Achterruit vervangen Toyota

Snelle service en levering
Betaal in 3 termijnen
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Snel en voordelig Toyota achterruit vervangen

De achterruit vervangen van een Toyota is nodig wanneer deze door een ongeluk of bijvoorbeeld vandalisme is gesneuveld. De achterruiten van auto’s zijn namelijk vrijwel altijd gemaakt van gehard glas, dat bij een botsing of een andere harde impact in duizenden kleine stukjes uiteenvalt. Het vervangen van uw Toyota achterruit is dan aan te raden om weer veilig de weg op te kunnen met de auto. Gelukkig kan de achterruit tegen een scherpe prijs worden vervangen als u via ons een bestelling plaatst. Daarnaast is het ook mogelijk om bij een ruitbreuk zelf de autoruit te vervangen met onze producten. Hier vertellen we u verderop in dit artikel meer over. Eerst gaan we in op het ontstaan van Toyota en de explosieve groei die het Japanse bedrijf door de jaren heen heeft meegemaakt. Het bedrijf is nog altijd in handen van dezelfde familie die in 1937 aan de basis stond van de oprichting. Waarom deze familie Toyoda hun eigen naam net wat heeft aangepast in de bedrijfsnaam, vertellen we hieronder ook.

Toyota Motors ontstaat uit Toyota Industries in 1937

Net zoals de andere grote Japanse autobouwer Suzuki kan de oorsprong van Toyota Motors, zoals de auto-tak van het conglomeraat officieel heet, worden gevonden in de productie van elektrische weefgetouwen. In deze sector excelleerden de Japanners vanaf het begin van de 20e eeuw tot ongeveer 1950, toen de markt instortte. Sakichi Toyoda
begon in 1926 het bedrijf Toyoda Automatic Loom Works en verkocht al snel wereldwijd zijn weefgetouwen. Bijzonder was dat hij het principe van ‘jidoka
introduceerde in de wereld van de machinebouw. Dit principe wil aangeven dat machines automatisch stoppen wanneer er een probleem of storing voordoet. Toyoda was de eerste die dit wist in te bouwen. Tot op de dag van vandaag hanteren machinemakers dit en werd uiteraard later ook bij de bouw van auto’s volop toegepast door Toyoda.


De zoon van Sikichi Toyoda, Kiichiro Toyoda,
begon in eerste instantie binnen het bedrijf van zijn vader met de ontwikkeling van auto’s. Al in 1934 resulteerde dit in de Toyoda A1
en de G1. In 1937 werd besloten om de twee bedrijfstakken van elkaar te splitsen. De machinebouw ging verder onder de naam Toyota Industries terwijl Toyota Motors het bedrijf werd waar de auto’s werden gemaakt. Opvallend is dat er niet werd gekozen om de bedrijven de naam Toyoda te geven. Dit komt met name door de schoonzoon van Sikichi Toyoda, Rizaburo Toyoda. Als argument werd onder meer gebruikt dat in het Japanse schrift de naam Toyota met acht strepen kan worden gezet. Aangezien dit een geluksgetal is zou het een betere naam zijn. Daarnaast is Toyota visueel eenvoudiger en aantrekkelijker in het Japans. De betekenis van Toyoda is letterlijk ‘vruchtbare rijstvelden’ en deze associaties met het platteland wilde Rizaburo Toyoda liever niet met een high-tech bedrijf. Het scheelde echter niet veel of één van de belangrijkste automerken ter wereld had net een wat andere naam gehad.

Groei van Toyota door de jaren heen

De groeicurve van Toyota is behoorlijk steil te noemen. Het bedrijf begon uiteraard alleen met de verkoop in Japan. Door onder andere de Tweede Wereldoorlog en de lange nasleep hiervan in de Japanse economie, duurde het even voor Toyota goed voet aan de grond kreeg. In eigen land waren, en zijn, kleine en handige auto’s erg populair. Net als bijvoorbeeld Daihatsu, Mitsubishi en Suzuki begon Toyota met het maken van relatief kleine auto’s. Onder de naam Toyopet werden deze compacte auto’s verkocht. In 1957 werden deze modellen ook de eerste van Toyota die in Amerika verkrijgbaar waren. Mede door de expansie naar andere landen ging de totale productie van Toyota van ongeveer 100.000 exemplaren in 1959 naar meer dan een miljoen auto’s in 1968.

Deze groei is onder meer te verklaren door de standvastigheid van Toyota en de degelijke kwaliteit van de auto’s. Al vanaf het begin doet Toyota niet mee aan trends, maar maken ze voor een goede prijs auto’s die het lang volhouden en doen wat ze beloven. Ten tijde van de eerste oliecrisis in de jaren ’70 kregen veel Amerikaanse autobouwers het deksel op de neus, omdat hun grote auto’s te veel verbruikten om nog aantrekkelijk te zijn voor veel klanten. Toyota kon in die periode de groei doorzetten omdat ze door de jaren heen ook vasthielden aan de compacte modellen, hoewel er niet per se veel werden verkocht in Amerika. Bovendien zorgt Toyota er altijd voor dat ze in meerdere categorieën goede voertuigen beschikbaar hebben. Dit zijn bijvoorbeeld modellen zoals:

De laatste paar jaar is Toyota na het Duitse Volkswagen de grootste autoproducent van de wereld. In 2017 was het Japanse bedrijf bovendien het zesde grootste bedrijf ter wereld qua omzet. In 2010 werd Toyota het eerste autobedrijf ooit dat meer dan tien miljoen auto’s in één jaar wist te verkopen. Knap is ook dat de totale productie van ruim vijf miljoen voertuigen in 1998 binnen twintig jaar dubbel zo groot is geworden. De laatste jaren stagneert de groei ietwat, maar door innovaties in onder meer elektrisch rijden, hybride rijden en rijden op waterstof zal Toyota ook de komende jaren nog een belangrijke rol houden op de wereldmarkt.

Toyota achterruit vervangen met after market autoruit

Bij een merkdealer zal de prijs voor het vervangen van de achterruit van een Toyota flink in de papieren lopen. Dit komt voornamelijk door het feit dat alleen merkdealers autoruiten mogen verkopen waar een merklogo opstaat. Voor andere aanbieders van autoruiten is dit vanwege het merkenrecht verboden. Effectief resulteert dit erin dat de merkdealers van merken als Toyota geen concurrentie hebben op dit gebied. Ze kunnen daardoor hogere prijzen vragen dan eigenlijk nodig is, gezien de kostprijs van de autoruiten en de manuren die nodig zijn om de achterruit van de Toyota te vervangen.

After market autoruiten komen vaak uit exact dezelfde fabriek als de autoruiten met een merklogo. Ze zijn uiteraard van dezelfde hoge kwaliteit en voldoen aan alle eisen en gestelde normen. Het enige daadwerkelijke verschil is dat er geen merklogo op de autoruiten staat. Hierdoor is het ook voor andere aanbieders mogelijk om deze producten te verkopen. Dit zorgt er natuurlijk voor dat er meer concurrentie is en dat de prijs voor u als klant een stuk lager uitvalt. Eenvoudig besparen op de achterruit vervangen van een Toyota kunt u daarom doen door te kiezen voor after market autoruiten. Wij krijgen daarnaast vaak de vraag ‘wat kost een autoruit?’, maar daar is geen eenduidig antwoord op mogelijk. Het hangt bijvoorbeeld af van de soort autoruit, het merk en model en eventuele extra opties zoals ruitverwarming of UV-filters en ingebouwde sensoren. De exacte prijs verschilt dus per merk, model en soort, maar is hoe dan ook lager dan bij een merkdealer.

Zelf achterruit vervangen van uw Toyota of dit laten doen

Er zijn niet veel plekken waar u eenvoudigweg de benodigde autoruiten kunt bestellen en deze vervolgens zelf kunt gaan vervangen. Via ons is dit wel degelijk een optie. Wij leveren snel de door u bestelde producten tegen een zeer scherp tarief, waarna u zelf aan de slag kunt om de achterruit te vervangen van uw Toyota. Wanneer u deze kennis niet in huis heeft staan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners voor u klaar. Zijn komen graag op locatie de achterruit van de auto vervangen. Ook in dat geval is de prijs erg gunstig. Bestel daarom vandaag nog uw Toyota achterruit, zodat u snel weer veilig de weg op kunt met uw auto.