Achterruit vervangen Volkswagen

Snelle service en levering
Betaal in 3 termijnen
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Achterruit vervangen van uw Volkswagen

Volkswagen is een van de bekendste autofabrikanten. Deze fabrikant heeft twee van de top vijf modellen gemaakt (de Volkswagen Kever en de Volkswagen Golf) en staat bekend om de degelijkheid van de modellen. Het succes van het merk heeft ervoor gezorgd dat er een enorme after market is en dat er altijd onderdelen beschikbaar zijn voor uw auto. De achterruit vervangen van een Volkswagen is echter een klus op zich. Door te kiezen voor after market achterruiten kunt u flink besparen op de kosten zonder in te leveren op de kwaliteit. Voordat we verder ingaan op een Volkswagen achterruit vervangen, is het interessant om te zien hoe Volkswagen zo groot geworden is en wat de rol van Adolf Hitler hierin geweest is.

Volkswagen, een groot merk met een moeilijke start

Het is op dit moment haast niet voor te stellen dat Ferdinand Porsche,
de uiteindelijke oprichter van Volkswagen, de grootste moeite had om zijn ideeën aan de man te brengen. Al in 1922 had hij ontwerpen voor een goedkope auto die beschikbaar moest zijn voor alle ‘normale’ mensen (een auto was een bijzonder exclusief eigendom in die tijd). Maar Daimler (tegenwoordig gefuseerd met Chrysler) weigerde en Mercedes-Benz beëindigde zelfs de complete samenwerking toen Porsche het idee voorstelde. Uiteindelijk had Ferdinand Porsche geen andere optie dan voor zichzelf te beginnen omdat niemand oren had naar zijn plannen. Het werd geen doorslaand succes, totdat hij steun uit onverwachte hoek kreeg. Adolf Hitler had namelijk groot belang bij de plannen van Porsche en zette hem aan het werk. De opdracht: ontwikkel en bouw een auto (de bekende KdF, Kracht durch Freude)
vanuit (het latere) Wolfsburg zodat de productie volledig Duits is én blijft in tegenstelling tot de andere merken op dat moment.

De auto’s die Porsche in 1936 presenteerde aan de inmiddels bondskanselier leken al sterk op de Volkswagen Kever. Uiteindelijk zou dit project spaaklopen (Duitsland won de Tweede Wereldoorlog niet) en het bedrijf kwam in handen van de overwinnaars. De productie werd al snel hervat omdat de Britse soldaten een tekort aan voertuigen hadden. Ondanks de grote order had niemand interesse in overname van het bedrijf, de Volkswagen Kever zorgde voor huiveringen bij de Amerikanen, Britten en Fransen en daarop werd een doorstart gemaakt onder de naam Wolfsburg Motor Works en zou later Volkswagen genoemd worden.

De geniale zet van Volkswagen: het overnemen van Audi

Volkswagen maakte een sterke groei door in de opvolgende jaren, maar niet op het gebied van het aantal modellen. Er werd vastgehouden aan de Volkswagen Kever, in 1955 werd nummer één miljoen gemaakt. Daarnaast maakte Volkswagen de bestelbus type 2 en daarmee was het complete aanbod rond. Dat zou niet lang duren. In 1960 werd Volkswagen omgezet naar een naamloze vennootschap en kort daarop nam het de Duitse Auto Union
over waar Audi onderdeel van uitmaakte. Het begint direct met het produceren van de Audi 60
en begon aan een enorm verkoopsucces.

De technische kennis van Audi bracht echter nog meer voordelen met zich mee. Volkswagen gebruikte nagenoeg alle kennis van Audi om de Volkswagen Golf te ontwikkelen, tot op vandaag nog een van de grootste verkoopsuccessen. Niet alleen bij de verkopen van Volkswagen zelf, maar ook wanneer gekeken wordt naar álle auto’s die wereldwijd verkocht zijn.

Een ander voordeel na de overname was dat Volkswagen twee marktsegmenten tegelijk kon bedienen. De Volkswagenmodellen worden vaak bestempeld als de functionele werkpaarden die goedkoper zijn dan de luxer uitgevoerde Audimodellen waar comfort op de eerste plek staat.

Andere autofabrikanten onder de vlag van de Volkswagen AG-Groep

De expansie van de Volkswagen AG-Groep is vooral te danken aan een groot aantal overnames. Leden van de groep zijn:

De wereld na de Kever

De Kever overtrof alle verwachtingen en tikte met relatief gemak de 16 miljoen modellen aan. Maar voor Volkswagen was duidelijk dat er meer mogelijkheden waren. Daarom werd er gewerkt aan de ontwikkeling van de Golf en ook werd begonnen met de productie van de Volkswagen Polo, de Volkswagen Scirocco en de Volkswagen Passat die op zijn beurt ook een verkoopsucces zou worden met vele generaties die nog zouden volgen.

Volkswagen is niet meer weg te denken in Europa

Op dit moment is Volkswagen zo groot geworden dat de naam niet meer weg te denken is uit de wereld van de auto’s. In 2016 stond Volkswagen bijvoorbeeld op vier van de tien posities bij de meest verkochte auto’s (op grootte van verkopen: Volkswagen Golf, Volkswagen Polo, Volkswagen UP!, Volkswagen Passat). Toch moeten er kanttekeningen gezet worden bij het succes. Wanneer er gekeken wordt naar de wereldwijde verkopen, dan staat Volkswagen op de derde plek met de Golf. Het moet zowel de Toyota Corolla (meer fans in Amerika en Japan) en de Ford F-serie (ongekend populair in Amerika) voor zich laten. Schrale troost is dat we Volkswagen ook zien op de zevende plek met ruim 700.000 verkochte exemplaren van de Volkswagen Tiguan en de Polo net in de top tien met meer dan 650.000 exemplaren. In Europa heeft de Volkswagen AG-Group duidelijk een enorm marktaandeel (ondanks het dieselschandaal),
maar wereldwijd is er nog veel winst te behalen voor de Duitsers.

Achterruit vervangen van een Volkswagen

Volkswagen heeft veel uiteenlopende modellen gemaakt met verschillende successen en geflopte modellen. Gezien het grote aanbod aan auto’s en de enorme verkoopaantallen is het logisch dat hier een complete markt voor ontstaan is. Originele onderdelen, gebruikte onderdelen en after market auto-onderdelen zijn ruim voorradig voor de meeste Volkswagenmodellen en dat maakt het makkelijker bij het repareren van uw Volkswagen. Maar wat gebeurt er wanneer uw autoruit ingeslagen wordt?

Een Volkswagen voorruit kan niet ingeslagen worden om zo toegang te krijgen tot de auto. De voorruiten zijn gemaakt van gelaagd (ofwel gelamineerd) glas. De achterruit van de auto is in de meeste gevallen echter niet gemaakt van gelaagd glas. Dit betekent dat deze wel ingeslagen kan worden. Het geharde glas valt dan direct in duizenden stukjes uiteen. De achterruit vervangen van de Volkswagen is dan de enige optie om weer veilig deel te kunnen nemen aan het verkeer.

Bij ons kunt u zelf kiezen hoe u het aan wilt pakken. U kunt bijvoorbeeld alleen een autoruit bestellen zonder montage. Een achterruit vervangen van een Volkswagen is een relatief eenvoudige klus bij de kleinere modellen, zeker wanneer u genoeg werkruimte heeft en weet hoe een achterruit van een Volkswagen gemonteerd moet worden. Tijdens het bestellen van uw nieuwe Volkswagen achterruit kiest voor de optie ‘bezorging zonder montage’.

Heeft u een van de grotere modellen, zoals een Volkswagen Transporter, of heeft u niet de kennis, gereedschappen, tijd of de ruimte om een achterruit te vervangen van uw Volkswagen met het oog op de verwarming die bijvoorbeeld aangesloten moet worden? In dat geval bieden we bezorging inclusief montage aan. Onze FOCWA-gecertificeerde partners komen dan bij u langs met de nieuwe Volkswagen achterruit en monteren deze direct voor u.

Of u nu kiest voor bezorging met of zonder montage, u hoeft nooit lang te wachten. De meeste achterruiten voor Volkswagen worden geleverd en/of vervangen binnen drie werkdagen zodat u binnen de kortste keren weer kunt rijden in uw eigen VW.