd naar u toe.

Bent u zelf autoglasspecialist of kent u iemand die de voorruit van uw Alfa Romeo 145/146 kan vervangen? Dan kunt u bij ons uiteraard ook gewoon alleen een nieuwe voorruit bestellen, zonder te kiezen voor ruitvervanging op locatie. U kunt er zelfs voor kiezen om de nieuwe voorruit bij ons af te halen, iets dat de voorkeur krijgt van veel garagehouders die hiermee nog verder op de kosten willen besparen.

Regel vandaag nog een nieuwe Alfa Romeo 145/146 voorruit online

Heeft u een Alfa Romeo 145 of 146 met een beschadigde voorruit of heeft u een occasion op het oog waarvan de voorruit aan vervanging toe is? Dan vindt u bij ons goedkope nieuwe voorruiten zonder in te leveren op de kwaliteit. Kunt u de juiste voorruit niet vinden voor uw Alfa Romeo of wilt u dat één van onze specialisten met u meekijkt naar de beste mogelijkheid? Neem dan vooral contact met ons op, want op die manier zorgt u ervoor dat wij u binnen korte tijd persoonlijk verder kunnen helpen.